Op vakantie met de auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje32, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Wij gaan in september lekker op vakantie naar Italië. Ruben is dan 19 maanden. Hoe hou je zo'n knulletje bezig? Mijn zwager kwam al met het idee om een dvd speler te nemen, maar ik ben niet van zo heel veel tv kijken. Ruben trouwens ook niet, 1 aflevering TT trekt hij nog net, maar dan gaat hij snel weer andere dingen doen. Hebben jullie tips?

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan vond een magisch tekenbord erg leuk. Liedjes zingen en alle vrachtwagens benoemen hebben we ook veel gedaan.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Slaapt ie in de auto? Dan zou ik lekker 's nachts gaan rijden als ik jou was. En dan elkaar afwisselen om zover mogelijk te komen tijdens die nacht.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij gaan donderdag ook naar Italie, Charlotte is bijna 18 maanden. Hier wordt ook weinig tot geen tv gekeken dus (nog) geen dvd-speler in de auto. Ik heb allerlei kleine boekjes gekocht en daar kan ze dan af en toe mee spelen, steeds iets nieuws aanbieden dus. Verder af en toe een doosje rozijntjes of een koekje (iets meer dan gewoonlijk want het moet voor haar ook leuk blijven) of iets lekkers te drinken zoals fristi/chocomelk.
    Een magisch tekenbord had ik nog in gedachten en dat ga ik inderdaad zeker nog halen voor vertrek.

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij hebben de terugweg ook 's nachts gereden een paar weken geleden. Heerlijk!! Waarom hebben we dat op de heenweg niet gedaan? :(. Heenweg in 2x gereden (2x 500 km), maar was net ietsje te lang voor het mannetje. Terugweg heeft hij tot half 11 's avonds liggen brabbelen (moe, maar niet vervelend) en daarna heerlijk geslapen. Om 5.00 uur waren we thuis, in bedje gelegd en hij heeft tot 8.30 geslapen. Ideaal.

6. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Dat vind ik zelf echt levensgevaarlijk, en we hebben al een overnachting geboekt.

7. tulip

tulip Niet meer actief

waarom is dat nou levensgevaarlijk, vind dat een rare opmerking hoor. Weet je wat ook levensgevaarlijk kan zijn, als je zoontje wakker is, een beetje vervelend wordt en jullie afgeleid worden door hem en dan minder goed opletten.

mijn tip wat eigenlijk ook s nachts rijden, zelf goed uitgerust zijn en dan pit hij ws de hele nacht.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik snap ook niet zo goed waarom het levensgevaarlijk is. Als je zelf overdag goed uitrust, paar uurtejs slaapt, dan is het echt goed te doen hoor. Ik ben het met tulip eens: als hij je afleidt en je draait om om te kijken wat hij doet, is dat nog veel gevaarlijker.

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

wat hier al eerder is gezegd ik zou ook snachts gaan rijden...elkaar afwisselen..goed uitgerust...en er is niets gevaarlijks aan..en het is dan ook niet zo vervelend voor je kindje om zo lang in een stoeltje te moeten zitten als hij/zij wakker is..

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Weet je wat ik levens gevaarlijk vond..... Overdag rijden door dat klote duitsland met weet ik hoeveel wegwerkzaamheden...

Wij hebben over 800 km 13 uren gedaan zoveel ongelukken waren er gebeurd en zoveel werkzaamheden. Echt niet normaal meer. Rij je net lekker 120 en binnen 2 tellen stond echt alles stil. Je wilt niet weten hoe vaak ik echt bang ben geweest. En dan zijn wij zelfs in juni geweest. Nu is het nog veel drukker door de vakantie periode. Daarbij was het 33 graden buiten, niet fijn om dan te rijden met 2 kleine kinderen die niet willen slapen.

Ik was super blij met de dvd spelers die mee hadden. Want het gaf enorm veel afleiding. Ik was echt gek geworden als we die dingen niet mee hadden gehad.

Ik rij nooit meer overdag heb ik gezegt. Dan maar s'nachts. Lekker rustig op de weg, geen extreme hitte en 2 kindjes die waarschijnlijk dan lekker slapen.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @Chantal74: Misschien een tip, maar ons buurmeisje van 2 op de camping is heel erg wagenziek geweest omdat ze veel in boekjes zat te kijken. Ze werd er heel misselijk van en moest veel overgeven. Omdat je aangeeft dat je veel boekjes had gekocht.

In ieder geval een fijne vakantie! Waar gaan jullie heen? Wij zaten in Peschiera

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij zijn net terug van 2 weken Gardameer. Heenreis ging super, we zijn zelfs in 1 keer doorgereden terwijl we een overnachting gepland hebben. Dochterlief heeft echt geen kik gegeven, ongelooflijk. We hadden een dvd speler (met scherm :)) gekocht en deze begaf het na 5 minuten... Grrrr... Uiteindelijk heeft ze zich prima vermaakt met een magnetisch tekenbord, kleurtjes, knuffeltjes, liedjes zingen.
    De terugreis was daarentegen dramatisch. Van de 15 uur heeft ze er maar 2 geslapen, helemaal kapot dus. Wilde nergens mee spelen, het was echt niet leuk. Baalde dus gigantisch dat de dvdspeler het niet meer deed.

13. Uniqua

Uniqua Actief lid

1 jul 2010
    167
    0
    16
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan aanstaande maandag naar Frankrijk, is niet zo ver rijden dan naar Italia.
    Maar toch is het 6 uurtjes.
    Onze dochter is nog jong (6 maanden).
    Wij rijden juist heel vroeg in de ochtend aan dus tussen 5 a 6 uur in de ochtend ook met de gedachte dat ze misschien lekker slaapt in de ochtend.
    Voor de rest zal het wat speeltjes zoals bijtringen en rammelaars worden. :)

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij rijden altijd al erg veel met de auto en ze leest altijd boekjes en nooit misselijk normaal gesproken (hebben ook een boot en ze is ook niet zeeziek gelukkig).
    Wij gaan ook naar Peschiera, toevallig!! Heb er zooooooo'n zin in!!!!

15. adi

adi Niet meer actief

Als je nachtblind bent kan ik me voorstellen dat je het gevaarlijk vindt, voor de rest is het de meest fijne tijd om verre autoritten te maken vind ik. Toen wij met zn tweeén naar Italië reden gingen we ook 's nachts, lekker rustig op de weg en geen brandende zon.
    Enige nadeel is dat je op je bestemming zelf heel moe bent terwijl je kind lekker uitgeslapen uit de auto stapt en wil spelen.

Maar met één kind kun je dat ook makkelijk oplossen door elkaar af te lossen met oppassen terwijl de andere even een paar uurtjes bijslaapt.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zo gaan wij het ook doen, mijn man wil doorrijden 's nachts, ik rij liever overdag omdat je dan ook nog wat ziet, maar aan de andere kant is het voor Charlotte beter om er maar zo min mogelijk van mee te krijgen...

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Oke dan is ze het gewend natuurlijk. Mijn arme buurmeisje had alles eruit gegooit in de auto, zo zielig.

Welke camping ga je?

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    ja ze is het gewend, maar ja, je weet het natuurlijk maar nooit.
    We gaan niet naar een camping, we slapen op de boot (nemen we mee) in de haven, Nautica Pioppi heet het en ligt dus direct aan het meer. Ligt wel een camping om de hoek volgens mij waar bekenden van ons naar toe gaan maar weet niet hoe die heet.

19. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik vind 's nachts of heel vroeg gaan rijden ook niet levens gevaarlijk. Ik vind het levensgevaarlijk om overdag op drukke snelwegen te rijden, goed te moeten opletten en een kind achterin die er geen zin meer in heeft. Wij gaan wel overnachten omdat we beide eerste dag vrij op vakantie gaan en we dan beide moe zijn en ik ben ook nog eens zwanger dus wil geen 1300 km in de auto zitten. Gaan wel vroeg zodat Thomas in de ochtend nog veel kan slapen (hopelijk!). Wij nemen wel een dvd schermpje mee met filmpjes van Bert en Ernie. Dat vind hij zo leuk dat hij hopelijk daar wel zoet mee is. Verder wil ik ook leuke speeltjes meenmen en het aller belangrijkste, veel stoppen onderweg om goed uit te rusten.

Deel Deze Pagina