Oordoppen op maat voor slapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn1977, 16 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik heb enkele jaren terug oordoppen op maat laten maken bij een goede opticien (130 euro), deze zijn officieel voor festival en muziek, ik heb er ook een zwaardere bescherming dan regulier in laten zetten. Deze kon je ook laten maken voor het slapen maar 2 paar vond ik overdreven. Dus ik doe deze ook in tijdens het slapen en het is erg stil en bevalt goed. Uiteraard zullen de slaapdoppen nog fijner zitten maarja...

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.271
    2.968
    113
  3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.767
    2.178
    113
    Mijn vriend snurkt ontzettend hard, je kan hem in de andere kamer door de muur horen. Ik ben hier dus ook wel benieuwd!
    Lastige lijkt me wel: hoe doe ik dat met mijn zoon met die dingen in? Hij komt eigenlijk nooit z'n bed uit en roept me gewoon. Ik ben bang dat ik hem dan niet hoor?

4. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    964
    439
    63
    Vrouw
    Even een update. Ik had Schoonenberg gebeld voor een afspraak, maar degene die ik aan de afsprakenlijn kreeg zei dat ze de oordoppen in mijn dorp niet maakten en in de dichtstbijzijnde stad ook niet. Toen heb ik tot mijn grote spijt de fout gemaakt om bij Kruidvat SleepDeep doppen van Alpine te kopen. Ik dacht ik probeer die eens. Na twee nachten (die dingen jeukten nogal), is de oordop in mijn rechter oor vacuüm gezogen, wat een hel was dat! Ik werd ‘s nachts wakker en voelde een drukkend en pijnlijk gevoel. Dus ik wilde de doppen uit doen, maar dat ging bij de rechter dus niet. Na heel veel pijn en meerdere pogingen hem er toch uitgetrokken, maar wat een pijn was dat! Het heeft ook nog een nasleep gehad, bloed uit mijn oor, naar de huisarts gegaan, die gaf aan je trommelvlies is beschadigd. Ik kreeg antibiotica druppels om een ontsteking te voorkomen en kon op vakantie niet onder water. Was niet leuk voor de kids, ze wilden met me zwemmen en bommetjes doen, maar dat ging dus niet. Ik heb er nog wel wat last van en ook van oorsuizen.

Ik heb een klacht hierover ingediend bij Alpine, maar die houden me aan het lijntje. Eerst helemaal geen reactie, daarna wilden ze de bon hebben, begreep ik ook niet, want ze hadden al een foto van de dopjes met een foto van de oordruppels gehad. Ze geven aan dat dit nog niet eerder is voortgekomen, maar dat is natuurlijk een standaard reactie, zou ik ook zeggen. Nu drie weken later nog steeds geen fatsoenlijke reactie…

Ik heb de Schoonenberg winkel zelf gebeld en die begrepen niet dat mij was verteld dat ze geen oordoppen op maat maakten, dus ik heb voor aanstaande woensdag een afspraak gemaakt en hoop dat de doppen naar tevredenheid zullen zijn. Ik zal een update geven.

Maar hierbij dus het advies, koop absoluut geen SleepDeep van Alpine!!

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wow wat heftig zeg! Wat erg dat dat kan gebeuren met oordoppen… en slecht dat je zo wordt afgewimpeld.

Hier ook een update: ik heb oordoppen op maat laten maken bij Specsavers, het merk Pluggerz. 4 weken moeten wachten maar ik ben erg tevreden. Ze dempen beter dan ik had verwacht. En ze zitten als gegoten, zo fijn.

6. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ik ben nieuwsgierig. Hoor je jezelf met die op maat gemaakte ademen/je hartslag? Met die schuimdoppen heb je dat zo erg dan kan ik daar dus weer niet van slapen ipv het geluid naast me. Bij die waxbolletjes is dat gelukkig al een stuk minder.

7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Nee geen last van volgens mij. En ze dempen ook wel iets minder dan die schuimdoppen hoor, maar vind het echt goed genoeg. Ik word iig nergens wakker van. En geen pijn meer in mijn oren van die schuimdoppen.

jvsd92 vindt dit leuk.
  8. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    964
    439
    63
    Vrouw
    Helaas helemaal niks meer gehoord van Alpine na al die weken, ik vind het ronduit slecht.

Ik zou dus op maat gemaakte doppen laten maken bij Schoonenberg, maar helaas zaten er nog teveel korstjes en wondvocht in mijn oor, en dit na vier weken, dus het is door de SleepDeep doppen van Alpine ook wel ernstig beschadigd daarbinnen. Ik moet nog een tijdje wachten…..

Wel jammer om te horen dat jouw doppen minder dempen dan de schuimen dopjes DR87!

Deel Deze Pagina