oorbelletjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama1981, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer gaan/hebben jullie gaatjes laten schieten

  1. met een jaar

  2. met een half jaar

  3. eerder dan een half jaar

  4. ik laat helemaal geen gaatjes schieten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @popje: Ik woonde toen nog in Purmerend.
    En daar in de stad heb je een winkelcentrum dat willem eggert heet.
    Daarbinnen zit een juwelier (ben de naam even kwijt, iig geen luigi lucardi) die dat toen al deed.
    Het word idd niet overal gedaan en door iedereen.
     
  2. sabrina27

    sabrina27 Actief lid

    21 aug 2006
    279
    0
    0
    ohh wist niet dat ze het ook in purmerend doen wij hebben het bij de 2 meiden in beverwijk laten doen op de zwarte markt bij een hindoestaans vrouwtje.
    ik laat het pas doen als ze een maand of 4 is maar zal eens rond kijken in purmerend. ;)
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier geen tatoo´s en piecings zowiezo tot ze 18 zijn... een meisje mag evt. later oorbellen maar dan moet ze er zelf mee komen en op een beetje een fatsoendelijke leeftijd en dan geen grote ringen. Vind ik zo ordi. Mn zoon mag dat uberhaupt niet voor hij 18 is, vind dat echt afschuwelijk dat doet hij dan maar als hij uit huis is ofzo en dan nog... hoop dat ze mijn gedachtegang daarover overnemen. :)

    Mn zusje heeft stiekem toen ze 15 was een navelpiercing en tongpietcing laten zetten, ze heeft ze er gewoon wer uit moeten halen van m'n moeder... nu ze 19 is wil ze het niet meer. Was gewoon zo'n opstandig pubermoment denk ik. Puur natuur vind ik nog altijd het mooist.
     
  4. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Bij ons zijn er niet zoveel juweliers die het doen, en zeker niet bij kleintjes. Één doet het pas vanaf 4 jaar, de ander vanaf 5 jaar.

    Een juwelier heeft me eens uitgelegd dat oren van kinderen heel grillig groeien, en het gaatje bij zo'n kleintje wel mooi in het midden kan zitten, maar na een paar jaar door de grillige groei helemaal scheef, of helemaal aan de onderkant kan zitten. Pas rond een jaar of 5 zou dat enigszins verholpen zijn.

    Ayla wordt over 2 weken 3 jaar, en mag van ons oorbellen. Ze wil het zelf ook (zegt ze). Ze wil graag blauwe oorbelletjes. we hebben haar verteld dat het wel even pijn doet, en ik heb haar zelfs even met mijn nagel in haar oorlel gegniept zodat ze een idee heeft hoe het voelt, maar ze wilde het evengoed, zei ze. Dus volgende week laat ik ze bij haar waarschijnlijk wel zetten.

    Jonger dan een jaar of 3 vind ik niet nodig. En no offence, maar bij baby's vind ik het gewoon niet mooi. Al moet ik zeggen dat ik het bij donkere kindjes (andere cultuur) vaak wel weer wat vind hebben, daar hoort het weer meer bij vind ik :D
     
  5. Later, als ze het zelf vragen, eerder niet. Ik vind het ook niet echt staan bij een babytje. En laat staan voor het gevaar van uitscheuren!
    Neen, als ze ernaar gaat vragen, geen probleem! Maar niet de eerste levensjaren.
    ;)
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hier ook geen oorbellen onder een jaar of 4. Want dan kan ze namelijk ook zelf vertellen of ze het wil. Vind het ook echt niet mooi staan bij een jonger kindje. Als ze later een piercing wil, geen probleem. Tattoo mag ze mee wachten tot ná haar 18e, kan ze er eerst goed over nadenken..... :)
     

Deel Deze Pagina