oorbelletjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama1981, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer gaan/hebben jullie gaatjes laten schieten

  1. met een jaar

  2. met een half jaar

  3. eerder dan een half jaar

  4. ik laat helemaal geen gaatjes schieten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ja goed das waar maar niet zo zichtbaar dat het stoort maar ja das ieder zijn eigen mening ;)
     
  2. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    verschrikkelijk,
    dat doe je toch niet met zo'n hummeltje?!
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nog lang nog niet... Pas als ze er zelf om vraagt.. Eerder niet.. waar lijkt dat nou op zo'n klein kind en dan van die grote oorbellen..

    Nee hoor puur natuur, zo zijn ze het allermooist! :p
    Ze heeft niks nodig om haa mooier te maken..

    Als ze er later zelf anders overdenkt, nou ja moet ze zelf weten, maar ik doe het niet.

    Heb zelf ook gaatjes gekregen toen ik een jaartje of 11 was.. Heb nu nooit meer oorbellen in.. (ik ben puur natuur ook het mooiste.. hihi :confused: )
     
  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ze was 10 weken toen ze oorbelletjes kreeg,
    ze heeft wel eventjes gehuild maar dat was meer van de schrik van dat ding dan van de pijn,

    ik vind het super staan!
    ze had eerst een tijd van die zweerknopjes in en heeft nu speciaale babyringetjes in staat heel mooi

    en blijven haken dat valt alemaal wel mee!

    ik denk er zo over ze heeft er nu minderlast van dan wanneer ze ouder zijn want dan spelen ze in de zandbak enzo en dan kan het gaan zweren daar heb je nu geen last van ;)
     
  5. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Wat een gedoe allemaal!
    Shanna kreeg met een jaar oorbellen en heeft geen kick gegeven.
    Ze blijft ook nooit ergens achter hangen ofzo hoor!
    Nou als jij je kind oorbellen wilt geven moet je dat gewoon doen.
    Ze is nu anderhaalf en ze is er echt blij mee.
    Doeg groetjes Linda ;)
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als ze er om kan vragen, ik was zelf 18.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.774
    3.622
    113
    Ja, als ze erom vraagt. Ik heb ze pas op mijn 11de gehad. Mijn zussen hadden al wel jong oorbellen. Mijn moeder moest altijd lachen, want ik zei toen ik zo klein was en ze mijn trui uittrok altijd 'pas op mijn oorbellen', aangezien mijn zussen dit altijd zeiden, terwijl ik ze niet eens had.
     
  8. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb voor de laatste optie gekozen.
    Buiten het feit dat ik het geen prettig gezicht vind, oorbellen bij een kleinjte, wil ik mijn dochter niet iets aan doen wat zij zelf later misschien helemaal niet wilt!
    Mijn moeder heeft bij mij ook met 6 maanden gaatjes laten schieten.
    Ik vond ze vreselijk!
    Ik draag ze dus al heel lang niet meer, maar ben wel gezegend met elke maand een onstoken oorlel waar de pus uitloopt, dik en héél pijnlijk is.
    Nee hoor, voor mijn kind geen gaatjes verlopig.
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Mijn schoonmoeder had het idiote idee om voor de geboorte van Laura haar oorbelletjes te geven! Nou, daar heb ik wel ff een stokje voor gestoken. Ik ga geen extra gaatjes in mijn kind laten maken tenzij zij er zelf om vraagt! Maar ik weet dat het een cultuurverschil is. Mijn man is venezolaan en daar schieten ze de kids dus gelijk oorbelletjes! Maar ik was zelf 6 toen ik ze zelf wilde!
     
  10. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    sorry maar ik vind dit echt heel vreemd, waarom moet een kindje oorbellen? ik heb nog nooit een baby gezien met oorbellen... Hier pas als ze het wil, mischien wil ze het wel helemaal niet....
     
  11. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

    hier mogen ze oorbellen als ze er zelf om vragen het is niet aan mij om die keus voor ze te maken.
     
  12. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna had ze al met 8 weken ongeveer.. ze heeft er totaal geen last van. Ze heeft wel nog steeds de zweerknopjes in. Voor der verjaardag koop ik hele kleine ringetjes voor in de oren :)
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman krijgt pas gaatjes als ze er zelf om vraagt.
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.137
    4.367
    113
    Ik heb een paar keer hier gelezen dat de kleine wel even huilde maar dat dit meer van de schrik van het geluid van het apparaat zou zijn dan van de pijn, maar waar meet je dat nu aan af, misschien schrikt de kleine wel van de pijn en niet van het apparaat ofzo.

    Persoonlijk vind ik het ronduit lelijk, zo'n kleintje met oorbellen (hoe klein ze ook zijn)
    Zelf mocht ik ze rond mijn 11de laten schieten na een heel 'gevecht' met mijn vader, mijn zus mocht ze toen ook en die was 6 jaar ouder dan mij.

    En Kylian ach we wachten af, hij zal er in ieder geval om moeten vragen.

    Groetjes Anita
     
  15. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: neeeeeeeee toch?!?!
    Schrik wel van dit topic hoor, wist niet dat er al babys met oorbellen waren :confused: En worden ze ook al opgemaakt met make-up?
    Ja, sorry, ieder zn eigen keus... maar dit is niet de keus van degene die de oorbellen ingeschoten krijgt... ik begrijp best dat je als ouder de beslissingen voor je baby maakt, zoals welke kleertjes enzo.. want ja.. je kan een baby moeilijk de hele dag bloot laten zitten, maar dit is toch wel extreem hoor. En met welk doel eigenlijk? om je baby mooier te maken?
    Mijn mening: pas als erom gevraagd word, en ik het idee heb dat ze het zelf echt wil. (ok, ik heb een jongetje, maar misschien wil die het ook wel ;) )
     
  16. Niet meer actief

    Hier geen gaatjes.
    Pas als ze er echt iedere dag om gaat zeuren en dat is hoop ik pas als ze 16 is...
     
  17. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    IK heb geen idee wanneer ik gaatjes laat schieten in de oortjes van Elena, denk met 1 jaar..

    Om het gruwelverhaal nog even wat erger te maken voor sommige dames: mijn gaatjes en die van mijn beide zusjes zijn geprikt met een hete naald, waarna we een paar weken met touwtjes rondliepen in onze oren. Ik weet niet meer hou oud we waren, volgens mij was ik 1 ofzo. In onze cultuur worden de oren van meisjes vroeg geprikt, vroeger ging dat dus idd met een hete naald en touw. Gelukkig is het tegenwoordig gewoon naar de juwelier en met een apparaatje.. ;)
     
  18. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb niet gestemd.
    Ik wilde het eerst laten doen zo rond 15 maanden, maar ben er toch van terug gekomen nadat ik er met de huisarts toevallig over begon.
    het kan dus gevaarlijk zijn bij kleintjes en ze kunnen er lelijke wonden aan over houden.
    Ik vindt het echt heel lief staan maar ja zolang Yildiz te wild is en aan haar oren trekt doe ik het voorlopig niet.
    Onder een jaar zou ik zo wie zo niet echt doen.

    Mijn Turkse schoonmoeder wilde het dus ook bij Yildiz laten doen en was best verontwaardigd dat ik nee zei hihi :)
    Het is namelijk heel gewoon in Turkije.
     
  19. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Om even erbij te zeggen waarom wij dan Giovanna oorbelletjes hebben laten schieten. Het is bij ons een soort van traditie het hoort zo ieder meisje in mijn familie heeft ze. En nog geen enkele meid was er boos om dat ze ''zomaar'' oorbellen had. Daarbij vind ik het ook gewoon mooi. Maarja gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde anders was de wereld ook zo saai he hihi.
     
  20. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    @ Channie: het is bij ons in de familie ook een soort traditie en wij zijn echte Hollanders ;) .... mijn zussen en ik hebben ze allemaal zo rond de 6 maanden gekregen en mijn nichtjes ook rond die leeftijd.
    Ik vindt er niks lelijks aan vindt het juist schattig,
    Ach smaken verschillen he!
     

Deel Deze Pagina