Oor al 2 weken dicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Rataplan, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik ben er nu helemaal klaar mee.

Een week of 3 geleden werd ik echt flink verkouden. Toen die vrijdag (2 weken geleden) klapte mijn oor opeens dicht. Niks bijzonders, gebeurd wel eens vaker tijdens een fikse verkoudheid. De donderdag erna was hij nog niet open en werd het ook wel een vervelend gevoel. Niet echt pijn, eerder heel veel druk en af en toe steken.

Toen toch maar even langs de HA gegaan. Daar bleek ik toch een middenoorontsteking te hebben en ook een ontstoken trommelvlies.
    Antibiotica gekregen voor een week.

Afgelopen maandag toch maar weer gebeld. Na 4 dagen ab leek er totaal geen verbetering. Ze heeft weer even gekeken, maar mijn trommelvlies zag er duidelijk beter uit, dus de ab deed wel degelijk wat.

Nu is gister mijn kuurtje afgelopen en inderdaad, de pijn en druk is weg. Ik heb geen hoofdpijn meer en voel me prima. Alleen mijn oor zit gewoon nog steeds dicht.

Als ik mijn goede oor dicht hou, dan hoor ik met mijn dichte oor wel alles (dus wel alle toonhoogtes ed) alleen het is heeeeel ver weg. Zachte geluiden hoor ik niet. Zit ook nog steeds een piep/suis in mijn oor.
    Maandag ga ik terug naar de ha voor controle, maar ben er bang voor dat alles er dan goed uit ziet, maar mijn gehoor nog steeds niet terug is.

Iemand ervaring en hoe lang duurde het voor je oor weer open ging.
    Nu pas merk je hoe belangrijk je gehoor eigenlijk is.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.792
    8.458
    113
    Vrouw
    Ik heb een paar weken geleden na een griep ook een week of 2 niets gehoord met mijn rechteroor. Ik heb er een paar keer naar laten kijken en de assistente had het over een lijmoor, maar dat moest vanzelf overgaan. Dat ging het ook, maar dat duurde dus 2 weken ;)

Inderdaad heel erg irritant als je last van je oren hebt!

3. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Plopte hij opeens open of ging het geleidelijk?
    Ik zit echt te wachten tot opeens mijn oor open plopt. Zou echt een heerlijk moment zijn

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Mijn man had het ook. Bij hem zat er vocht achter zijn oren.
    Nadat het vocht eruit is gehaald bij de kno arts, gaatje in trommelvlies, zit zijn oor niet meer dicht maar wel slechter gehoor gekregen. 1 jaar later kreeg die er weer last van, weer naar kno want er was kans dat die een buisje moest. Eenmaal bij de kno was t vocht weer weg gegaan, uit zichzelf, maar evengoed blijft zn gehoor minder.

Even laten checken bij kno arts dus

5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Mijn man is voorgoed volledig doof aan een kant na een ontsteking in het buisje van Eustachius. Daarnaast een ruis en piep die 75db hard is. Na een prednisonkuur (stootkuur van 60mg!) wordt er nu met dexametazon geprobeerd de ruis weg te krijgen. De doofheid is helaas blijvend. Het is nu twee maanden geleden dat dit gebeurd is en nog geen verbetering.
    Ga zo snel mogelijk naar de kno want als er wat aan gedaan kan worden moet dit binnen 6 weken tot maximaal 3 maanden gebeuren zei onze kno.

6. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Pffff krijg nou helemaal de zenuwen. Ik ga maandag op controle dus ga dit wel ff voorleggen aan de ha.
    Heb al een hoop op Google opgezocht en daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Maarja, dat zijn ook meestal de meest extreme verhalen.

Ik ben natuurlijk niet doof aan 1 oor. Hoor alleen wat dof, alsof er water in mijn oor zit. Maar ik ga zeker wel aandringen op verder onderzoek als ze het wil afdoen met 'geef het wat meer tijd'.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou even een weekje xylometazoline neusspray gaan gebruiken als je dat nog niet gedaan hebt, een paar keer per dag. Dat zorgt ervoor dat de verbinding tussen je neus en oor (buis van Eustachius) beter wordt en dan heb je kans dat je oor weer 'open' gaat.
    Kan ook zijn dat je trommelvlies verkeerd bol staat, dan lijkt het ook alsof je oor dicht zit.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat had mijn man ook...
    Nu trouwens weer. Hij zegt net dat zn oor weer dicht zit, hij is verkouden.
    Dit mocht 6 weken duren van de kno arts...ik vind t lang mja dat nemen we dan maar aan, en anders moet die weer terug.

9. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ok. Dat stelt me al wat meer gerust. Volgens de dokter staat mijn trommelvlies strak door de ontsteking en kan hij daarom niet trillen. Maarja, dan zou je toch denken dat het langzaam steeds een beetje beter wordt.

Deel Deze Pagina