Ook ik zie er tegenop...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mano82, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Eens ik werk gevonden heb moet Louiza naar het kdv..... Maar daar zie ik tegenop want...
    Louiza kan bijvoorbeeld erg vervelend zijn als ze in een sprongetje zit, ik weet hoe er mee om te gaan om haar te sussen maar wat gebeurt er tijdens de opvang? Laten ze de baby dan gewoon huilen?
    Louiza kan overdag niet altijd even makkelijk in slaap vallen, maar als ik naast haar ga zitten en over haar neusje wrijf of haar handje vastpak dan valt ze meestal wel in slaap. Maar wat gebeurt er op het kdv als de baby niet wil/kan slapen? Nemen ze de tijd om elke baby afzonderlijk in slaap te wiegen?
    Louiza is trouwens vrij prikkelbaar en wordt erg makkelijk wakker door geluiden... Bijvoorbeeld ik kan me inbeelden als op het kdv andere kindjes huilen, dat ze dan helemaal niet slaapt...
    Had ik maar een lieve oma of opa die kon/wilde oppassen maar helaas :(
     
  2. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Moeilijk he. Mijn kleine meid is sinds ze naar het kdv gaat steeds ziek, ze lopen van alles op van elkaar. En dan vind ik het moeilijk haar weg te brengen want dan wil ze graag op de arm mee en alles zien wat je aan het doen bent. En dat kunnen de leidsters uiteraard niet doen, er zijn nog vele andere kindjes die aandacht nodig hebben.
    Som heeft ze rood omrande ogen als ik haar kom halen, dan heeft ze dus flink liggen huilen. Op zo''n moment zou ik thuismama willen zijn.
    Maar als het goed gaat met d'r dan heeft ze het zeker naar haar zin daar. En dan kan ik ervan genieten dat ik ook een leuke of interessante dag heb gehad op het werk.
    Het blijft een moeilijk iets. Maar soms denk ik wel eens dat wij als moeders er meer moeite mee hebben dan onze ukkies.
     
  3. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik begrijp precies wat jullie bedoelen. Heb het er soms ook moeilijk mee en als het financieel haalbaar was dan zou ik iig het eerste jaar niet willen werken. Maar goed wij willen ook op vakantie enzo dus dan moet je keuzes maken... Met Mike gaat het nu hij 'ouder' begint te worden steeds beter, hij vind het echt leuk met die andere kindjes spelen. Aan t begin was hij vaak beetje huilerig als ik hem kwam halen, maar nu is hij altijd lekker aan het spelen en lachen als ik hemkom halen. Van de week kwamen twee kinderen nog even snel een kusje en knuffel geven toen ik hem kwam halen en toe begon hij helemaal te lachen. En laatst was hij niet helemaal lekker, wilde thuis niets alleen maar bij me zijn. Zet ik hem daar even op de grond neer om zijn spulletjes weg te zetten, gaat hij lekker spelen op de grond. Niets meer aan de hand :( Ze hebben idd niet altijd even veel tijd voor je kindje, maar ik merk dat als het even kan ze echt wel de tijd nemen. Mike is geen makkelijke fles drinker, krijgt nog bv. Dan gingen ze aan het begin rustig met hem alleen op een slaapkamer zitten zodat hij niet afgeleid werd. En niet zo lang geleden vertelde een leidster dat het ff niet lukte om te slapen en toen is ze lekker een tijdje bij hem gaan zitten aan bed en zo viel hij vanzelf in slaap. Dat soort verhalen geven me echt een fijn gevoel. Nog steeds zou ik het t liefst zelf doen, maar het went echt wel hoor. Die leidsters zijn echt gek op kinderen anders kies je daar echt niet voor. Sterkte ermee ;)
     

Deel Deze Pagina