'Ook baby's een zonnebril op'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ook baby's een zonnebril op'

De meeste ouders weten wel dat ze de huid van hun kindjes moeten beschermen tegen de zon, maar dat dat ook geldt voor de ogen is nog niet genoeg doordrongen.

[​IMG] Foto: 123rf
    Dat vindt het Oogfonds. De organisatie begint daarom een campagne om ouders ervan bewust te maken dat UV-straling niet alleen voor de huid, maar ook voor de ogen schadelijk kan zijn.
    Het fonds raadt ouders aan om hun kleintjes, ook baby's, een zonnebril te laten dragen als ze in de zomer buiten komen.
    ''Zonder goede bescherming kan te veel zonlicht, zeker in de zomer, permanente schade aan de ogen geven. Kinderogen zijn extra kwetsbaar'', meldt het Oogfonds dinsdag.

Hoornvlies

Door te veel en te lange blootstelling aan UV-straling kan het hoornvlies beschadigd raken en wordt het risico op oogziektes groter.
    ''Op latere leeftijd kan dit het verschil betekenen tussen goed of slecht zien.'' Hoe dichter bij de evenaar, hoe hoger de UV-straling. Niet alleen op het strand, maar ook in de bergen en de sneeuw is het belangrijk om de kinderoogjes te beschermen.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Zie die van mij maar een zonnebril op te krijgen hahaha. Ben benieuwd hoeveel baby's, dreumesen en peuters dat pikken.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nou...je hebt die met een bandje achter op het hoofd...

Doe die op en snel afleiden..

Bij onze dochter werkte dat

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou, hier is het nog nooit gelukt een zonnebril op te houden tot een jaar of 2,5 ;) Bandjes of geen bandjes: alles ging af helaas.

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Die gaan ook af ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De oogartsen die ik ken adviseren anders... in de sneeuw, op water en bij extreme zon (zonvakantie) dan een zonnebril. Normaal liever niet...

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.800
    5.937
    113
    Vrouw
    Ja zo had ik het ook begrepen..ons nichtje van toen 6 maanden
    moest in de sneeuw (wintersport) inderdaad zo'n brilletje op.
    Maar hun oogarts gaf aan dat het alleen in dit soort gevallen nodig is..

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier met 3 maanden op wintersport geweest, bril op, daarna zomer en jaar erop ook zonnebril op gehad.
    Ze laat hem alleen op als het licht ook echt te fel is. Bv ook gewoon nu in de buggy als ze zon schijnt, ideaal

9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Dit werd ons idd ook geadviseerd. Vreemd van die gemengde signalen

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha, mag jij hier langskomen en dat proberen!:p
    Vorige zomer kon dat, maar nu écht niet meer.
    Madam tolereert niks meer; geen haarspeldjes, haarbandjes, zonnehoedjes en zeker geen zonnebril helaasssssss...

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Is inderdaad super lastig een zonnebril bij zo'n kleintje. Mijn dochter houd hem ook niet op. Ook geen petjes, alles gaat er net zo hard af als op.

Maar het is wel het beste UV bescherming voor de ogen bij kinderen.

12. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Helaas lijkt mijn zoon allergisch voor alles wat ik op of om zijn hoofd doe. Dat wordt echt bijna slaande ruzie.

Ik probeer het wel, maar tot nu toe geen succes :(

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Binnen 3 seconde gaan hier de zonnebrillen van hoofd naar grond. Kan er weinig aan doen en snap het helemaal. Heb sinds kort een bril voor tv kijken/auto rijden. Zet hem ook het liefst zo snel mogelijk af.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Gaat ie van mij nooit doen. Ze zou eraan zitten is nu al met haar redressiehelmpje.

15. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Het probleem is inderdaad het ophouden. ... omdat het niet continu nodig is, is consequent volhouden niet echt een optie..

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is inderdaad het advies van mijn oogarts (oogziekenhuis rotterdam).

17. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier pikte mijn zoontje het niet.

En ik heb idd ook andere adviezen gehoord van oogartsen die zeiden dat het juist niet goed is om altijd een zonnebril terwijl de zon schijnt op te doen. Juist een zonnebril kan schade toebrengen aan het oog omdat bepaalde straling de zonnebril wel door laat wat het oog bv niet doorlaat als je met wat geknepen ogen rondloopt.
    Dat is overigens ook een reden waarom ikzelf juist niet een zonnebril draag, alleen met zonvakantie voor de rest niet.

18. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier ook een meisje die geen zonnebril op houdt. nu kan ik haar wel begrijpen. ze heeft zo'n lange wimpers dat ze tegen de zonnebrilglazen komen. gelukkig wil ze wel een zonnepetje op.

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hier lukt het ook eeeeeecht niet !!!
    En zonnehoedjes ook niet trouwens !

20. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Moet je wel een zonnebril kopen met uv bescherming. Een zonnebril zonder de juiste uv bescherming is inderdaad heel slecht voor je ogen.
    Hier twee kinderen die vanaf dag 1 een zonnebril dragen. De oudste wil de zon niet eens in zonder zonnebril en de jongste begint te huilen als de zonnebril afgaat buiten.
    Maar moeders kan ook niet zonder zonnebril dan heb ik binnen 5 min een gierende hoofdpijn. Heb dan ook een enorme voorraad met zonnebrillen.
    Mazzel dat we een eigen optiek zaak hebben.... 😂

Deel Deze Pagina