Doen inleidings weeen meer pijn dan gewone

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fleur1, 16 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Misschien een hele domme en stomme vraag maar als je ingeleid word zijn deze weeen dan heftiger als de natuurlijke weeen.
    Ze gaan mij inleiden als het kindje 7 pond word geschat en ik zie er op de een of andere manier nu al tegen op.
    Vooral omdat ik bang ben dat deze weeen veel meer pijn doen.

Wie heeft ervaring mee?
    En doet een bevalling met inleiding langer dan zonder inleiding?

Groetjes Fleur

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je bent nog maar net zwanger toch? Hoe weet je nu al dat dit gaat gebeuren?
    Ik geloof wel dat als je ingeleid wordt dat het dan pijnlijker kan zijn omdat het vaak sneller gaat.

Maar heb er geen ervaring mee

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.223
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt met inleiden meer kans op een weeenstorm en dat is niet echt pijnlijker, wel heftiger en moeilijker op te vangen.

Ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe je nu al weet dat ze dan gaan inleiden en waarom dan?

4. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Sorry hoor ....

maar inleiden bij 7 pond ? :(

Geef mij maar gewoon 7 pond en lekker bevallen !

Mijn eerste woog 9 pond. En deze tweede wordt nu al geschat op 7,5 pond en ik ben nog geeneens 39 weken. Wel willen ze mij strippen a.s vrijdag vanwege de vele voorweeen die ik al bijna 3 weken heb.

Misschien is er bij jou een verhaal achter dat ze je met 7 pond zouden willen inleiden, maar in elke geval kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat ze geen reden zagen om mij in te gaan leiden omdat ik een zoontje gebaard hebt van 9 pond. Wel mag ik als ik 40 wk bereik terug komen en kijken we of het anders kan.

Maar 7 pond, geef mij dat maar ! :oops:

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.223
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kletstante, ik ben lekker bevallen hoor met bijna 9 pond (bij 41 weken). Dus misschien gaat een volgende zware baby wel makkelijker (zo te lezen was je eerste niet makkelijk ;))

6. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Ik ben er ook niet zo bang voor, die krijg ik er wel uit ;)
    Zit meer met over tijd lopen.

En daarom gaan ze bij de VK mij al een beetje helpen ...
    Kan alleen maar afwachten, maar deze kleine wordt wel weer groot geschat ...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.153
    35.801
    113
    misschien wordt ze wel niet ingeleid omdat het een te groot kindje zou worden bij 7 pond, maar omdat het dan een gezond gewicht zou hebben en wordt ze om een andere reden ingeleid.

Jesper was 10 pond, maar bij mij gaan het ze een eventuele volgende keer waarschijnlijk eerder halen met een keizersnede omdat hij dus niet erdoor pastte.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ze leiden me in ivm met binnen 11 maanden 4 zwangerschappen heb gehad waarvan 2 miskramen en de bevalling van Daan ze willen niet dat het kindje ook bijna 9 pond is ivm het litteken.

9. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Dan is het medisch en is het iets heel anders.
    Ik heb dus geen idee hoe dat voelt, hier nog nooit ingeleid geweest.

10. Ik heb een ingeleide bevalling gehad en vond het zeer heftig.
    Mijn bevalling duurde 2 dagen waarvan ik de eerste dag de weeen redelijk kon opvangen maar dag 2 weeen met inleiden....ik vond het echt niet leuk.
    Maar een voordeel is dat ze het infuus opschroeven en je er misschien eerder vanaf bent en hou je niet groot en vraag gewoon een ruggenprik.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik ben bij de 1e ook ingeleid, maar in tegenstelling tot jou wist ik dus niet wat er zou gebeuren en hoe weeën voelen....

jij hebt al een kindje, dus je kunt je ongeveer de weeën misschien nog voor de geest halen...

met inleiden moet je je voorstellen dat het vaak ineens uit het niets komt, en dan voelen de weeën net zoals de weeën zoals je die op het laatste moment hebt...

dus vlak voor je mag persen maar dan zonder "rust" ertussen...

normaal gesproken met een bevalling kun je er "naartoe leven" omdat ze langzaamaan meer pijn gaan doen tot die uiteindelijke weeën vlak voor het persen...

nu komt het dus pats boem ineens opzetten en is kun je niet anders dan je er aan overgeven zeg maar...

ik ben me letterlijk en figuurlijk te pletter geschrokken, en dacht dat mijn hele lijf aan de binnenkant onplofte omdat ik me dus geen voorstelling van weeën kon maken..jouw voordeel is dat jij dat wel kunt omdat jij dus al een keer "gewoon"bent bevallen...

veel succes in ieder geval alvast meid...

liefs smoekie

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben bij de eerste spontaan bevallen, en dat was echt en superbevalling, ondanks dat het een stuitbevalling was. De weeen totaal niet als pijnlijk ervaren, goed op te vangen, en het duurde maar 3,5 uur.

Op 10 febr. jl ben ik ingeleid bevallen van onze 2e. Ik heb erg veel spijt gehad van de inleiding. Ik heb er vooraf erg over getwijfeld. Ik moest in een academisch ziekenhuis bevallen, vanwege een aangeboren hartafwijking van ons kindje. Omdat ik de vorige keer zo snel en wat te vroeg bevallen ben, wilden ze het risico niet lopen dat ik thuis al 'aan de gang'' zou gaan.
    Met 38 weken en 4 dagen ben ik voor het eerst ingeleid, ik kreeg tabletjes om te slikken, maar er gebeurde niks.
    De volgende dag vaginale tabletten, en nog geen resultaat. De 3e dag werd een herhaling van de 2e dag. En de 4e dag werd een rustdag. Uiteindelijk is op de 5e dag besloten om kunstmatig de vliezen te breken omdat er nog niet heel veel gebeurde. Daarna aan de weeenopwekkers. Na een poos kwamen er wat weeen op gang, en mijn lichaam pikte het zelf op, dus het infuus werd gestopt. Helaas registreerde de CTG weinig weeenactiviteit (terwijl die er wel was), en werd het infuus weer gestart. Toen kwam ik echt in een weeenstorm terecht. De weeen voelden aan als persweeen en er waren flinke pieken, maar weinig dalen. De weeen waren nooit helemaal weg. Ik was na 2 uur echt helemaal op. Toen is mijn blaas geleegd en ineens had ik volledige ontsluiting, en mocht ik persen. Waarschijnlijk had het uren kunnen schelen als die blaas eerder was geleegd, en ik heb dus echt heel lang persweeen liggen wegpuffen.

Voor mijn gevoel was mijn lichaam helemaal niet ingesteld op het opvangen van die kunstmatig opgewekte weeen. Ik weet nog van de 1e keer dat ik echt helemaal in mezelf gekeerd raakte en de hele wereld aan kon. Nu lukte dat me niet. Ik bleef 'te helder', alsof ik er eigenlijk nog niet klaar voor was.
    Mijn ervaring is dus dat een ingeleide bevalling heftiger en pijnlijker is dan een spontane.

13. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb nooit een 'gewone' bevalling meegemaakt. Ik ben bij precies 40 weken ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk (al 3 weken lang). Mijn ervaring hiermee: heftig, omdat ik in een 'weeenstorm' terrecht kwam. Een minuut wee, een minuut rust. In die minuut rust kreeg ik geen kans om bij te komen. Ik lag ook 'vast' op bed ivm infuus. Ik kon alleen op mijn zij liggen, op mijn rug kreeg in rugweeen. Maar voordeel: binnen 6,5 uur na breken van de vliezen (ik had al 2 cm ontsluiting voor het infuus werd aangesloten) was Noortje geboren. Zo snel, ik heb nu nog niet echt het besef dat ik een bevalling heb meegemaakt. Djus: was zeer heftig, maar blij dat alles zo snel achter de rug was!

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Bij Daan had ik ook direct een weeen storm toen me vliezen braken er zat helemaal geen rust tijd tussen om effe op adem te komen moet ik me dat hier ook bij instellen?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.153
    35.801
    113
    Dat had ik wel tijdens de inleiding. Geen enkel moment om even op adem te komen. maar ik ben nog niet natuurlijk bevallen, dus ik kan de vergelijking niet maken.

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben ook ingeleid en ik kan alleen zeggen
    ik was erg blij met de ruggeprik

17. Het oogje

Het oogje Lid

23 aug 2007
    13
    0
    0
    Huismama
    Eindhoven
    hallo

ik ben bij mijn eerste ook ingeleid,
    en ik weet niet of het pijnlijker is als gewone weeen,
    maar wel dat het veel sneller gaat voor je gevoel
    als dat je aankan dat had ik tenminste,
    normaal heeft je lichaam tijd om zich voor te bereiden op de vvolgende
    wee maar ingeleid worden is vaak een weeen storm

groetjes

18. Ook ik ben ongeleid.. maar geen pilletjes ofzo..
    Het was op 38w en 5 dagen.. en het was al 2 dagen aan het rommelen.. begon dan ook met 3 cm. Heb wel weeenstorm gehad.. maar als ik andere verhalen lees.. ben ik zoooo blij dat ik ben ingeleid.. Heb dan geen vergelijking omdat dit mijn 1e kindje is.. maar toch ben ik erg blij!

Ik ben trouwens ingeleid omdat ik al een week met zw vergiftiging in het ziekenhuis lag..en ik meedeed met een onderzoek voor vrouwen die er bijna zijn en zw vergiftiging hadden!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    of het pijnlijker is weet ik niet, maar dan zal ik wel een watje zijn dat die "oerpijnen" niet aankan. Het deed echt verdomd veel pijn. Ze kwamen om de minuut en dat een uur of 8 achter elkaar.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.153
    35.801
    113
    Ik was ook heel errrug blij met de ruggeprik.

Deel Deze Pagina