Vijf maanden geleden ben ik gestopt met de pil omdat we een kinderwens hebben. Nu heb ik sinds dien elke maand tijdens en rondom mijn ovulatie, pijn aan mijn baarmoedermond. Maar dit voel ik alleen bij druk zoals geslachtsgemeenschap of aanraking, de pijn houdt ongeveer 5 dagen aan. Ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest ze heeft inwendig onderzoek gedaan en heeft geen gekke dingen gezien. Herkend iemand deze pijn? Is het misschien het ontpillen? Of heeft iemand tips voor mij, ik ben een beetje ten einde raad aangezien ik ook geen forums/informatie kan vinden hierover.
Je baarmoedermond ligt vaak lager rondom je eisprong en is sowieso erg gevoelig. Als je partner daar dan tegen aan komt kan dat goed zeer doen. Als tip: ga bijv. bovenop zodat je zelf de controle hebt of laat je partner minder diep in je gaan. Dit helpt! En verder zelf niet aan gaan raken etc als dat zeer doet.
Ik herken dit zeker en heb het ook vaker gelezen bij anderen. Het kan behoorlijk naar zijn inderdaad. Heb je elke maand evenveel last?
Fijn om te horen dat iemand het herkend! Het wordt elke maand iets minder, maar wel met kleine stapjes. Nu nog benieuwd of het helemaal weg gaat of dat het op een bepaald niveau blijft hangen. De pijn baart mij een beetje zorgen of ik hierdoor wel vruchtbaar ben.
Maak je geen zorgen. Mijn ovulatie was altijd erg pijnlijk, erger dan mijn menstruatie. Mijn oudste werd de eerste maand dat we probeerden verwekt, mijn jongste was ongepland (maar heel gewenst!) Mijn moeder had ook heel pijnlijke ovulaties en heeft 4 kinderen.
Gelukkig, het gekke is dat ik nooit pijn heb tijdens mijn menstruatie maar wel 5 dagen lang tijdens mijn ovulatie. We gaan het zien, hopelijk binnenkort een positieve test.