help vrijgezellenfeest, baby bij opa en oma, oma krijgt baby nooit in slaap..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames..

hier heel even mijn verhaal deze maand is er een vrijgezellenfeest voor mij en mn vriend georganiseerd dan gaat onze kleine van 8 maanden bij opa en oma logeren.. de eerste 6 maanden heeft hij daar een stuk of 4x geslapen.. en dan gingen mn vriend en ik op zolder slapen dat we toch bij hem waren (Shame on me I Know :)) maar dat moet natuurlijkk ook een keertje stoppen moet leren hem tog een beetje los te laten.. en ze hebben hier ook wel eens opgepast en het probleem is niemand anders dan alleen ik en papa krijgen hem in slaap.. oma heeft al vaker opgepast als ik dan om 12 uur (extra al niet heel erg laat gemaakt) thuis kwam dan zat de kleine nog op helemaal huilen van oververmoeidheid.. ik nam hem dan over legde hem in bed en boem slapen.. hij is ook al een paar x bij hun thuis gweest viel dan even half uurtje in slaap van oververmoeidheid was weer wakker was vrolijk maar werd weer moe en weer opnieuw huilen.. ik heb veel zin in ons vrijgezellenfeest maar dit houd me toch al een paar weken bezig ik ben zo bang dat mn kleintje me nodig heeft en ik er dan niet ben.. en ik weet dat ik het los moet laten anders kunnen we nooit meer is een keertje weg.. ook niet zo goed voor je relatie.. of een keer als we feest hebben,, maar tog zit het me niet lekker en zo kan ik niet van mn avond genieten en dat is niet leuk :( wat denken jullie of is dit herkenbaar voor jullie?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wanneer was de laatste keer dat je het had geprobeerd?

kunnen anders opa en oma niet bij jullie komen oppassen zodat hij in zijn vertrouwde bedje ligt? misschien gaat het dan wel goed.

anders iets meegeven wat naar je ruikt zodat dat bij hem in bedje kan liggen.

ook zou ik van te voren een keer oefenen, wie weet maak je je nu zorgen om niets en kun je dan lekker genieten van je feestje!

anders misschien optie dat de organisatie rekening houdt met hoelaat je zoontje op bed gaat en dat je dan even langs huis gaat of wordt gebracht om je zoontje op bed te leggen? uit je verhaal maak ik op dat hij direct inslaapt en weet hij veel wie er beneden zitten als hij slaapt ;)

geniet van je feestje en alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

#3 babyproject, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2012
    Ik heb ook geen leuke avond als ik weet dat mijn kindje huilend en oververmoeid beneden zou zitten... Hier zijn oma en opa ook geen ster in op bed leggen. Mijn zusje van 23 is daarentegen een natuurtalentje!

Ik zou ook tussendoor even langs huis gaan om hem zelf in bed leggen. Zo kun je met een gerust hart genieten van je feestje!

Natuurlijk zul je het ooit los moeten laten, maar dat komt vanzelf als je kindje wat ouder en gemakkelijker is.

Wij gingen zaterdag een avondje uit en dat doe ik ook niet meer zo snel... We waren al eerder eens weggeweest en die keer had mijn zusje opgepast. Ging wel prima, dronk geen hele flesjes, maar sliep goed etc. Van het weekend pastten opa en oma op. Resultaat: ze heeft geen druppel uit de fles gedronken en maar 1,5 uur geslapen op een hele avond :( En dus veel gehuild. Laatste voeding was om 14:00 geweest! Ik snap het nog steeds niet... Zo moeilijk is ze nu ook weer niet met de fles :( Om 00:30 waren we thuis en gelukkig kon ze bij mij inhalen... Maar zoals ik zei: doen we echt niet nog een keer nu ik weet dat het ook echt niet goed gaat.... Zo kan ik niet genieten.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou indd tussendoor naar huis gaan om zelf je kindje op bed te leggen als je zeker weet dta het een probleem wordt. Ik kan ook niet van mn avond genieten als ik weet dat mijn kleintje niet in slaap kan komen.

Precies een jaar geleden gingen we met mijn vriend zn opa en oma en hele familie uiteten voor oma's verjaardag. En een vriendin van ons paste op Tycho. Die moest hem ook in bed leggen maar het werd en en al drama! Op een gegeven moment belde ze me op omdat ze radeloos was wat ze moest doen want het lukte haar niet om hem in slaap te krijgen. Het irritante was dat we niet zomaar even naar huis konden rijden want we zaten anderhalf uur verderop. Nou je kunt je voorstellen dat ik niet lekker heb kunnen eten en ik pas weer een beetje rustig werd toen EINDELIJK het telefoontje kwam dat hij in slaap gevallen was...

Overigens is hij gisteren gewoon met ons meegegaan :) Dat vond mama een stuk gezelliger!! xx
    xxx

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou idd zoeken naar een andere oplossing. Bij jullie thuis, zelf op bed leggen tussendoor etc.

Verder kan het ook een kwestie zijn van wennen, maar ja. Ze is nog zo klein én zit in de verlatingsangstfase.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn antwoord zit je natuurlijk niet op te wachten, maar je kindje is nog maar 8 maanden! Dan vind ik het heel logisch dat hij alleen bij jullie slaapt en op die leeftijd was mijn dochter ook nog nooit uit logeren geweest! ( Nu nogsteeds niet, ze is afgelopen weekend door oma op bed gelegd toen wij een verjaardag hadden en na die verjaardag zijn wij in 't logeerbed bij opa en oma gekropen zodat ik ze 's nachts zelf weer kon verzorgen. Ze is 1,5 jr )

Ik zou dus zorgen dat je 1) Je kindje zelf op bed kan leggen, of 2) Je kindje mee kan nemen.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dit dus. Ik zou je kindje zelf op bed gaan leggen. Dan heb jij ook een leukere avond.

Waarom moet je kindje daar nu al aan wennen.
    Nu Evy wat ouder is vraagt ze zelf of ze een keertje bij opa en oma mag logeren. Dan is zij, maar ook ik er aan toe.

8. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Ik zou de kleine thuis laten slapen en opa en oma bij jullie laten komen.
    Proberen om hem zelf op bed te leggen of oma precies het ritueel uit te leggen hoe jullie het doen.
    Zodat de manier van na bed gaan hetzelfde voor hem blijft ook al doet iemand anders het.
    Zelfde met de flesjes. Laten voeden waar jullie ook altijd zitten ed.

gewoon een schema maken en opschijven heb ik de eerste keer ook gedaan.
    Al was mijn zoontje toen al wel iets ouder.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is maar net wat je kindje gewend is, hier al een paar keer uit logeren geweest (ook noodgedwongen door noodgevallen, oma die aan de andere kant van het land op sterven lag, moesten we 's avonds laat nog heen, partner ziek terwijl ik in de nachtdienst zat) en opa en oma houden zich strikt aan ons "schema" in ieder geval doen precies zoals zij het gewend is en hier gaat het prima zonder problemen. Het liefst heb ik haar ook gewoon thuis met oppas hier lekker in haar eigen bedje. Weet niet hoe lang je nog hebt met het vrijgezellenfeest? Kan je niet een keer opa en oma 's avonds bij je hebben als je er zelf bent en hun dan je zoontje naar bed laten brengen? Dan moet je zelf wel op de achtergrond blijven zonder dat hij acht in je heeft en het hem dan van te voren goed uitleggen. Doen we zelf wel elke keer ook al kan ze niet terug praten dat vinden we wel belangrijk.

Zelf wel een voorstander van uit logeren maar dan max. 1 nachtje.
    Binnenkort weer een bruiloft en daar heeft zij echt niks aan.
    Ze slaapt nog 2x op een dag en kan daar niet buiten.

Vind het belangrijk dat je zelf ook nog toe komt aan een verzetje.
    Zelf ook een vrijgezellenfeestje gehad afgelopen weekend en mijn vriend ook. Oma kwam in huis hier, heeft alles gedaan volgens ons schema, ze hebben reuze lol gehad, heeft net zo goed geslapen als altijd, net zo goed gegeten alles.

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze dochter is met een half jaar bij opa en oma gaan logeren. Nou komt ze daar wel vaak en is ze daar ook wel eens gaan slapen en haalden wij haar pas later in de avond op.
    Sowieso gaat ze wel vaker ergens slapen als wij er ook zijn, met een feestje of zo en logeren we ook wel eens bij de andere opa en oma.
    Ergens anders slapen is dus niet nieuw en het logeren vond ze prima.
    Toen ze wat eenkenniger was, was het niet nodig maar had wel gekund.

Wel handig als jullie kind opa en oma vaak ziet en goed bekend is met ze, en misschien handig om je kind thuis te laten slapen met opa en oma als oppas (als dat kan). En hetzelfde ritueel aanhouden.

11. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Mijn dochtertje was 8 maanden toen ik haar alleen liet logeren bij mijn ouders voor een paar dagen. Daarvoor was ik er altijd bij; lekker gezellig in mijn oude kamer. :D

De eerste dag was moeilijk volgens mijn moeder, maar daarna werd het steeds makkelijker en liep het gesmeerd. Toen wij terugkwamen, wilde ze niet eens meer met ons mee! Soms moet je je kindje dus even loslaten en even doorbijten en dan zul je zien dat het vanzelf beter gaat.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

"Logisch dat ie alleen bij jullie slaapt" gaat niet voor iedereen op, zijn er genoeg die al vroeg uit logeren gaan en waar het goed gaat...maar dit terzijde ;)

De opties in jou geval zijn al genoemd denk ik: oppas aan huis of hem zelf op bed leggen daar...hoop dat het gaat lukken en dat jullie een mooi feestje hebben :)

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dit vind ik persoonlijk echt overdreven hoor. Als je kind niet goed slaapt of overstuur raakt, vind ik het wat anders. Dan moet je het zeker niet forceren. Maar sommige kindjes, zoals die van mij, hebben er absoluut geen moeite mee. Die slaapt bij beide opa's en oma's net zo lekker als thuis. Zowel inslapen als doorslapen.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar het kindje van TS slaapt toch niet goed bij opa en oma? Mijn dochter ook niet. En dus blijft ze wakker bij de oppas, of leggen we haar zelf op bed.

15. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames bedankt voor jullie reacties.. ja dat is ook n beetje het probleem voor de bruiloft zelf had ik al geregeld dat zus van mijn vriend hier in huis komt oppassen maar met vrijgezellenfeest is het kind van mijn schoonbroer ook bij opa en oma ;) dus hier oppassen is geen optie :( "even terugkomen van het feest is ook geen optie want het is in duitsland (dat is het enige wat ik weet) dus dan rijd je niet gauw tussendoor even naar huis en dan heeft iedereen waarschijnlijk ook al wat gedronken... ik kan idd wel uitleggen hoe wij het altijd doen vast ritueel misschien dat dat helpt.. i hope so.. bedankt voor de reacties

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Misschien dan toch nog een keer oefenen voor die tijd en ik geef oma ook een hele gebruiksaanwijzing als ze oppast hoor ;)

Deel Deze Pagina