Ontstoken navel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Helise, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn dreumes van 15 maanden heeft regelmatig een ontstoken naveltje. Het is dan rood en soms komt er wat pus uit.

Uiteraard maak ik het goed schoon en dan is het meestal snel weer over.

Hebben jullie kindjes hier ook wel eens last van? En is het misschien handig om hiermee naar de huisarts te gaan omdat het regelmatig terug komt?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Haaaaaaaaiiiii :D,

Ben heeft er momenteel ook last van....ik heb toevallig een tube fucidin zalf liggen (is een anti-biotica zalf) van Fleur dus ik probeer dat nu. Het is rood en een beetje dik...weet ook niet hoe het komt. Goed schoonhouden natuurlijk maar ook weer niet te veel er aan prutsen. Anders vraag je het even na voor de zekerheid.

Hopelijk alles goed verder :).

Charlie

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Heee! :D

Hmm die zalf heb ik ook wel liggen.. Weet alleen niet of ik dat wel prettig vind om dat er zomaar op te smeren.

Ik denk dat ik het inderdaad maar eens na moet vragen, ook omdat het wel regelmatig weer terug komt..

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Misschien alleen een beetje zout water dan...ik weet het ook niet. Ja al die zalfjes...maar soms doen de artsen er zelf zo makkelijk over. Fleur had weken lang een heel erg kapotte mondhoek en de huisarts zei dat er een cortisone zalf op moest maar ik dacht: ja dat komt dan mooi wel in de mond ;)...je denkt dan zelf dat het niet een goed idee is. Uiteindelijk ging het toen wel meteen over.

Charlie

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het ook met enige regelmaat, al komt er bij hem geen pus uit. Het is dan alleen wat dik en rood en er zit wel vuil in zijn naveltje. Dat maak ik dan voorzichtig schoon met een wattenstaafje met wat babyolie erop. Verder maak ik zijn naveltje zo goed als het lukt droog na het douchen.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Het is ook niet standaard dat er pus mee uit komt maar soms zit het er wel bij. Inderdaad zit er ook vuil in zijn navel.

Ik informeer binnenkort even bij de huisarts, vooral omdat ie het zo regelmatig heeft, dat vind ik apart.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik heb het als kind gehad, heb antibioticazalf gehad en toen was het weg. Goed droogmaken na het douchen is belangrijk.

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb het zelf regelmatig en heb er de huisarts ook wel eens voor gebeld. Goed drooghouden is het allerbelangrijkste.
    Maar ik heb er ook wel eens een zalfje voor gehad.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja goed droog houden doen we zeker! :)

Mijn man heeft trouwens ook zeer regelmatig een ontstoken navel, misschien is het wel een soort van erfelijk ofzo?

Deel Deze Pagina