ontpilverschijnselen lijken op zwangerschapsverschijnselen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door sylvia1981, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hoi allemaal,
    ik ben sinds 13 februari gestopt met de pil en tot op heden nog niet ongesteld geworden. als ik de pil was blijven slikken zou ik morgen ongesteld moeten worden.
    nu heb ik sinds ongeveer een week verschijnselen die erg op zwangerschapsverschijnselen lijken.
    Misselijkheid de hele dag door, weinig eetlust, beetje kramp in onderbuik,veel plassen, weinig energie, emotioneler.
    voor de zekerheid heb ik vanochtend een zwangerschapstest (predictor) gedaan maar die is negatief. Toch voel ik me wel zwanger:) zou het kunnen dat ik misschien wel zwanger ben maar te vroeg getest heb? Omdat ik geen cyclus heb weet ik niet wanneer ik moet testen, dus moet het op de gok. Vanaf hoeveel dagen/weken zwangerschap kun je eigenlijk testen, weet iemand dat?

2. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal helemaal. Ik ben sinds half december gestopt met de pil. Ik had ook gevoelige borsten, krampen, smaakverandering. 8febr voor het eerst ongesteled geworden (2dagen maar) nu wacht ik op mijn volgende ongi.. Afgelopen weken enorm veel steken en krampen gehad, ook in mijn liezen zwangerschapstest gedaan en negatief. ik merk ook dat ik soms niet goed weet wat ik voel. Ik wacht rustig af en hoop zo snel mogelijk op een regelmatige cyclus.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ontpillingsverschijnselen zijn hetzelfde als zwangerschapsklachten. Je kunt precies dezelfde kwaaltjes hebben, dus helaas zegt dat niks.

Het is nog maar drie weken geleden dat je de laatste pil hebt genomen, dus dan zit je nog niet eens rond je menstruatiedatum. Heb je na het stoppen een onttrekkingsbloeding gehad en ben je toen begonnen met tellen? De eerste dag van dat bloedverlies telt als cyclusdag 1. In dat geval zit je nog maar net over de helft van een cyclus van 28 dagen. Veel te vroeg voor een zwangerschapstest en om al een week zwangerschapssymptomen te hebben. Zou je langer zwanger zijn, dan had je nu een duidelijke positieve test moeten hebben.

Je lichaam moet eerst op regel komen en dat kan wel een halfjaar duren.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als je 13 februari gestopt bent zou het heel vlot zijn voor zwangerschapsverschijnselen. Die krijg je meestal pas na 5-6 weken zwangerschap.
    Ik denk eerder dat je lijf zo voelt door het 'ontpillen'. Gezien je test die negatief is lijkt me de kans op zwangerschap nihil

5. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dit de eerste ronde ook gehad, vaak misselijk enz.... even daarna werd ik gewoon ongesteld. De keer erop was ik er juist niet vanuit gegaan en had ik geen klachten, maar bleek ik wel zwanger. Het kan dus soms heel verwarrend zijn hoe je lichaam reageert na het stoppen met de pil!

PS Het is erg moeilijk te zeggen wanneer je zou kunnen testen nu je nog een eerste menstruatie moet krijgen. Normaal zeggen ze op de dag dat je ongesteld zou moeten worden dat je dan kunt testen (en dan nog test niet iedereen meteen positief, dus het zegt veel en weinig). In de meeste gevallen zou je dan positief moeten testen. Maar er zijn heel veel dames bij wie de eerste cyclus (veel) langer op zich laat wachten dan tijdens / voor het pilgebruik. Dus voor nu is er denk ik niet echt een pijl op te trekken ;)
    Ik zou dus even gewoon afwachten.

Deel Deze Pagina