Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Je mag me altijd een pb sturen. Het is niet makkelijk en de shock is enorm dat weet ik maar al te goed maar probeer begrip te tonen voor zijn probleem zodat er een hulp traject gestart kan worden. Want helaas weet ik maar als te goed dat verslaafden heel goed kunnen liegen en bedriegen en manipuleren. Veel sterkte in ieder geval. En je mag me dus altijd pben.
Heftig allemaal joh, maar goed dat je gelijk actie hebt genomen. Heb je er wel vertrouwen in dat hij echt wil afkicken of niet echt? Omdat je het al over scheiden hebt. Ik ken in mijn omgeving best wat mensen die echt veel troep gebruikt hebben vroeger, maar nu allemaal brave huisvaders zijn. Ik denk dat je van coke op zich nog wel goed af kan komen. Anyways, ik hoop dat het goed komt voor je, op welke manier dan ook.
Ik rook al 4 jaar een vaper en heb de meest mooie ooit: een zwart vrolijk model dat doet wat hij moet doen en me het juiste gevoel geeft. Ja ik heb het over een elektronische sigaret maar het staat er nu alsof het m’n favoriete bedspeeltje is Ik heb een paar maanden voor het zwanger worden van Luc m’n laatste echte sigaret opgestoken en ben overgestapt op dampen (moest van C wang hij wist dat ik het niet kon handelen om meteen te stoppen bij een positieve test en elektrisch zette ik al een stap terug) Na de zwangerschap m’n vaper opgepakt en nooit meer een echte sigaret aangeraakt. Ik moet er ook niet aan denken. Die lucht Ik rook al vanaf m’n veertiende en heb dat dus tot m’n 37ste gedaan. Ik had nooit gedacht dat ik met echt roken zou stoppen, dus dit is best een flinke stap vooruit. Ik begon met 12 mg nicotine, toen 10, toen 8 en nu 6. Over een poosje doe ik 4 mg en m’n doel is uiteindelijk 0 mg.
o.a. onlogisch kauwgedrag dat was bij mn ex de give away (had hij eerder zelf uitgelegd...oeps) en bij de toenmalige vriend van een vriendin van me. Vriendin wist van niks, maar dr vader zou dr uit huis hebben geschopt. Beiden gevallen uiteindelijk schoorvoetend bevestigd. Aan de ogen kon je t geloof ik ook zien maar t is voor mij 18 jaar terug. Iemand die er frequent/recent mee werkt kan je vast wel de herkenbare kenmerken geven. Als je er niet mee te maken hebt wil dat nog wel eens lastig zijn te herkennen, maar dat soort dingen waren voor mij destijds een eye opener. Ik was ook lekker naief destijds op alles wat drugs was,. Enige die ik nu nog zou herkennen was veel blowen (ogen) maar dat deed een vriend van ons dus die floten we op die manier terug. Hij kreeg maar geen baan...nee gek he... Meer om voor jezelf te checken of partner nog op t goede spoor blijft of dat je toch eens vragen moet/mag gaan stellen/iets meer moet gaan opletten. Iemand die de partner bijstaat bij dit soort trajecten kan je hierover ongetwijfeld meer vertellen.
Um ja... goed denk ik. We hebben nu twee afspraken bij de huisarts gehad. Doorverwijzing voor hulpinstanties gehad. Helaas is hier een wachtlijst van minimaal 6 maanden. Nu aangemeld bij een soort ambulante begeleiding vooral voor signaleren en handvatten krijgen. Deze afspraak is over 1,5 week. Mijn man zegt vanaf vorige week dinsdag niks meer gebruikt te hebben. Ik wil hem heel graag geloven maar vind het lastig. Zover ik kan controleren heeft hij inderdaad geen nieuwe coke gekocht. Dealer nr is weg uit zijn telefoon. Ik heb volledige controle op contant geld. (Incl sleutels spaarpotten kinderen) en volledig toegang tot zijn bankrekening. Daar dus op zien of hij geld pint of overschrijft (wat hij niet heeft gedaan). We praten er dagelijks wel even over. Hoe gaat het met hem, mij en ons samen. Hij lijkt echt zijn best te doen. We lijken iets dichter weer tot elkaar te komen, maar alleen op mijn initiatief hebben we af gesproken. Pffff het is allemaal zo moeilijk. Die continue argwaan is zo niet passend voor mij. Put mij uit, maar is noodzakelijk. Ouders vertellen we het volgende week. Ik wou eerder maar hebben een jubileum feest dit weekend voor ouders. Willen daar geen smet op. Maar we vertellen het wel. We hebben hun nodig voor oppas tijdens onze sessies en i vertik te liegen tegen hun.
Jeetje wat een heftige gebeurtenis Hij lijkt idd zijn best te doen maar hou je jezelf ook in de gaten Heel veel sterkte gewenst dit lijkt mij zo moeilijk ppfff.
@26mei soms kan het nog helpen om je zorgverzekering te bellen. Overal zijn natuurlijk wachttijden, maar soms weten ze net een andere behandelaar te vinden die eerder plek heeft.
Ik begrijp je heel goed. Ik heb met mijn partner bijna 2 jaar terug hetzelfde traject gehad. Alleen mijn partner bleef verslaafd tot zijn opname in een kliniek. Pas toen is hij afgekickt. En tot op de dag van vandaag nog steeds clean. Ik wil je wel de tip mee geven om jou zelf wat meer vertrouwen te geven, koop drugs thuis testen. Ik gebruik ze ook bij mijn partner als ik het niet vertrouw of vermoedens heb. Iedere keer is tot nu toe de test negatief en dat is zowel voor jezelf maar ook voor je partner fijn want hij kan dan aantonene dat hij echt clean is. Maar het vertrouwen weer terug krijgen heeft echt tijd nodig.
Dank je wel! Hieraan had ik niet gedacht. Zijn deze bij een apotheek of drogisterij verkrijgbaar? En tot hoelang na gebruik testen die positief?
Je kan ze gewoon kopen via bol.com als het goed is staat er dan bij tot hoe lang erna je het kan testen. Maar per drugs soort is dit verschillend volgens mij.
@26mei ik ben niet thuis in de drugs, maar zou je man op de pof drugs kunnen kopen? Die thuistests zijn dan wel nodig om dit te checken.
Helaas er zijn dealers die dat tot zekere hoogte toelaten. Maar een keer wordt er geïnt. Enige wat je kan hopen is dat zijn dealer nog een beetje moraal heeft (klinkt raar) maar bij sommigen is er nog wel een soort "erecode". Niet aan kinderen en iemand die wil stoppen niet lastig vallen. Maar hoeveel dat er zijn op t totaal...geeeeeen idee, de markt is wel veranderd natuurlijk de afgelopen 18 jaar. Dus die drugstesten zijn zeker geen slecht idee.
Ik werk in de verslavingszorg en die erecode is er niet hoor. Als iemand clean uit de kliniek komt, en de dealer heeft dat door, dan gooien ze gewoon wat drugs door de brievenbus. Zodat ze weer beginnen met gebruiken. Dealers denken alleen aan het geld wat ze willen verdienen.
Mja, vermoedelijk is die markt ook veranderd wat ik al zei. De dealers die hier destijds waren (voordat een bepaalde hoek echt voet aan de grond kreeg) waren wat relaxter. Maar voor hun was t een leuk extraatje en makkelijk geld naast een gewoon salaris dus was geen halszaak, "voor jou 10 anderen". Ze kregen t toch wel weg. Rottigheid van lopertjes werd ook niet geaccepteerd. Tenzij je naast of met een van de gebruikers leefde had je er gewoon geen rottigheid van. Er was destijds een andere groep in opmars, waar zij ook niet happy mee waren en niet alleen omdat ze een stuk markt innamen maar daar een andere wolk van ellende mee kwam. Kan prima zijn dat die nu hier ook de boventoon voert, ik blijf er maar bij weg in elk geval.
Even een kleine update Van de coke is hij nu een maand af. Klinkt haast te mooi om waar te zijn. Maar in al mijn controles en in gesprekken met hem én ambulante begeleiding blijkt dit. Wel helaas meer gaan blowen. Wel onder strikte afspraak alleen als ik thuis ben ivm de kinderen. We starten over 3 weten net systeem therapie en daarin wordt dan ook het traject voor van het blowen afkomen besproken en gestart. Tussen ons loopt met met vlagen nog moeizaam. Mijn vertrouwen en eigenwaarde hebben een flinke deuk opgelopen. Wel fijn nu even vakantie zodat er een zorg minder is.