koele draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sophy, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mijn dochter zit graag in de draagdoek maar maakt hem ook geregeld vies ;) ik zoek dus een andere erbij... heb nu een didymos indio met zijdeblend en die is heerlijk koel maar hebben ze alleen nog in een grijsblauwe variant die ik niet zo mooi vind. Zijn er andere merken met zijdeblend? Of kan ik ook een andere "grondstof" gebruiken?
    De linnen en (rekbare) tricot zijn te warm voor haar.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb begrepen dat bamboe ook lekker moet zijn in de zomertijd. Maar zelf nog geen ervaring mee...

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd bamboe. Deze zijn vaak lekker dun.
    Maar voor wat oudere kindjes (zwaarder) vind ik (in ieder geval de mijne) wat minder geschikt. Heb een ellevil Paisley tango...

4. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Ik heb een hoppedizz das leichte aangeschaft, voor mijn zomerbaby.
    Fijne doek verder hoor!!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Linnen is wel luchtig juist. Maar het hangt van merk en doek dan nog wel af hoe luchtig of warm ze zijn. Als de doek dan alsnog vrij dik is, blijft ie wel warm. Als je er eentje koopt, is dus vooral handig om gewicht van de doek even na te vragen en de preciese afmetingen, zodat je gr/m2 kunt uitrekenen.
    Bamboe is ook lekker koel, maar niet heel sterk. Dat zou ik alleen doen in een combi met linnen of hennep.

Ik heb trouwens nog 2 doeken te koop: een natibaby elves met zijde, maat 5 en een natibaby geo love burst maat 6 met linnen. Die laatste is het dunst en wat mij betreft het luchtigste, (redelijk dunne doek).

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hoe is hennep qua warmte voor de combi met bamboe?
    Ik kan dus ook nog bij natibaby en ellevil kijken :) die linnen is de jouwe, dat is net een sauna. De paarse lilien is het.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die was met zijde toch?
    Hennep en bamboe zijn beiden luchtig, maar wel weer afhankelijk ook van de dikte van de doek.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hij voelt als puur linnen.
    Ik ga kijken voor bamboe hennep blend, bedankt.

Deel Deze Pagina