zo is het helemaal niet...... soms kan het gewoon niet en daar heeft iedereen zijn eigen manier voor. je mag en kan niet voor een ander het invullen maar je moet wel ieder in zijn waarde laten en keuzes laten maken wat die gene ZELF WILT. ik word boos op reacties van mensen die er zelf niets van af weten! laat haar zij is nu gelukkig met haar keuze...kom op meid...er is nog zoveel moois op je pad, veel geluk en wijs heid gewenst!
Als jij het wil houden moet je dat doen, laat je het weg halen heb je grote kans dat hij je laat stikken en dat je heel erg veel spijt krijgt. Hem eenkeus geven van ik houd het enjij hebt de keuze van ; ik sta voor je klaar of ik sta niet voor je klaar wil er niks mee te maken hebben. Laat maar jij hebt al een beslissing gemaakt. Makkelijk he die abortus, komt het ff niet uit poef abortus probleem opgelost, misschien wil dat kind wel heel graag geboren worden, maar het heeft geen zeggenschap. Sorry ben echt flink tegen abortus, zo ga je niet met leven om. wil je niet zwanger worden hou je benen bij elkaar. Jij bent onverstandig en het kind word gestraft goed hoor, flinke meid bleeeeeeeeeeeeg.
ben het volledig met hopefum eens. abortus wordt gewoon gebruikt als voorbehoedsmiddel. als je geen kind wil van een one-night stand hou je die avond je benen bij elkaar en anders moet je ook maar voor de gevolgen opkomen. verschrikkelijk dat het is toegestaan in sommige gevallen kan ik het begrijpen en dan heb ik het over verkrachting of incest ed maar echt niet in dit geval. je bent mijn god al 22 je zou toch wel wat mee verstand in je kop moeten hebben vind ik maar het is gewoon zo makkelijk gemaakt die abortus tegenwoordig.
dus ok laat ze dat kind dan maar op de wereld zetten en dan mischien met al de gevolgen nadien en als jullie dan in de krant lezen kind mishandeld of verhongerd of dergelijke dan zijn jullie wel de eerste om te zeggen dat mens had geen kinderen op de wereld moeten zetten. kijk het is haar beslissing waar zij moet meer leren leven en jullie ook! hopefull vind jou ook kort door de bocht hoor , dus als ik morgen verkracht ben en zwanger ervan moet ik dat kind geboren laten worden omdat die er niet voor gekozen heeft en doet mijn mentale toestand er niet toe? gezellig voor mij en nog meer voor het kind
Randi Wat jij nu zegt is totaal iets anders. Als ik door een verkrachting zwanger zou zijn geraakt dan had ik ook een abortus laten doen. Maar ik ben ook door mijn eigenfout zwanger geraakt, maar heb wel voor m ijn kindje gekozen. Ook al had/heb ik twee grote meiden, en was ik al helemaal uit de baby's, en ook al moet ik leven van een bijstandsuitkering. Ik red het. Ook al sta ik er helemaal alleen voor zonder hulp van Familie of Vrienden. Abortus komt normaal ook niet in mijn woordenboek voor. Maar bij een verkrachting JA dan laat ik het weghalen, maar als ik voor onveilige sex kies.. Dan moet ik ook voor de consuquenties instaan!
Die situatie kan je niet vergelijken, er bestaan uitzonderingen. Maar we leven in nederland en je kan er ook voor kiezen om je kind door iemand anders te laten opvoeden, jaja dat is ook weer zo moeilijk. Dus het is beter om abortus te plegen dan om iemand er heel gelukkig mee te maken? Als er beter word nage dacht over "ik heb zin doe mijn benen open" . Dan hoeft dit niet te gebeuren. Bovendien sinds de abortus pil eris word er wel heel makkelijk over ge daan, het abortus aan tallen stijgt enorm. Omdat het zo makkelijk gemaakt word, oeps ik ben zwanger ff pilletje enklaar is kees. Ik ben zekers wel voor uitzonderingen, maar er word gewoon te makkelijk over gedacht en gedaan, dat maakt mij boos!
MM ... ik ben blij dat het je gelukt is een weloverwogen besluit te nemen... eerlijk en oprecht... een voorbeeld voor veel vrouwen/meiden die in 'de mangel' zitten.. Alle goeds gewenst! Hopefull en Talia.. Ik vind jullie echt gestoord.. heb medelijden met jullie.. wat een tunnelvisie.. wat een bekrompenheid... Doe voor jezelf wat je zelf goed vindt.. maar de manier waarop jullie oordelen over een ander vind ik ZO beneden peil dat ik vind dat het op het gevaarlijke af is en verboden zou moeten worden! Onverdraagzaamheid die de wereld kan missen als kiespijn!
Ow ja.. en Hopefull.. heb je ervaring met adoptie? Als adoptie ouder , afstandsouder of als adoptie kind? Zo nee.. zou je dan onmiddelijk je waffel hierover dicht willen klappen... ik heb namelijk het ernstige vermoeden dat je geen idee hebt waar je het over hebt....
mijn moeder heeft mij weg gegeven omdat zij het niet aankon! En niet meer zag zitten, ps zij leeft nu dus ook niet meer is veelste vroeg heen gegaan. Dus ja ik ben om gegroeid met een andere moeder en vader. En ik ben heeeeeeeeeel blij dat ze dat gedaan heeft want anders was ik hier niet, dan bestond ik niet meer! Ik ben het leven dank baar.
he he nienke wat heb jij een leuke woordenschat. jij vind het dus heel normaal dat een gezond en wel kind zomaar word vermoord omdat mama zin had maar toen ze wist dat ze het kindje verwachte er pas bij kwam dat het nu even niet paste? dat is pas gestoord en dat heeft niks met bekrompenheid te maken maar met de rechten van een leven wezen. het is de meiden gewoon veel te makkelijk gemaakt. er zijn genoeg mensen die graag een kindje zouden willen adopteren en die er goed voor zouden zorgen. en al komt het in een instelling terecht omdat er geen adoptie ouders zijn zelfs dan wordt het gelukkeg opgevoed. verantwoording nemen voor je daden wordt veel te veel op andere manieren ingevuld dan voor je kindje te zorgen... nee abortus is voor uitzonderlijke gevallen en niet omdat het even niet past. ieder kind heeft recht op leven.
Nienke komt idd niet echt vriendelijk over! Een excuus naar Hopeful zou wel op zijn plaats wezen. Ze weet dus heel goed waar ze het over heeft! Verder wil ik geen woorden meer vuil maken aan dit topic. De TS spreekt zich zelf gewoon tegen... door dit te zeggen ''Ongewenst' zwanger, maar ik kan het niet weg laten halen..' En dan het dus WEL weglaten halen............
Trieste reacties hier zeg. Het is verdorie ook nooit goed. Ik vind dat je nooit, maar dan ook NOOIT over een ander mag oordelen. Geldt voor beide 'partijen' hier.
Helemaal mee eens. Gelukkig heb je voor de consequenties ingestaan, zo'n mooi dochtertje had je toch niet willen missen lijkt me
Eidereen heeft een eigen mening over abortus. En ik laat ook iedereen zijn eigen mening houden. Mijn keuze is abortus geweest. Voor mijn gevoel is dit de beste keuze geweest. Ik wil mijn kindje (later) alles kunnen bieden, en dat had ik nu nooit gekunt. Financieel, een vader, liefde en zo nog veel meer. Er zijn zoveel dingen die mij op dit moment tegen zitten, en waar ik nog aan moet werken. Ik heb nog zoveel doelen te behalen, voor dat ik mijn kleintje een goeie toekomst kan bieden. Ik was er gewoon nog niet klaarvoor. Er zijn natuurlijk mensen die daar gewoon heel anders over denken. Maar dit was mijn besluit. Voor de mensen die mijn verhaal willen lezen : http://www.mijnverhaal.spreekt.nl/ P.S. Het was geen onveilige seks.. Ik was wel aan de pil, maar die heeft blijkbaar niet gewerkt. Liefs MissMiep
hoi hoi hoe bedoel je het was geen onveilige sex ben je vergeten wat voor ziektes er zijn aids en dergelijke wie heeft er nou met een one night stand onveilige sex de pil beschermd je niet tegen ziektes hoor mag hopen dat je je daar al op heb laten onderzoeken ik ben ook zwanger geraakt door de pil heen oke geschokt maar harstikke welkom een ieder weet ondertussen dat de pil niet 100% uitkomst bied en ook jij zou dat moeten weten je zegt dat je later wel een kindje neemt hier kan ik zoo boos over worden een kind NEEM je niet je krijgt het als je geluk heb en dan nog stel dat je een leuke vriend denkt te hebben jullie krijgen samen een kleintje harstikke leuk en hup manlief gaat ervandoor laat jou zitten vervolgens raak je je baan kwijt en dan waar ga je je kind dan dumpen ? het klinkt misschien raar maar het gebeurt en dan zul je het toch ook alleen moeten doen groetjes nathalie
hey, er zijn meerdere dames hier die door de pil heen zwanger zijn geworden waaronder ik.. Ik vind het knap van je dat je zo snel die beslissing hebt kunnen nemen, ik krijg namelijk niet echt het gevoel dat je er goed over hebt nagedacht.. Wat tussen de dag dat je de topic startte en de dag dat je het hebt laten doen zit niet veel tijd.. Ik persoonlijk zou dat nooit gedaan hebben.. Het is namelijk echt NIET zo dat je geen toekomst meer hebt als je jong een kindje hebt.. Ik was 21 jaar en kwam erachter dat ik zwanger was.. Ik was net begonnen met mijn HBO opleiding en bezig voor mijn rijbewijs ook liep ik modeshows voor een kledingwinkel.. Ik heb dat toen allemaal op een laag pitje gezet om mijn zwangerschap uit te zitten want ja wat maakt dat ene jaar nou uit je hebt er zoveel te gaan.. Nu ben ik een jaar verder en heb een zoon die bijna 1 word.. Straks in februari ga ik weer beginnen met mijn HBO. Ook ik heb eerst 1 seconde gedacht aan een abortus maar ik ben zo blij dat ik dat niet heb gedaan.. Nu op dit moment zit mijn zoontje hier in de box te spelen met zijn autootje en als ik naar hem kijk ben ik zo blij met hem.. Mijn man was ook 21, beide nog jong maar in dit jaar hebben we gezien dat het niet uitmaakt of je nu jong of oud kinderen hebt.. Hij is sinds augustus begonnen met zijn droomopleiding de Politieacademie.. Wij dachten ook dat we nu dus vast zouden zitten aan een stomme baan en niet onze eigen doelen konden halen maar het gaat wel met Vishesh erbij.. En financieel redden we het ook.. We hebben een koophuis en een auto voor de deur.. Heel veel sterkte want dat zal je wel nodig hebben omdat ik er zeker van ben dat je dit nooit zal vergeten.. Ook niet als je je zogenaamde "Happy family" hebt wat je graag wilt en dan probeert zwanger te worden.. Je zal namelijk altijd blijven denken aan dat "ene kind" dat jij hebt weggedaan..
Meid, abortus is altijd en zal altijd een gevoelig onderwerp zijn. Ik ben zelf neutraal over het onderwerp, want zoals al eerder in dit onderwerp is gezegd je kan en MAG nooittttt over iemand anders oordelen. Sommige felle reacties zijn hier "normaal" er zijn dames die moeilijk of helemaal geen kinderen kunnen krijgen, die zouden er een moord voor over hebben om zelf een kindje te mogen baren zonder een adoptiebureau of medische molen. Echter snap ik sommige situaties van abortus (al zou ik het zelf nooit doen), ik heb echter een goede vriendin die werkt bij Jeugdzorg. Hier komen ook veel "ongewenst zwangere" moeders die dus vanaf het eerste moment hebben getwijfeld of ze wel een kind wilde...sommige te ver om abortus te laten plegen en sommige die zich hebben laten ompraten door familie. Begin van een zwangerschap is leuk en spannend, als het kindje eenmaal word geboren wil een "twijfelaar" (zoals hun dat noemen) vaak toch nog stappen, school afmaken, of hun oude leventje leiden. Dit heeft niets met leeftijd te maken want er zitten ook dames van mijn leeftijd bij. Het gaat er dus om dat je vanaf je positieve test gelijk 1000% achter je zwangerschap moet staan, en 1000% achter jezelf. Pas wanneer je je eigen leventje opzij kan zetten zoals b.v. 's middags op visite gaan bij vriendinnen in plaats van 's avonds laat met je kind over straat. Kun je het moederschap aan. Mensen die zeggen: ach als je sex heb, weet je dat je zwanger kan worden dus niet de makkelijke weg kiezen...is ook waar, maar verdien een kind het om in iemands buik te groeien die het niet wil, die waarschijnlijk zal roken, drinken, niet genoeg rust neem en de andere dingen die een gewenste zwangere vrouw wel zou doen? Ik respecteer iedereen zijn eigen keuzes, je kan allemaal je mening geven maar probeer nooit mensen te kwetsen of een schuldgevoel aan te praten.. Succes met alles meid, en ooit zal je een fantastische mama worden