Wie oh wie heeft deze ervaring? Ik weet niet wat het is maar voordat ik ongesteld werd had ik al zo’n gevoel dat ik zwanger kon zijn… maar ergens ook weer niet. M’n man heeft een iniemienie percentage aan beweeglijkheid in z’n zaad dus de kans is echt klein. voor m’n NOD wel nog een test gedaan maar die was negatief. Toen werd ik ongesteld, een normale ongesteldheid. En nu heb ik zoveel last van afscheiding! Ik voel het elke keer lopen, moet echt een inlegkruisje in doen. Dit doet me dus ineens denken aan m’n 2e zwangerschap toen ik daar heel m’n zwangerschap last van had. En nu dat dus in m’n hoofd zit voel ik opeens van alles! Eigenlijk al een week lang met vlagen misselijk, opgezette buik, kort lontje al daaagen, menstruatiekrampjes die komen en gaan… ik had ook een koortslip en was verkouden! Ik koop vanmiddag nog wel even een test denk ik. Alhoewel ergens in m’n hoofd weet ik dat niet zwanger ben. Maar ik was voor nu vooral benieuwd of dit iemand is overkomen… Zwanger maar toch ongesteld zijn.
Als je nu na de bloeding toch zwanger bent, was de bloeding per definitie geen ongesteldheid, maar een andere soort bloeding. Het kan wel voorkomen. En als je test positief blijkt te zijn, wees dan alert op heftige buikpijn. Een negatieve test, daarna een ervaren menstruatie en daarna toch een positieve test gaat soms samen met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.