Lieve allemaal, Ik krijg binnenkort een onderzoek door de Raad van Kinderbescherming. Dit wegens een vechtscheiding met de vader van mijn dochter. Helaas heeft mijn ex het zo ver laten komen door huiselijk geweld... Maar zijn er moeders of vaders die tips hebben hiervoor? Ik kreeg laatst al de tip om de gesprekken op te nemen voor eigen gebruik bijvoorbeeld. Het mag ook via een privébericht.
Wat naar voor je, veel sterkte. Toevallig liep afgelopen week een topic op het Viva forum over iemand die n.a.v. een anonieme melding een medewerker van Veilig Thuis op bezoek kreeg. Misschien kun je daar nuttige tips in vinden.
Gesprekken opnemen, dat is als je hem wil beschuldigen. Je enige doel is nu om te laten zien dat jij goed bent. Opnemen is oorlog voeren. Ik zou het tegenovergestelde doen.
Opnemen is sowieso wel goed, om zelf later terug te horen wat er gezegd is door alle partijen. Ik zou zeggen: Blijf rustig, blijf eerlijk, ga niet zelf ook met modder gooien.
Ben ik niet met je eens, opnemen is niet meer of minder dan zorgen voor duidelijkheid en een mogelijkheid om aan zelfreflectie te doen. Daarbij wordt het juist door beide ombudsmannen aangeraden, zou dus aldus jouw lezing zijn vanwege het oorlog voeren? Ik zie dat op een ietwat neutralere manier, immers partijen kunnen daardoor zelfreflectie toepassen en er kan duidelijkheid komen over discussies en conflicten. Overigens kunnen middels de opnamen afspraken duidelijker op papier gezet worden, zeker bij een 'samenwerkingsverband' want daar gaat het indirect om is dat geen verkeerde bezigheid. Overigens intrigeert het me dat je het schaart onder oorlogsvoering, zeker gezien je volgende berichtje dat iemand zich gedurende een bepaalde periode 'in kan houden' of gewenst gedrag kan vertonen. Het lijkt me niet dat dit soort instanties anders zouden gaan reageren als bekend is dat ze opgenomen worden, dat hoort immers in hun rol niet voor te komen, daarbij zijn ze getraind om door dat soort zaken heen te prikken bij cliënten, dus ook vanuit dat oogpunt zie ik het probleem niet. @ts Ik zou het idd wel opnemen en dit van tevoren aangeven, via Google kun je hier een landelijk vastgestelde handleiding voor terugvinden daar zit ook een voorbeeld van een verklaring daarover bij. Verder vooral niet met moddergooien en als het naar jouw gedaan wordt enkel kort aangeven dat je je er niet in kan vinden en kort weerleggen met feiten.
Ik heb er ervaring mee bij een gezin waar ze elkaar opnamen. Het was anders vechten van twee kanten, ook fysiek.
Opnemen is inderdaad een mogelijkheid en dat heb ik ook gedaan. Het is bewijs ten behoeve van het kind! Maar persoonlijk (en ik ben net uit deze situatie) zou ik alles laten verlopen via mail. Geen telefoon of persoonlijk zover dat te vermijden is. Nu na een tijd leek het alsof het wat rustiger werd en toch ineens uit het niks ging hij weer helemaal los. Dit is opgenomen en is bewijs met getuigen erbij (gelukkig) Verder, wees jezelf als ze bij je komen. Huis netjes ook boven en wees eerlijk! Laat zien hoe jij echt leeft en niet zoals je ex eventueel zegt. School/pzs kan misschien ook wel helpen. Die zien jou elke dag en weten ok meer dan je denkt.
Wat een nare situatie! Ik heb ook zn onderzoek gehad naar aanleiding van een scheiding. Je mag me eventueel pb sturen. Maar zal het hier kort houden. Naar aanleiding van Oa een scheiding kwam de raad aan huis. Ze hebben toen eea gevraagd ik ben nergens in detail getreden, heb het heel open gehouden en niet te weinig verteld maar zeker ook niet te veel. Pas echt op je woorden hoe je iets breng. Ze vatte veel verkeerd op waardoor er in de verslagen hun beredenering staat en niet wat jij gezegd heb. Waardoor er ontzettend veel fouten komen bij een eventuele rechtzaak. Laat alles via mail of per post verlopen en niks telefonisch. Hierbij kunnen ze je op dingen pakken die je niet eens gezegd of gedaan heb. Ik wil je veel sterkte wensen met je situatie en laat je niet op je kop zitten!
Volgens mij heb ik a eens eerder geantwoord in een topic wat je hierover geopend hebt. Mocht je vragen hebben kun je me pb'en
He wat vervelend meis. Voor je eigen gevoel vervelende, maar praat rustig en wees vooral kalm. Leg de situatie uit en vertel hoe jij erin staat. Het is ook weer goed dat die mensen er zijn en jij hebt niks te verbergen toch... Wees jezelf. Zo heb ik dat ook gedaan. Komt allemaal vanzelf goed. Sterkte!!!!
Ik heb een goede ervaring met de raad. Inmiddels al weer jaren geleden. Blijf bij jezelf. Niet met modder gooien naar je ex. Laat zien dat jij een stabiele omgeving en basis creëert. Sterkte ermee, erg emotioneel en vermoeiend allemaal..
Ik heb eerlijk gezegd hele goede ervaringen met hun. Zag er als een berg tegen op mede door alle enge verhalen. Mijn zoontje brak in 1 jaar tijd 2 x zijn been dus dat is een reden dat ze langs komen. Zijn heel open en eerlijk geweest en hebben een leuk gesprek gehad, was ook snel klaar omdat ze zag dat alles goed zat. Je kunt het inderdaad opnemen, niet met modder gooien naar je ex en gewoon eerlijk zijn. Daar bereik je het meeste mee
Ik ben blij dat ze bij vechtscheidingen hier een onderzoek naar doen. Ik kan me niet voorstellen hoe twee mensen die samen kinderen op de wereld hebben gezet nu ten koste van alles ruzie maken. En altijd zijn de kinderen de dupe. Zo ontzettend sneu. Ik mag hopen dat ze goed onderzoek doen naar jullie beiden en dat jullie samen om tafel kunnen voor het bestwil van jullie kinderen. Want dat verdienen ze!
Bertje kort door de bocht en erg veroordelend. Je hebt voor een vechtscheiding niet 2 vechtende ouders nodig! Zodra 1 van de ouders niet aan wenst te sluiten bij het kind ben je al simpelweg in een vechtscheiding als je alle instanties etc moet geloven! Waar vechten er dan precies 2 als ik vragen mag?
Voor een vechtscheiding heb je geen twee vechtende ouders nodig.... Een niet meerekende gezaghebbende ouders is voldoende.....