Ondertemperatuur bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik kan er niet zo goed iets over vinden, maar Julia heeft regelmatig 's nachts ondertemperatuur. Haar gewone temperatuur ligt overdag vaak rond de 36,5 en 's avonds iets hoger, rond de 37. Omdat ze de laatste dagen niet lekker is, hebben we haar ook 's nachts/later 's avonds wel eens extra getempt om haar even in de gaten te houden. Zaterdagavond laat had ze 35,9 en gisteravond laat 35,8. Gisteren was ze ook echt koud (oren, wangen), terwijl ze een winterslaapzak aan had (zonder mouwen), een pyjama én een deken.

We hebben gisteren haar mouwen er maar aan gemaakt, en haar lang tegen ons aangehouden, goed de deken er omheen. Pas na ruim 2 uur is ze uiteindelijk weer gaan slapen.

We gaan straks even naar de HA omdat ze niet lekker is, maar heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit echt kwaad?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nee kan geen kwaad; vlgs mij hebben alle kindjes een lagere temp als ze slapen.
    Iris had een keer 35.0; kon vlgs de HA geen kwaad.

3. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ook die van ons (17 maanden) heeft regelmatig een te lage temperatuur. Vooral als ze erg moe is. Ik maak me geen zorgen meer omdat de huisarts het ook niet problematisch vindt en ik het zelf ook regelmatig heb.

4. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik heb ooit 1 x meegemaakt dat Bas een ondertemperatuur had (en echt flink hoor). Hij had eerder die dag 39,5 koorts en 's avonds was hij best koud dus temperaturen en toen was hij 34!!!. HAP gebeld en die zeiden als ze gewoon aanspreekbaar zijn en goed uit de ogen kijken is het niet erg.
    Bas was waarschijnlijk nog bezig met zijn warmte afgeven van zijn koorts, maar die was inmiddels al gezakt en daardoor ondertemperatuur.

Ik zou het gewoon ff navragen aan je HA, maar waarschijnlijk kan het geen kwaad

5. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Yestin heeft dit ook.. Overdag is hij altijd rond de 37,4 en s'nachts zo rond de 36,7 of soms zelfs nog iets lager..
    Mij is ook altijd gezegd dat dit normaal is, en ik me hier geen zorgen over hoef te maken..

Alleen heeft hij van de week nu een paar keer gehad dat zij nekje bezweet was s'nachts.. Terwijl hij 36,7 was, en het op zijn kamer zo rond de 18/19 graden is, dus niet veel te warm..
    Maar het was ook een beetje koud zweet, een beetje klammig ofzo, kan hnet niet goed uitleggen.. Dit vond ik wel raar dus vraag dit wel even op het CB vanmiddag..

Maar over de lagere temp s'nachts zou ik me dus niet teveel zorgen maken ;)

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Binnenkort komen de badstof rompertjes weer bij de HEMA. Deze zijn veel warmer! Een kruikje in bed kan ook. En een badstof pyjama ipv dun katoen.

Hier ook een kou kleuntje, ze heeft ook vaak een spijkerbroek aan die extra gevoerd is (H&M, C&A, Marktplaats). Dat scheelt echt vooral als ze nog kruipen. En de vloer is koud, laten spelen op een kleed scheelt ook.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontje had ook een ondertemperatuur van rond de 35.
    Bleek dat hij ijzer te kort had.

Deel Deze Pagina