Ik ben morgen 37 weken, tijd om dus alles in huis te halen en klaar te zetten voor de komst van onze frummel. Het is de bedoeling na 2 ziekenhuisbevallingen dat ik deze thuis ga doen. Nu zie ik dat ik een ondersteek nodig heb en dat ik deze kan huren/lenen bij de thuiszorgwinkel. Ik heb hele nare ervaring met een thuiszorg winkel. Wellicht herinneren jullie mijn topic nog wel. Met de gegevens die we toen gegeven hadden om de klossen te huren e.d. heeft een van de medewerkers mijn man benaderd om met hem af te kunnen spreken omdat ze hem van vroeger kende en hem op social media niet kon vinden. Dit heeft een grote deuk in mn privacy gegeven en ik wil dus absoluut nergens meer zomaar mijn gegevens afgeven als die zo makkelijk achterhaald kunnen worden. Kan een thuis bevalling ook zonder ondersteek? Kan ik niet gewoon de wokpan gebruiken en weggooien? (aangezien mannen die 2 toch door elkaar halen volgens een ander topic hier hahahaha ) Ik heb een amerikaans boxspring-bed dat niet op klossen hoeft (erg hoog uit zichzelf) dus hoopte de thuiszorgwinkel over te kunnen slaan deze keer maar toen las ik dit. Ik had bij mijn vorige bevallingen ook geen ondersteek in huis en ik wist nog niet dat ik in het zh moest bevallen dus als ik thuis zou bevallen zou ik dit ook niet in huis hebben...
Ja, heeft met arbo-regels te maken... De verloskundige/kraamverzorgster mogen niet zo ver bukken. Tenzij je bed zelf hoog genoeg is. Kan je het anders niet door een ander laten lenen? Ik heb tijdens de vorige zwangerschap een rolstoel nodig gehad en die heeft mijn moeder gewoon geleend (omdat wij geen auto hebben en zij wel, was dus handiger dat zij 'm zo kon meenemen).
Ik zou het vragen aan je verloskundige. Ik mocht ook een teiltje (onderzoeken placenta) en als je niet uit bed kan om te plassen kan het idd ook met een pan of wok oid. Dus ik heb m bij S niet in huis gehaald.
Hier twee keer in huis gehad, maar geen idee waar die voor had moeten dienen hoor. Ging hier ongebruikt retour twee keer Anders inderdaad een ander laten lenen? Of vragen aan je vk hoe dit te doen..
Ik ben twee keer thuisbevallen en had een ondersteek (had het volledige thuisbeval-pakket afgenomen bij de thuiszorgwinkel), maar heb hem niet 1 keer gebruikt! Denk niet dat ze hem zullen missen en anders idd maar de wokpan
hier bij de thuiszorgwinkel kun je ook een ondersteek kopen, 20 euro geloof ik. dan hoef je geen gegevens achter te laten en heb je hem toch mocht je hem nodig hebben. kijk anders even op de site www.vegro.info daar kun je ook bestellen en laten bezorgen.
Dank jullie wel! Denk dat het dan verschilt per verloskundigenpraktijk dan. Zal eens bij de mijne informeren hoe ze dat doen.
Ik heb hem niet en hoefde hem ook niet omdat wij een badkamer naast slaapkamer met wc boven zolang je die hebt hoef het niet.
Ik heb hem (bij een zh bevalling) wel in huis gehad en gebruikt voor het weken van de wond/hechtingen in de soda. Was makkelijk op de wc bril te hangen en kon er goed op zitten op een krukje in de douchecabine. Maar blijkbaar heeft iedere kraamhulp daar zo z'n eigen maniertjes voor. Je kan hem evt na de bevalling altijd nog halen. Evt op naam van iemand anders.
Even offtopic maar krijg je geen snijwonden van een wokpan? Die van mij hebben zo'n enge dunne rand.. Bij mij is ie ook twee keer ongebruikt retour gegaan maar ben ook twee keer niet thuis bevallen. Deze keer ook niet zoals nu de planning is en heb hem ook gewoon niet in huis gehaald.
daar heb ik helemaal niet aan gedacht hahaha de mijne heeft ook een scherpe rand... ik kan er een oude handdoek indoen ofzo...? geen idee... overleg wel even met de verloskundige volgende week hoe of wat...
Nee hoor. Wij hebben hem ook niet opgehaald. Ik kruip nog liever naar het toilet dan dat ik op een ondersteek moet. Heb ook niet overlegd met vk oid. En als je hem toch echt nodig blijkt te hebben...dan is er vast wel een andere oplossing. Een diep bord of zo. Heeft ook geen scherpe randen
Hier de ondersteek ook niet nodig gehad. Je kan ook een afwasteil gebruiken. Vaak wordt de ondersteek gebruikt voor het opvangen van de placenta.
ik heb m wel nodig gehad omdat we geen wc boven hadden en ik de eerste dagen heeeel veel moest, maar de trap niet altijd afkwam Ik heb hele slechte herinneringen aan het rot-ding, ik hoop m ook nooit meer nodig te hebben!
Daar is hij inderdaad voor bedoeld, voor het opvangen van de placenta.... Tenzij je geen wc boven hebt natuurlijk
Hoi, Ik ben kort geleden thuis bevallen, en ze heeft gewoon een emmer gebruikt met een vuilniszak erin! En je bed kun je misschien op kratjes zetten?! Liefs
Hier is de ondersteek ook niet gebruikt. Ze heeft placenta op een matje gelegd en daarna de vuilniszak in. Ondersteek word voor 3 dingen gebruikt: - opvangen van de placenta - weken van je onderkant - om in te plassen als je niet naar de wc kan. Ze schuiven die dan onder je kont Terwijl je in bed ligt. Dan kan je je behoefte doen... een po dus