Schimmelinfectie - Miconazol Crème?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aegyo, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Door Utrogestan gebruik zit ik nu met een schimmelinfectie ;) De gynaecoloog schreef Miconazol Crème voor, dus ik dacht dat ik van de apotheek Gyno-Daktarin zou krijgen met van die applicators. Maar ik kreeg gewoon de standaard tube crème.

Capsules durf ik niet te doen (vond de gynaecoloog ook geen goed idee), vanwege mogelijk bloedverlies. Dus vandaar de keuze voor de crème.

Weet iemand of ik de standaard crème ook met m'n vingers inwendig voorzichtig aan kan brengen? Of kan die alleen uitwendig? De apotheker gaf me daar niet echt een duidelijk antwoord op namelijk.

2. Lucie78

Lucie78 Lid

2 mrt 2016
    52
    1
    8
    Vrouw
    Ja, dat moet denk ik wel kunnen. Je hebt ook van die applicators met een dosis creme erin die je kunt inbrengen. Dat is veilig tijdens de zwangerschap.

3. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap aan de lopende band schimmelinfecties gehad en kreeg van de huisarts van die daktarin capsules voorgeschreven. nergens last van gehad en werkte (tijdelijk) goed. Die creme had geen effect bij mij. volgens mij stond er ook bij dat je dat voornamelijk buiten aan moest brengen.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vroeger waren er geen capsules en gyno-creme. Alleen de standaard creme in tube. Dus die kun je gewoon gebruiken. Je zou het ook even kunnen navragen bij de apotheek.

5. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Naast het gebruik van miconazol zou ik ook proberen de oorzaak aan te pakken, miconazol smeren is alleen symptoom bestrijding, en voor je het weet zit je met schimmelinfectie nummer 10. Schimmel is altijd een teken van disbalans in je darmen, wat door medicijngebruik kan komen. Je darmen kan je gezond maken met een goede probiotica kuur (heel belangrijk als je zwanger bent, je kind krijgt tijdens de bevalling ook jouw darmflora mee). Daarnaast leeft schimmel op suiker, dat kan je beter laten staan. Wat ook heel goed helpt is spoelen met biologische troebele appelazijn. Dat meng je 1/10 met water, dan ben je er zo vanaf! Ook een tl appelazijn in je water is heel gezond.

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bedankt voor de antwoorden :)

Het was bij mij echt van de Utrogestan, ik heb dat vanaf de IUI tot week 16 van de zwangerschap driemaal daags in moeten brengen en rond week 14 begon het echt te irriteren :(

Kwam ook mede door het broeien van het maandverband hoor. Ik heb maandenlang gebloed door een hematoom namelijk.

Deel Deze Pagina