niet slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rachel22, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik heb even een vraagje.
    mijn nichtje van bijna 2 jaar slaapt erg slecht.
    ze wil niet liggen en valt bijna zittend in slaap heel de dag is ze wakker en slaapt ook snachts niet.ze huilt aan 1 stuk door.
    mijn zus is ten einde raad wat zou dit kunnen wezen? 8) :confused:

2. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    mijn zoontje kon door verschillende omstandigheden slecht slapen.heb toen uiteindelijk valdispert kids gegeven.bij mijn zoontje hielp het.
    wie weet een tip
    ik weet hoe het opbreekt als je geen nachtrust hebt

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Ik heb gelezen dat rond 2 jaar kinderen last kunnen krijgen van angsten, bang in het donker, voor geluiden, dat er een monster onder het bed ligt enz.
    Mijn dochtertje is bijna 2 en komt nu erg moeilijk in slaap. Huilt gelijk, klampt zich aan ons vast, zegt tegen ons dat ze niet naar bed wil. Zoals ze huilt, dat ken ik niet van haar. We laten nu een lampje aan in haar kamer tot ze slaapt, dit wil ze zelf ook graag. En we blijven even bij haar zitten op de kamer (zonder met haar te praten) totdat ze in slaapt valt.
    Daarna slaapt ze goed. Ze lijkt me ook gewoon bang, en dit geeft haar een vertrouwd gevoel. Hoop dat ze snel weer beter gaat slapen.

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Kan van alles zijn:
    Rond de 2 gaan kinderen echt grenzen zoeken, dus misschien merkt je nichtje dat ze op deze manier aandacht krijgt.
    Kan ook zijn dat ze bijv ergens pijn heeft en dat het zeer doet als ze gaat liggen.
    Of misschien zit ze middenin een groeispurt qua ontwikkeling. Daar kunnen ze ook erg op reageren. Er gebeurt dan zoveel dat ze aan de andere kant moeiljik gedrag gaan laten zien (vasthouden aan het bekende bijvoorbeeld). Misschien vindt ze het lastig om alles te laten gaan en gewoon te gaan slapen.

Succes

Deel Deze Pagina