Ogen laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door ClaireDeLune, 27 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.961
    113
    Nederland
    Na de mislukte poging mbt nachtlenzen wil ik nu toch mijn ogen laten laseren.
    Begin mei kan ik terecht voor het vooronderzoek bij Fyeo.
    Ik hoop dat ik in aanmerking kom voor RelexSmile. Mijn opticien gaf aan dat ik een redelijke grote pupil heb dus ik hoop echt dat dit kan.
    Wie heeft er ervaring met het ooglaseren? En welke behandeling heb je gehad?

2. Bumblebeetje

29 mrt 2022
    78
    85
    18
    Vrouw
    Ik begin er niet aan!
    Je hebt maar 1 paar ogen.
    Ben lid geweest op facebook Lasik complications (wat door commercie allemaal niet verteld wordt! ) Ook mensen die jaren lang tevreden waren komen er op terug.
    Je geneest je ogen niet je zorgt voor blijvend litteken weefsel wat niet omkeerbaar is.

Kijk dit filmpje maar eens:
    https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/met-droge-ogen

https://nos.nl/artikel/2149430-voorlichting-over-risico-s-ooglaseren-schiet-tekort

Complicaties:
    Altijd droge ogen
    Brandend gevoel
    Halo's waarnemen
    etc etc... zelfs na jaren kunnen deze problemen optreden.
    Ik draag gewoon lekker mijn contactlenzen of bril.
    Je hoornvlies zit zoveel zenuwen in en dat wordt of losgesneden (flapje) of weggebrand.

Negatieve reviews worden altijd weggehaald en dit soort vragen ook indien je ze stelt.

3. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hier goede ervaringen met de Smile ervaring. Van -8 naar 0. Zonder complicaties, geen droge ogen ed. Hopelijk blijft het zo goed!

4. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.800
    774
    113
    Hier ook super tevreden. Inmiddels 15 jaar geleden maar nog steeds top. Moest wel voor een nabehandeling na twee jaar overigens.

was toen nog een oude methode vergeleken met nu, had toen LASIK (nabehandeling met lasek geloof ik). Hoe dan ook, in het begin droge ogen inderdaad, maar dat was echt alleen in het begin. Halo’s heb ik soms, maar had ik ook al voor het laseren dus vermoed daarvan geen samenhang. Hier een tevreden klant, van -9 naar prima zicht!

5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.799
    1.618
    113
    Nu drie jaar terug laten laseren met de ReLexSmile methode. Lenzen verdroegen mijn ogen niet meer en een bril vind ik zelf heel vervelend. Doodeng vond ik het maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Wat een verademing om wakker te worden en gewoon alles te kunnen zien.
    's Middags is het gelaserd. Daarna voelt het wel heel vervelend. Alsof je een hand zand in je ogen hebt gekregen. Thuis ben ik even op bed gaan liggen en heb wat gedoezeld. 's Avonds voelde het al een stuk beter en kon ik zowaar de ondertiteling op de tv lezen. Dag erna kon ik al heel goed zien en dat werd in de periode daarna alleen maar beter. Geloof dat het ongeveer twee weken heeft geduurd voordat ze op volle scherpte waren. En nu zie ik dus super scherp. Ik heb wel heel fanatiek gedruppeld omdat ik ergens gelezen had dat dat de droge ogen zou voorkomen. Dus meer gedruppeld dan voorgeschreven. Uiteindelijk ook nooit last van droge ogen of andere bijwerkingen gekregen. Halo's in het donker had ik voor het laseren al veel last van. Dat heb ik nu nog steeds hoewel het wel iets minder is geworden.

6. ClaireDeLune

12 okt 2021
    1.156
    1.961
    113
    Nederland
    Bedankt voor jullie ervaringen dames.
    Het lijkt me ook zo bijzonder om wakker te worden en alles te kunnen zien :eek:
    Ik onderga het liefste de Smile maar lukt dat niet, dan maar 1 die wel goed bij mijn ogen past.
    Bij Fyeo krijg je levenslange garantie.

Havermout vindt dit leuk.
  7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier 10 jaar geleden gedaan. In begin wel droge ogen gehad maar echt al jaren blij met het resultaat. Zo fijn om altijd goed te kunnen zien zonder lenzen/bril.

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik heb in 2014 mijn ogen laten laseren. LASIK behandeling. Ontzettend blij mee. Weinig last ook gehad, enkel wat droge ogen maar dit was na een paar weken ook weg.

Alleen afgelopen zwangerschap slechter zicht gekregen. Heb begrepen dat dat door de hormonen kan komen. Ik geef nog steeds borstvoeding dus de ogen blijven nog steeds iets minder qua zicht. Inprincipe zou het als ik stop met borstvoeding beter moeten worden, dus dat hoop ik dan maar. Anders even een tripje langs de kliniek.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    RelexSmile bij Visus. Beste uitgave ooit :)

Geen napijn gehad, de volgende dag kon ik al weer werken en autorijden, en geen complicaties.

Havermout en ClaireDeLune vinden dit leuk.
  10. ClaireDeLune

12 okt 2021
    1.156
    1.961
    113
    Nederland
    Ja had in eerste instantie visus ook in gedachte maar Rotterdam is voor mij 3 uur rijden jammer genoeg.

11. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik heb in mei de relexsmile gedaan bij Visus. Had ik 10 jaar eerder moeten doen!

Ingreep ging snel voorbij. Daarna gingen mijn ogen heel erg tranen. Ik kreeg toen wel veel 2 uur lang best wel pijn alsof er allemaal zand in je ogen zit. Licht kon ik echt niet verdragen dus met zonnebril en deken over mijn hoofd (was een erg zonnige dag) in de auto naar huis gegaan. Thuis alle gordijnen dicht en met podcast op bed gaan liggen. Na een uurtje kon ik mijn ogen weer openhouden en toen ik de straat in keek kon ik kentekens van auto’s lezen! Zo tof! Volgende dag kon ik alles weer.

Ik had gelijk zeer goed zicht, geen halo’s of extra nachtblindheid (ik was al nachtblind maar dat is niet erger of minder erg geworden)

Enige wat tegenviel is hoe lang en veel je moest druppelen. Eerste weken echt wel intensief. Maar uiteindelijk viel dat ook mee. Had ik in het begin een dagtaak aan. Ik heb zeker tot december ook nog 2 x per dag kunsttraan gedrupt (toen kachel weer aan ging) maar ook dat is nu niet meer nodig.
    Ik raad het iedereen aan! Maar ja het

12. Havermout

Is het ook! Ik had de eerste weken nog zo’n reflex dat ik in de ochtend mijn bril op wilde zetten of mijn lenzen in wilde doen. Zo’n vaste handeling maar dan dacht ik huh: ik zie alles al :roflmao:

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  13. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.665
    764
    113
    Ooh dat lijkt mij zo geweldig!

helaas heb ik het geld er niet voor..

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je kunt de vooronderzoeken in de andere vestigingen doen, heb ik ook gedaan. Alleen de operatie doen ze wel in Rotterdam, en dan ben je toch de hele dag kwijt en moet iemand anders je begeleiden.

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  15. Havermout

Ja dit! Voor ons was Rotterdam ook 2 uur rijden. Maar vooronderzoek heb ik hier in de buurt gedaan. Echt goede en fijne ervaring mee Visus!

16. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.944
    1.707
    113
    Vrouw
    Ik overweeg ook misschien mijn ogen te laten laseren.
    Ik draag nu een bril en word er af en toe gek van. Ik heb +2,5 ene oog en + 2,75 andere oog.
    Is + ook goed te laseren?
    En wat zijn de kosten ongeveer?

17. Havermout

Durf ik niet te zeggen want ik heb een - gehad van 4,50 en 4 plus cilinder afwijking in beide ogen.

Wat je kan doen is kijken op visus oogkliniek e een vooronderzoek doen. Dan geven ze advies over welke methode wel is niet kan bij je en een offerte.

Ik heb 1 van de “duurste” gedaan de Relexsmile en die was 3200 euro.

Bezige bij vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina