Oestradiol /oestrogeen waardes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aardblij25, 28 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Hi allen,

    Sinds oktober ben ik gestopt met de pil en enkel hele lange cyclussen gehad. Inmiddels zit ik weer op dag 40 en nog niet ongesteld. Afgelopen maand dagelijks ovulatietesten gehad maar heb hem niet kunnen vinden. Bij de huisarts zijn mijn hormonen geprik, er staan alleen geen eenheden bij. De huisarts kan me ook niet zoveel vertellen behalve dat ik niet in de overgang ben. Mij FSH en LH komen wel overeen met de refentiewaarden maar mijn oestradiol is volgens het bloedonderzoek 0,16

    Iemand hier ervaring mee? Overal waar ik kijk zie ik staan dat onder de 1 voorkomt bij vrouwen in de overgang?

    Alvast dank!
     
  2. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    785
    113
    Vrouw
    Hey!

    Ik heb het omgekeerde gehoord van mijn huisarts. Mijn fsh en lh waren te hoog, want volgens de huisarts een teken is van te weinig eitjes en kans op vroege overgang.. Mijn oestradiol daarin tegen is 76 en daarmee wel goed. Wat zijn je fsh en lh waarden?
     
  3. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Mijn FSH was 8 en mijn LH 15. Kan er nog niet wijs uit worden eerlijk gezegd. Huisarts kan er ook niet zo veel over zeggen. Afspraak met de gynaecoloog is pas over 2 maanden dus ben benieuwd wat hij er van zegt.
     
  4. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    785
    113
    Vrouw
    Hmm wat spannend. En erg gek dat de huisarts er niks over weet! Hopelijk heb je de gynaecoloog niet nodig en ben je tegen die tijd zwanger
     
  5. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Nou dat verwacht ik niet haha, gezien mijn lange cyclussen en het ontbreken van een eisprong tot nu toe, dan wordt het vrij lastig :) maar we wachten rustig af.
     
  6. Oliviastress

    Oliviastress Actief lid

    27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Hoi ik wil je graag mijn waardes doorsturen net voor inseminatie als je daar iets mee bent ?
    om een soort van vergelijking mee te maken?

    al denk ik dat het nog met je pil te maken heeft. Men huisarts zei altijd een jaar ontwenning en van men 18 gestopt en op men 27 nog niet regelmatig cyclussen van 45 dagen of van 18 dagen. Inmiddels trekken ze alles recht op de crg fertiliteit met lichte hormoondosis en ondertussen zwanger

     
  7. Oliviastress

    Oliviastress Actief lid

    27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Door de fertiliteit die je constant in de gaten houdt was ik mooi regelmatig 28 dagen cyclus. Ze kunnen al veel hoor
     
  8. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Mag altijd! Ben wel eens benieuwd wat de normaalwaardes dan zijn :) gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.827
    9.595
    113
    Vrouw
    Heb je toevallig ook al ingelogd bij het ziekenhuis waarbij het bloed in het lab bekeken wordt? Wellicht staan daar bij de labuitslagen wel de eenheden.
     
  10. Oliviastress

    Oliviastress Actief lid

    27 nov 2022
    247
    92
    28
    Vrouw
    Dankje
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Aardblij25

    28 mrt 2023
    86
    84
    18
    Vrouw
    Nee helaas bij SHO geprikt en niet bij 't ziekenhuis. Maar, heb nu deze referentiewaarden gevonden en dat ziet er al een stuk beter uit :). Wel een hele opluchting. Nu nog even achterhalen waarom m'n cyclussen zo lang duren en ik m'n eisprong niet kan vinden

    https://www.freya.nl/kinderwens/starters-in-het-medisch-circuit/laboratoriumwaarden/
     

Deel Deze Pagina