oeps... gesmolten plastic in de oven

Discussie in 'De lounge' gestart door vinisa, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb even getwijfeld om er een topic over te openen, maar ik kan echt alle hulp (tips) gebruiken ;)

    Gisteren had ik rosti rondjes in de oven klaar gemaakt en ik had alvast de ovendeur open gezet terwijl ik een bord pakte. Aangezien we midden in een verhuizing zitten zijn we over gegaan op plastic borden, bekers, etc. Ik pak dus een bord en toen viel er dus per ongeluk een verpakking met platis bakjes uit het kastje.. het viel zo op de bodem van de oven. Ik pakte het snel weg, maar plastic smelt snel en dus was een deel van de plastic verpakking al gesmolten.

    Nu zit er een vastgekoekt restje platic op de bodem van de oven. Ik heb op internet naar oplossingen gezocht, maar ik durf niet alle uit te voeren :) Hoewel het wel hoort te werken en het probleem hoort op te lossen. Wil de oven niet beschadigen, zeker niet nu ons huis al verkocht is.

    Wie heeft dit wel eens meegemaakt en hoe heb je het opgelost?
     
  2. abcd1234

    abcd1234 Fanatiek lid

    28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het meegemaakt! (Combi-oven en plastic bordje op de bodem gezet).

    Ik heb met een houten spatel heel hard over de bodem geschraapt tot het meeste weg was. En toen de gouden tip van ZP: Dasty gekocht bij de Wibra.
     
  3. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    opnieuw de oven aanzetten tot hij warm is en met zo houte lepel weg schrapen. en dan gewoon de oven schoonmaken.
    en voor de geur misschien daarna nog bakje met een citroen erin zetten oven op 150 graden.
     
  4. abcd1234

    abcd1234 Fanatiek lid

    28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed punt, volgens mij had ik 'm ook eerst heel eventjes aangezet zodat het weer wat zacht zou worden!
     
  5. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ah super al wat goede tips! Ik ga ze zeker uitproberen. Hoop dat het dan weg is :)
     
  6. wannie

    wannie Niet meer actief

    Das balen zeg! Je kon er iig niets aan doen

    Even oven aanzetten en dan wegschrappen als het weer begint te smelten?

    ik ooit denk jaar of 10 geleden....

    Was heel fanatiek me keuken aan het soppen en dus ook de bestekbak.
    Al me bestek (met zo'n plastic handvat) beet gepakt en in op een bord geknald.
    Was natuurlijk druk bezig, aanrecht helemaal vol dus wat doe ik.... Pak het bord beet en zet het in me combi magnetron.....

    Je raadt het al. Tegen het avond eten gooi ik me oven aan ondertussen laatste dingen aan het schoonmaken opruimen...en na een tijdje begint het toch te stinken en te roken...

    Hahaha had toen een kunstwerk aan bestek. ;)
    Met bord en al buiten laten afkoelen en toen maar weggegooid....
    Gelukkig een paar buren die wel even wat messen en vorken konden missen :p

    Sindsdien wel geleerd altijd eerst in me magno te kijken alvorens te gebruiken :D
     
  7. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    wat toevallig; ik heb namelijk gisteren hetzelfde gehad (en ook in dubio gezeten om het hier te posten;)) Ik heb een gloeiende ovenplaat tegen een stuk plastic verpakking gehad en is direct vast gesmolten. Ik heb het laten koud worden en stukje voor stukje eraf gepeuterd... Hoop dat het bij jou ook goed gaat.
     
  8. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Tot nu toe wilt het niet lukken. Met een houten hard geprobeerd te schrapen, maar het blijft zitten. Nu de oventemperatuur maar hoger gezet. En dan kijk ik maar weer of ik iets kan doen..
     

Deel Deze Pagina