Ik zou graag een mooi boek willen hebben wat betreft de ontwikkeling, maar waarin ook tips staan over de stimulatie van bijvoorbeeld spel en groei. Wie heeft er een goede boekentip voor mij? Oei ik groei hoor ik wel eens vallen maar ik heb niet echt een beeld van wat er hierin staat.
Als ik lees wat je graag wilt zien in een boek dan zou ik oei ik groei aanschaffen. Vond het een leuk boek en ik herkende ook ineens bepaalde gedragingen en hoe hier mee om te gaan.
Oei ik groei is op zich een goed boek maar je moet het wel goed lezen (niet alles letterlijk nemen). De dingen die ze kunnen volgens het boek is vanaf die leeftijd maar dat hoeft niet, dus kan ook later,ligt aan interresse van je kind. Je moet je er niet teveel door laten lijden. Er staan zeker ook tips in om te stimuleren en hoe ermee om te gaan.
Ik vind 'oei ik groei' waardeloos, dat gedoe met sprongetjes enzo. Ik vond meer informatie in Spock bol.com | Baby- en kinderverzorging & opvoeding, Benjamin Spock & S. Parker | 9789021512594... Spock is een oud boek maar ook nieuwe inzichten staan erin en dat is een boek dat ik jaren heb gebruikt.
Ik heb in de bibliotheek veel boeken geleend. En in elk boek staat wel wat waar je iets aan hebt, en ook genoeg dat niet bij jullie past.. In mijn geval werkte oei ik groei niet. Dingen als sprongetjes en de ontwikkelingslijn daar kon ik mijn oudste niet in vinden. Maar wat tips over stimulatie zijn best goed. Spock was ook een goede inderdaad. En ook veel kleine boekjes per leeftijd tips.. Misschien kun je de bieb een inlopen en de boeken bekijken, en dan kiezen?
Bedankt voor de reacties, uiteraard zou ik het boek niet al te letterlijk nemen, elk kind is natuurlijk anders in ontwikkeling! Misschien inderdaad eens handig om even in de bieb te gaan snuffelen en kijken wat me aanspreekt
Hier ook erg blij met good old Spock Down to earth, nuchter, en zeer informatief. Sluit goed aan bij de opvoedstijl die ik (hopelijk ) uitvoer
Vreselijk boek! Heb het echt met verbazing gelezen. Had er ook niets aan. Wat heb ik aan informatie dat een kind met 6 maanden de potentie bezit om te gaan lopen (voorbeeld)? Bedoel, geen enkel kind doet dat ook werkelijk, dus wat moet je ermee? En die sprongetjes... Ik krijg nu nog jeuk als iemand begint over 'hij zal wel in een sprongetje zitten'. Dat is een excuus voor alles, zo lijkt het, want zeker he eerste jaar zitten ze vaker in een sprongetje dan daar buiten. Gewoon naar je kind kijken, je bewust zijn van het feit dat een ontwikkeling fases kent en probeer zo'n fase te herkennen in je kind. Aangezien de leeftijd, de duur en de heftigheid van zo'n fase per kind verschilt denk ik dat het belangrijker is dicht bij je kind te blijven dan het in hokjes te laten zetten door zo'n boek...
Vreselijk boek, je mag het van me kopen als je wil. Zo goed als nieuw de eerste 3 maanden klopten ongeveer maar daarna? Ja je moet het niet letterlijk nemen maar van de 20 punten klopten er hier maar 3 ofzo Als ik dat boek letterlijk zou nemen en het boek zou verdergaan zitten die kids met 5 jaar op de universiteit
Hahaha merah, ik ben juist allergisch geworden voor het woord "fase", echt verschrikkelijk vind ik het! Komt vast ook door de manier waarop de mensen in mijn omgeving het gebruiken hoor. Bij mijn meisje merk ik dat ze het een paar dagen echt moeilijk heeft en daarna ineens echt dingen wel kan die daarvoor niet echt lukten. Meer een sprongetje dan een fase dus Als ze een paar van die dagen heeft en ik zoek het op, kom ik wel steeds bij de 'Oei ik groei' website uit en lees veel herkenning in wat daar staat. Aan de andere kant... ik heb het boek hier liggen, maar nog nooit opengeslagen!
Buskruit met muisjes.. Niet helemaal de ontwikkeling enzo, maar wel een boek waar ik echt iets aan heb! Met kwaaltjes, ziektes en voedingen..
Wij hebben Baby's eerste jaar van Heidi Murkof. Staat ontzettend veel informatie in en per maand een hoofdstuk. Is ook behoorlijk dik. Ik lees af en toe een stukje wanneer ik tijd heb. Heb hem toen via Marktplaats gekocht.
Oei ik groei moet je meer zien als een 'leuk' boek. Dus als een boek vol leuke weetjes en wetenswaardigheden. Maar als je kijkt wat een baby op een bepaalde leeftijd al allemaal zou kunnen, voldoen de meesten daar niet aan. Dus niet geschikt voor onzekere ouders vind ik.
Ik zei het net ook al in een ander topic, maar ik heb laatst het boek "mensenkinderen!" gelezen en dat vond ik erg interessant. Het gaat wat dieper in op de ontwikkelingen op verschillende gebieden dan oei, ik groei. Wat ik van oei, ik groei vind: opzich geruststellend om te lezen als hij even niet in zijn hum is. Maar wel bizar veel herhaling Ze hadden ook kunnen voldoen met één hoofdstuk "hoe herken ik een sprongetje?" ipv dat je in elk hoofdstuk weer een opsomming leest van dezelfde dingen. Dat begint me inmiddels wel een beetje tegen te staan aan dit boek
Ik vond 'Oei ik groei' een ontzettend fijn boek. Herkende veel en gaf me een steun in de rug in lastige fases. Ik vond het jammer dat het boek op een gegeven moment uit was De commentaren die er ook veel rond gaan over dit boek, herken ik me helemaal niet in. Als je de tekt goed leest, staan er geen rare dingen in over baby's die al zouden gaan lopen met 6 maanden enz. Er staat heel duidelijk in dat ieder kind zich anders ontwikkelt en dat er heel veel momenten zijn waarop een kind iets kan gaan doen. Aangezien het ene kind iets doet bij 6 maanden en het andere pas bij 10 maanden, maakt dat ze alle mogelijkheden noemen die passen bij de ontwikkelingsfase. Ik vond de ontwikkelingsfases an sich heel interessant en mijn dochter ging ook elke keer tijdens zo'n fase iets doen wat in 'de winkel' van mogelijkheden stond. De mensen die vinden dat het boek nergens op slaat, lezen het waarschijnlijk niet goed genoeg of hebben er gewoon niks mee.
Heel mooi en het vervolg "Kind" is ook heel mooi en interessant. Oei ik groei vind ik niets omdat het boek 70% dunner had gekund en dan hou je een dun boekje over waar je hooguit 5 euro voor wil betalen...
Ik heb de oei ik groei app en het boek. De app check ik wekelijks en ik vind de sprongen echt kloppen! Natuurlijk moet je niet alles letterlijk nemen maar ik vind het wel leuk om te lezen wat hij straks zal kunnen en te zien wat hij soms als kan. Het boek heb ik staan maar eigenlijk nooit ingelezen.