obstipatie ervaringen?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie avond dames....

Ik heb ff een vraagje, sinds 1 dag ongeveer last van onwijze obstinaat. ..buik enorm opgezet en das een heel vervelend gevoel. Had wel eens vaker last van lucht in mn buik maar na een nachtje slapen was de druk weer van mn darmen/buik en ging et weet gied. ..nu ook obstipatie erbij en voelt absoluut niet fijn ....hebben jullie tips om hier zsm af te komen?!?! Heb al lacto siroop gehaald net....De zonnatura thee voor stoelgang was uitverkocht...maar heb pickwick spijsvertering gekocht, waar ik gelijk een vraag over heb of ik die eigenlijk wel mag drinken? ?? Hier zit nml venkel, brandnetel en munt....nu las ik dat je als zwangere geen venkel mag, of is dat lariekoek...

Graag jullie tips om zsm die verstopping te verhelpen want dit voelt niet fijn .

2. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Hoe ver ben je? Want toen ik tussen de 4wkn en 10wkn zwanger was had ik daar ook last van vooral een opgezette buik en ook vooral in de avond na de 10wkn werd het minder en nu geen last meer van. Ik at dan vooral veel vezels en fruit dat hielp bij mij goed

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Venkel mag met mate..
    Ik heb de stoelgang thee van zonnatura. Best lekker. Verder ook roosvise laxo en lactulose siroop.. ben nu een week bezig en heel veel beter is het nog niet.
    Maandag toch maar even naar de ha bellen voor grover geschut. Huis tuin en keukenmiddeltjes ook allemaal al geprobeerd. Maar ik reageer op t moment erg sterk op alle hormonen :(

4. Priscilla71

7 aug 2009
    80
    0
    6
    Hier ook, ik kon maar 1 keer in de week en als ik dat moest was het heel moeilijk en met zo veel pijn dat ik er zelf van moest spugen. Nu aan de goedemorgen drink ontbijt omdat daar veel vezels inzitten en aan lacto siroop. Maar merk ook dat mijn vloeibare floradix ook helpt. Kan nu bijna elke dag heen. Succes

5. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Deze zwangerschap begint het nu ook weer op te spelen... vorige zwangerschap veel last van gehad en bij mij hielp een lepel olijfolie erg goed. Je kan het mixen door een glaasje water. Roeren en snel opdrinken, anders komt de olie weer op het water te liggen. De aromatische olijfolie, bijv met citroensmaak, was het best te doen.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik had movicolon zakjes voorgeschreven gekregen van de gyn en mocht zelf microlax kopen maar niet elke dag gebruiken.

Wat uiteindelijk het beste hielp.... Klinkt heel stom hoor..... En best gênant :)Heb het van een andere mama en het hielp bij mij ook nog.... De douche kop draaien zodat het een harde straal word, en deze voor de anus houden, een deel van het water loopt in de anus en de ontlasting komt dan los, ik had een potje van de kinderen onder de douche omdat de druk er vaak zo opeens op kwam zetten en eerst afdrogen en dan naar de wc rennen ( niet in de zelfde ruimte ) vond ik geen optie, :)

7. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Ik heb er al de hele zwangerschap last van en eet tegenwoordig elke dag een bak yoghurt met lijnzaad en dat werkt top. Meestal een uur na Mn yoghurt kan ik naar de wc

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke dag 3 liter drinken ( thee, water, roosvicee, melk),
    Gedroogde pruimen, lijnzaad, veel groente en fruit, havermoutpap en eigenlijk alles waar veel vezels inzitten eten.

Ik heb hier ook al vanaf het begin last van en hiermee lukte het me om de boel in beweging te houden. Vooral voldoende drinken is voor mij belangrijk, dat merk ik echt direct. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.626
    5.653
    113
    Goed bewegen en drinken is het belangrijkste! Daarnaast kiwi's eten, veel vezels eigenlijk wat hier al verteld word. Geen witbrood en niet volkoren pasta/ rijst. Microlax kan ook maar werkt alleen als het al laag zit, ontspant namelijk de anus en is voor het laatste stukje zeg maar!

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    probiotica werkte bij mij super,,
    gewoon van die flesjes optimel
    is voor je weerstand ideaal,

en ik eet vezel granen mix met yoghurt :D

11. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Glas warm water op nuchtere maag, kiwi op nuchtere maag, veel vezels, water, yoghurt met lijnzaad, gedroogde pruimen, walnoten, lepel olijfolie en als het echt niet lukt daarmee zakjes movicol

12. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    #12 26mei, 16 jan 2016
    Laatst bewerkt: 16 jan 2016
    Geleerd op zw cursus:

Zitten op het toilet je rug hol en dan weer bol en dan weer hol etc. maken. Hierdoor maar je een pompende beweging en komt de ontlasting in beweging/los zonder persen. Heb ik erg veel aan gehad. Ook fijn voor na de bevalling wanneer persen nog pijnlijk is.

13. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Movicolon werkte bij mij geweldig,gehad van de dokter en Klysma als het echt niet gaat.

14. nonniez

nonniez Actief lid

15 mrt 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kiwi's helpen mij goed! (Naast genoeg drinken en gezond eten)

15. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij mijn eerste gehad. Zat echt met pijn op de WC midden in de nacht te hyperventileren. VK zelfs midden in de nacht op het spoednummer gebeld. Was bang dat het weeen oid waren. Een warme douche of kruik op je onderrug helpt tegen de pijn. Net als paracetamol (wilde dit zelf niet maar had zo veel pijn dat ik af en toe een halfje nam). Veel water drinken zodat de vezels die je eet goed zacht worden. Anders kun je beter geen vezels eten wat die maken het juist hard als je niet genoeg drinkt. Niet te veel suiker eten en ook geen banaan. Banaan bleek bij mij echt de boosdoener te zijn, dat at ik bijna elke dag. Deze zwangerschap heb ik nergens last van. Hopelijk zakt het snel weg! Duurde bij mij maar tot week 12-13 of zo. Daarna nergens last meer van.

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier ook ervaring met verstopt zitten, en helaas niet alleen in het begin van de zwangerschap. Er zijn al veel goede tips gegeven.

Wat voor mij werkt: veel drinken, vezelrijk eten, roosvicee laxo, geen banaan/witbrood, probiotica en bij aandrang zo snel mogelijk naar de wc gaan. Koffie werkt bij mij ook goed, maar dat mag je niet te veel als je zwanger bent (en ik vind het nu ook minder lekker).

17. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik zou contact opnemen met je VK. Ik had het de vorige keer over mijn ontlasting met haar omdat ik het raar vind dat ik nu nog maar 1 keer in de 3 of zelfs soms 4 dagen hoef te gaan.
    Zij kunnen je iets voorschrijven.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik at elke ochtend een bakje Activia. Werkte echt heel goed.
    Na de bevalling was ik heel bang om naar de wc te gaan. Ik dronk toen elke dag 2 glazen Roosvice Laxo. Ook dat werkte echt perfect.
    Niet te snel drinken trouwens ;) 1 x gedaan en ik kon echt een paar keer achter elkaar rennen naar de wc.

19. Tammekee

Tammekee Lid

11 okt 2015
    55
    0
    0
    Ik heb er zoiezo altijd last van, maar nu natuurlijk veel erger.
    Ik drink psyliumvezels. Zijn natuurlijke vezels, en dus natuurlijk goed voor de stoelgang. Deze zitten in zakjes, en moet je mengen met water. En opdrinken. Wel veel water drinken, heel belangrijk.
    Kun je navragen bij je HA, anders gewoon kopen bij de apotheek. Ook te bestellen via internet.

Deel Deze Pagina