obstipatie en persen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JoliJoy, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Ik ben weer eens super ongerust.
    Gisteren weer enorm zitten persen op het toilet. Ik had namelijk het gevoel dat dr echt iets uit moest (was ook zo). Nu heb ik zo hard liggen persen dat ik zowel van "achteren" zat te persen maar ook met mijn vagina/baarmoeder.
    Nu natuurlijk super ongerust!!!!!! Kan dit kwaad voor t beebje? Is er niets los geschoten? Enz....? :(

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als je zoveel moeite hebt met naar het toilet gaan zou ik even langs de apotheek gaan.
    Er zijn genoeg middeltjes die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken die de ontlasting zachter maken.
    Zorg daarbij dat je echt goed drinkt en genoeg vezels binnen krijgt.

Het persen zelf geeft niet zoveel.
    Het enige wat er kan gebeuren is dat er een bloedvaatje knapt en dat je dus een bloeding krijgt.

Zou vandaag dus nog even langs de apotheek gaan.

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Geloof niet dat er iets in je baarmoeder van kan los spuithoor, in mn vorige zwangerschappen heb ik hier ook altijd last van gehad, heel vervelend, wat mij altijd helpt is activia eten :) ga er gelijk windjes van laten en daarna komt de rest vanzelf ;)

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag even om movicolon bij de huisarts. Dit kun je gewoon gebruiken tijdens de zangerschap. Als je zo doorgaat krijg je nog aambeien.

5. Anne2408

Anne2408 Actief lid

24 mrt 2014
    203
    0
    16
    NULL
    NULL
    je moet uitkijken met hard te persen kan je aambeien van krijgen en die kunnen er ook zo uitfloepen, doet echt pijn.! Echt beter om even naar de VK of dokter te gaan en een middel te halen. Succes!

6. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Zoals Anne2408 zegt, je kan aambeien krijgen van te haard drukken, maar zolang je nog niet in bevalling bent kan er met drukken/persen niet zoveel gebeuren.

Iedere dag pruimen eten is ook goed voor verstopping, mijdt bananen en witbrood.. die verstoppen alleen maar meer.

7. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is RoosVicee Laxo echt de oplossing, gaat elke week een flesje door heen haha! Voordat ik dat dronk kon ik misschien 1 keer in de week naar de wc en nu toch bijna iedere dag. Dat houdt de ontlasting zacht, dus niet persen en geen aambeien! Misschien het proberen waard? Inderdaad verse pruimen, lauw water op nuchtere maag en kiwi's kunnen ook helpen. Ik zou dat eerst even proberen voordat je laxeermiddeltjes gaat toepassen.

8. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ik heb heb hier ook veel last van gehad tot een paar weken terug. Toen las ik de tip om elke ochtend (als eerste) 2 kiwi's te eten! En sindsdien gaat het echt stukken beter, eerst was het zo erg dat ik een week niet naar de W.C. kon, maar nu om de dag, een heel verschil. Voor mij echt een wondermiddeltje.. Dus ik ontbijt vrolijk door met kiwi's. Misschien helpt het jou ook!

Anders kun je idd ook bij de huisarts wat krijgen, heb een jaar geleden dit probleem ook gehad en toen zakjes vezels gehad die je moest mengen met vruchtensap en in een keer een glas opdrinken. Dat hielp toen ook goed, maar voor mij tijdens zwangerschap geen optie omdat ik nu onmogelijk een glas jus d'orange achterover kan slaan en binnen houden.

Succes!!

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hihi srry meid wil jr niet belachelijk maken maar wat een zorgen toch allemaal... Je poept je baby of bm toch niet los... :eek:.

Probeer wat te ontspannen en haal wat voor je harde ontlasting! :) alles komt goed meid

10. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde en lees rustig mee met de tips. Ik zit ook veels te hard te persen. Zijn gewoon keiharde bonken die eruit moeten (sorry voor omschrijving). Die kiwi's ga ik zeker proberen. Ik heb al lactulose via de huisarts gekregen. Dit kan je gewoon zonder recept ophalen. Elke dag yoghurt met lijnzaad schijnt ook goed te helpen... Maar dat vergeet ik savonds 😳😝😝

11. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Vk zei inderdaad veel water drinken en veel vezels.
    Voor kiwi ben ik allergisch:D Die roosvicee Laxo ga ik echt even halen vandaag!
    Thnx voor de tips en geruststelling alweer hihi!

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Bij mij werkt sinaasappelsap ook goed ;)
    Gewoon een glaasje per dag.

13. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Wat bij mij werkt is dagelijks als ontbijt een kommetje havermoutpap met gebroken lijnzaad.

14. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Bij mij is het ook een drama:x Wat enigszins helpt is 's ochtends yoghurt met roosvicee laxo, gebroken lijnzaad en colon clean erin.

15. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Nou bij mij liet de placenta los door te hard persen tijdens obstipatie. Is natuurlijk extreem en zal niet bij veel mensen gebeuren maar nu ik weer zwanger ben , ben ik als dood voor verstopping.

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ook ik heb last van verstopping tijdens de zwangerschap. Had ik bij onze dochter ook heel erg en had het nu een paar dagen voor de NOD ook, waardoor ik ben gaan denken of ik misschien niet zwanger zou kunnen zijn. Paar dagen later testte ik inderdaad positief.

Maar even Ontopic, vandaag ook roosvicee laxo gehaald en nu 2 glazen er van op. Iemand anders die er baad bij heeft gehad? Na hoe lang werkte het en hoeveel glazen dronk je dan per dag?

17. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Ik zat/zit ook verstopt, maar roosvicee laxo helpt bij mij! Ik had de volgende dag al resultaat. Volgens mij had ik toen 3 glazen op. Nu drink ik smorgens een glaasje, probeer overdag ook een en dan savonds sowieso 1 of 2.

Succes allemaal!

18. Anoniem1990

4 dec 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook vreselijk last van had het al voor de zwangerschap en nu nog vele malen erger. Had de tip gekregen om colon clean te kopen dit zijn pure psylliumvezels. Dit helpt echt heel goed je moet er wel veel bij drinken! Succes..

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vezels, vocht & vetten! Dus lekker een lepel olijfolie over je avondeten, veel drinken (lauw glas water 's ochtends!) en geen 'witte' producten (witte rijst, brood, pasta etc). Flinke lepel lijnzaad door je toetjes ofzo. Veel vers fruit, rauwkost etc.

Daarnaast meteen naar de wc bij aandrang, niet gaan persen als een dolle maar 't zelf laten ken. Komt 't niet? Dan volgende keer beter. Dit heeft me érg geholpen om aambeien te voorkomen bij de tweede. Ik kon soms ook een week niet en ineens kwam 't dan los na een goed glas lauw water op nuchtere maag ofzo. Opluchting :D
    Verder kan movicolon inderdaad ook super goed helpen!

Deel Deze Pagina