Onze dreumes van 15 maanden lijkt wel een obsessie te hebben voor eten. Al vanaf dag 1 slurpt ze haar melk naar binnen, ze heeft nog nooit wat laten staan. Rond vier maanden begonnen met vaste voeding, daar had ze ook geen moeite mee. Nu is het zo dat als ze eten of drinken ziet heel hard begint te gillen. Ook komt ze gelijk naar de keuken gestormd als er ook maar iets van geluid gemaakt wordt. We proberen zo veel mogelijk samen te eten, zodat wij niet eten, zonder dat zij wat krijgt, maar dat lukt niet altijd. Ik geef haar niet altijd wat als ze begint te krijsen. En áls ze krijst, krijgt ze gezonde dingen. Wie van jullie heeft tips? Ze is geen mager meisje, maar zeker niet te dik. Wat denken jullie? Ik wil graag voorkomen dat ze op latere leeftijd een 'dik kind' wordt.
Lol! Herkenbaar. Zo was mijn zoon op ook die leeftijd. Wij probeerden ook nooit te eten in zijn bijzijn (als hij bijv. al gegeten had). Dat doen we nu nog altijd niet. Als we later eten dan doen we dat als hij al in bed ligt. Als hij erg veel honger heeft, krijgt hij een stukje komkommer of bijvoorbeeld een stukje fruit of droge cracker. Maar ik moet zeggen, deze fase van alles willen eten is nu ook voorbij hoor. Nu mag ik blij zijn als hij überhaupt een hapje van zijn avondeten neemt (soms neemt hij een hapje en doet hij net alsof ik hem een citroen gevoerd heb, terwijl het gewoon aardappelen/groenten zijn...) Probeer vaste eetmomenten aan te houden (ontbijt, lunch, avondeten en geef gezonde tussendoortjes!) dan komt het wel goed!
Haha, geniet er maar van. Hier hebben we dat ook gehad en het komt ook met fases steeds weer terug. We zetten bijvoorbeeld pas als laatste vlees/vis/kip op tafel, want anders is er geen houden meer aan . En dan ineens kost het weer moeite om er iets fatsoenlijks in te krijgen. Ik zou ook nog echt niet bang zijn dat je kindje te dik wordt. Ik vind het juist fijn als er wat reserve aan zit voor het moment dat het weer minder gaat of dat er weer eens een verkoudheidje of tandje aankomt. En ze bewegen zo veel en zijn actief, dat kost gewoon veel energie .
Herkenbaar.. Nu is mijn zoon wel echt mager maar dt betekend niet dat ik het wel accepteer. Ik wil namelijk ook dat hij zich normaal kan gedragen met voedsel in de buurt. Moet zeggen dat het nu beter gaat. Thuis is hij vaker gefrustreerd als hij het niet direct krijgt. Hij flipt helemaal als hij zijn drinken ziet (of eten) en het niet krijgt😱 Ik denk dat geduld helpt. Hier moet hij wachten - gevolg een driftbui als papa en mama zitten met eten krijgt hij ook. Zijn driftbuien worden nu korter en minder hevig. En soms heeft hij het niet eens door! Dit is met alles wat eet/drinkbaar is
Heel herkenbaar maar nu.... ze is 19mnd en wil niks meer! Alles wat haar favo gerecht was schuift ze nu weg. Dus geniet ervan hihi.
Dank voor jullie tips dames! Ik ga proberen haar gewoon wat extra te geven, al vast wat reserve voor de periode dat ze niet wil eten haha