O Nee!! 2e naam vergeten op vliegticket

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Strandbal, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo

Oh ik ben nu best wel in paniek. Wij hebben zojuist tickets geboekt voor mijn man en de kinderen. Via Turkish Airlines zelf kon je alleen via creditcard betalen. Die hebben we niet dus hebben we via vliegtickets geboekt. Bij de naam stond in het venster eerste voornaam dus ik wilde allebei de namen van onze zoon invullen en dat ging niet want je kon geen spatie doen. Dus ik heb alleen de 1e naam ingevuld.
    Toen mijn man de etickets kreeg zei hij dat het verkeerd was omdat de naam precies moet overeen komen als op het paspoort/ID kaart.
    We hebben TA gebeld, die zeiden dat we waar we hebben geboekt moeten bellen en die zijn morgen pas om 11 uur bereikbaar.
    Heeft iemand dit weleens gehad? Ben zo bang dat we een heel nieuw ticket moeten kopen.
    Mijn man is ool helemaal pissig maar wist ik veel, er stond eerste naam en dat er alleen letters aan elkaar zonder spatie was toegestaan :$.

2. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Bij onze tickets dit jaar ging het inderdaad om de eerste volledige naam, tweede namen e.d. hoefde niet.
    Het gaat dan dus wel om de officiële eerste naam en niet een evt afgeleide roepnaam

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    2e naam is niet belangrijk. De eerste naam moet volledig volgens het paspoort zijn en bij getrouwde dames moet ook de meisjesnaam ( achternaam ) op de tickets staan.

4. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Het is de eerste officiele naam zoals in het paspoort.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    545
    113
    Eerste naam volgens paspoort. Bij mij is dit bv Catharina. Maar dit is niet mijn roepnaam

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb zojuist TA weer gebeld. Maar jeetje wat praten die turken onduidelijk engels. We krijgen binnen 10 dagen antwoord terug hierover, en hoop dat het verder geen probleem zal zijn.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ze kunnen er niet moeilijk over doen. Als jij gewoon je eerste volledige voor naam en je (meisjes) achternaam hebt doorgegeven dan is dat goed. Zoals al eerder vermeld is moet je niet je roepnaam maar echt je officiele voornaam invullen. Word je bijvoorbeeld in het dagelijks leven Ria genoemd maar staat er op je paspoort Maria dan moet je dus Maria invullen.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Het gaat om de naam van onze zoon ik ga zelf niet mee. Maar mijn man schoot gelijk in paniek en daardoor ben ik ook helemaal in de stress geschoten van ojee straks is het niet goed en moeten we een heel nieuw ticket kopen.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Pffff mijn man heeft een hele paniek veroorzaakt voor niks. Lees net op de website precies hetzelfde als jullie zeggen, alleen 1e naam moet je invullen.
    Ben wel benieuwd wat TA voor reactie teruggeeft.. straks geeft dat juist meer gedoe.

10. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Ik heb vorig jaar met het boeken van de tickets ipv mijn meisjesnaam de achternaam van mijn man ingevuld en daar ben ik mee naar Australië en weer terug geweest.
    Kostte some iets meer tijd met inchecken maar heel moeilijk deden ze er niet over.

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dat maakt niks uit meis! Maak je niet druk:)

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Niks aan de hand!
    In 2014 heb ik zelf mijn eigen 2de naam verkeerd geschreven :D bij een ticket boeken via TA.
    Daar kwamen we pas achter op Schiphol maar dat hebben ze gewoon veranderd in de computer.

13. Celes

Celes Lid

10 nov 2015
    58
    27
    18
    NULL
    NULL
    Ieder jaar gaan wij naar Turkije en de afgelopen jaren mijn volledige 3 namen opgegeven behalve dit jaar. We hadden geboekt via d reizen, zij hebben ook onze visums geregeld. Ik had ook mijn twijfels erover dat ze maar 1 naam hadden ingevuld maar alles ging goed!

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    We hebben inmiddels antwoord van turkish airlines. Ze zeggen dat we een nieuw ticket kunnen kopen en dat we dat nieuwe ticket dan vergoed krijgen. Ze hebben nergens gezegd dat het geen probleem is dat de 2e naam vermeld staat. Maar we laten het maar zo en gaan er maar vanuit dat het gewoon goed is.

Deel Deze Pagina