Nu al 5 kilo aangekomen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ben morgen 18 weken en, slik, zag vanmorgen dat ik al 5 kilo ben aangekomen...
    De "echte" kilootjes moeten nog komen.
    Dinsdag naar de V.k. en ik schaam me wel een beetje. :oops:

Ik snoep niet veel, kijk uit met suiker, maar eet wel veel boterhammen en warm middageten. Als ik hierin ga minderen wordt ik flauw en krijg ik slechte zin.

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi Dot,

De een komt in het begin veel aan en daarna heel geleidelijk wat en de ander komt in het begin weinig aan en ontploft zo'n beetje aan het einde. Belangrijkste is dat je weet dat je niet aankomt door snoepen. Je luistert goed naar je lichaam en dan eet je dus wat je nodig hebt. Ik denk dat je vk het helemaal geen probleem vindt!
    De een komt 10 kilo aan de ander 45! Ikzelf ben nu 20 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd maar ben helemaal niet dik geworden omdat een zo'n beetje de helft vocht is... Een ander komt de gemiddelde 15 kilo aan en is echt vet geworden!

Niet druk om maken. Je weet wat je eet en waarom je eet!

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Toen ik zo ver was als jij nu, was ik AL 8 kilo aangekomen (zijn er intussen al 20)! ;)
    Idd niet druk om maken, je weet zelf wat je eet (en zo te horen niets geks) Bij mij ging het in het begin dus ook supersnel, maar nu kom ik in twee weken bijna steeds 0.4 kg aan, valt mee dus! :) En hier ook veel vocht.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Sowieso, 5 kilo in 18 weken is toch helemaal niet zo veel? Als je bedenkt dat je in totaal in 40 weken tijd tussen de 10 en 15 kilo aankomt, dan is het best netjes.

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Tussen de 10 en 15 kilo schijnt gemiddeld te zijn maar gaan ze dan ook uit van een gemiddelde vrouw? Ik denk dat het erg afhangt van je BMI wat 'gezond' is. Ben je heel klein en heel licht dan is 15 kilo misschien erg veel. Ben je heel groot en misschien wat zwaar dan is 15 kilo misschien niet zo veel... Snappu?

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Ik was 4 weken geleden al 5 kilo aangkomen... en mag dinsdag weer op de weegschaal...

Was de eerste zwangerschap meer dan 20 kilo aangekomen en niet door snoepen... was het dus ook na 3 maanden weer kwijt....

Heb t toen zelfs gehad dat ik op het laatst binnen 1 week 4 kilo was aangekomen, terwijl ik niet eens echt vocht vasthield...
    Toen ik van de weegschaal afging, ging de vk erzelf op staan, want ze dacht dat deze niet goed was... :) Wel dus!

Zolang je niet aankomt omdat je veel gaat snoepen is het (meestal) ook geen probleem om het weer kwijt te raken...!

en 5 kilo met 18 weken is netjes hoor!

xxmona

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier precies hetzelfde! Ben ook al 5 kilo aangekomen in 18 weken... Ben ook beetje bang dat ik straks zo rond als een tonnetje word... :rolleyes:

18w2d

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je BMI heeft er met een zwangerschap niet veel mee te maken. Als je 1.55 bent, 55 kilo weegt je komt 15 kilo aan, dan is je BMI te hoog. Totaal niet belangrijk aangezien je zwanger bent en het dus geen gewone kilo´s vet zijn.
    Als je bedenkt dat je kindje op het eind al snel een kilo of 3 weegt, en er toch ook iets van vruchtwater, placenta etc in je zit, kun je ook als kleine tengere vrouw niet uitgaan van een kleine gewichtstoename.
    Waar je naar moet kijken is het gewicht van de baby, de hoeveelheid vruchtwater, evt. vocht dat de vrouw zelf vasthoudt, de groei van de borsten etc. Als je borsten van cup B naar cup D gaan, zit ook daar wat extra gewicht in verstopt :)

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Het kindje weegt nu zo'n 200 gram en dat beetje vruchtwater nog maar...

Het zit inderdaad echt in mijn borsten, (van cup B naar D) heupen, bovenbenen enz.
    Het echte gewicht van het kindje, placenta en vruchtwater moet nog gaan komen.
    Met de borstvoeding vliegt het straks wel weer eraf ;) Maar mooi is anders.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.068
    8.017
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als je niet vet eet en gewoon gezond eet is er toch niets aan de hand. Het is ook veel vocht hoor, zeker met dit warme weer. Dat zal straks wel ietsje minder worden.

Als jij minder eet wordt je flauw en voel je je niet lekker, dan kan je beter gewoon lekker gezond blijven eten. Probeer anders gewoon sochtends 3 boterhammen, lunch 2 boterhammen en een appeltje, tussendoor een sultana of een appeltje of banaantje en dan je avondeten.

Ik eet dit ook veel en maak erg veel verse fruitshakes. Banaan met aardbei in de blender, magere yoghurt erbij, zalig!

Ik ben tot de 23 weken niets aangekomen, toen INEENS 5 kilo, en ik zit nu nog maar op de 6,9 kilo met ruim 3 weken. Het kan dus ineens snel gaan, maar daarna heel langzaam:)

11. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik ben nu al 12 kilo aangekomen maar ben niet echt dik of zo ja mijn buik wel maar de rest valt nog wel mee
    vind het ook niet zo erg en maak er ook geen probleem van als je je zelf maar lekker voelt

liefs mij

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

de eerste 5 zaten er bij mij al aan met 14 weken...
    Ok...ik ben ook gestopt met roken maar toch...
    Nu zit ik al op de 8 1/2...
    En heb nog 15 weken te gaan.

Ik maak me er echt heeelemaal niet druk om.

Alles kan er ook weer af ;)

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Bij 18 weken was ik al 6,5 kilo aangekomen en ik ben inmiddels ook al 11 kilo aangekomen maar iedereen zegt je hebt alleen een bol buikje en verder ben je echt niet veel dikker geworden..
    nou ja dus wel... of ze zeggen het om me niet te beledigen, kan natuurlijk ook! whahaha!
    maar ik baal d'r ook wel een beetje van, maar ik kom gewoon normaal al heeel snel aan en nu dus nog drie keer zo snel.... Bij mijn vorige 15 kilo in totaal aangekomen en dat was er zonder moeite 3 maanden later weer af.... dus ik hoop dat ik deze keer oook weer zoveel geluk mag hebben..

14. Niet meer actief

Hey Dot

5 kg is niet zoveel hoor... ik was er ook al zowat 10 rond die tijd...

15. Niet meer actief

Dat klopt precies... wat EllenY zegt niet... heeft inderdaad niks mee te maken met je BMI. Ik ben zelf heel klein en tenger (1.60 en 52 kg) en de verloskundige gaf ook aan mij een gemiddelde gewichtstoename van 15 kg aan... ik was er 2 weken geleden al ruim 12 aangekomen... ik hoop dat ik onder de 20 blijf! En zo niet, jammer dan.. daarna maar weer heel hard sporten en op dieet! Maar het zit m bij mij ook echt veel in mn buik, groeit superhard en mn borsten zijn van een kleine B naar een E cup gegaan! :confused:
    Ik merk ook wel dat ik wel last aan het krijgen ben van mn rug, mijn buik is zwaar en mn borsten ook.. pff.. beetje uit balans :(

16. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Maak je maar geen zorgen hoor, bij mij ging het in het begin heel hard en ineens bleef ik 15 weken hangen ophetzelfde

ben 1.65 en ben 10 kilo aangekomen waarvan 7 of 8 in de eerste helft.

gewoon gezond eten en dan is er niks aan de hand

fijne zwangerschap

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Pff ik ben ook 5 kg aangekomen, en had al overgewicht voor de ZS :( Ik baal er echt van. Vanaf nu geen snoep meer en lichter eten voor mij. Maar het lukt gewoon niet :(! Ik eet te veel.
    Ik hoop gewoon dat ik de schade kan beperken tot ongeveer 13kg.

18. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    ik ben nu bijna 20 weken en ben nog niks aan gekomen.
    groetjes froukje

19. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    nou meid ik heb je foto's even bekeken, maareh geen idee waar die overgewicht zat haha.

maar inderdaad snoep is nooit goed, maar af en toe iets lekkers is echt niet erg en word je lekker blij van.
    voor de rest gewoon goed eten anders word je duizelig en hongerig en dan ga je slechte dingen zoeken.

en als je buik echt groot word baal je dat je niet eens een heel bord naar binnen kan werken omdat je geen plek meer heb.
    ik heb al sinds een week of 8 weinig plek, zonde hoor met uiteten gaan haha

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind dat aankomen echt een verschrikking... Ik eet wel meer dan normaal, maar ik word ook echt misselijk als ik dat niet doe. Dus minder eten is niet echt een makkelijke optie. Ik ben nu nog maar 2 kilo aangekomen, maar waarvan 0,8 kilo al in 3 dagen (de laatste drie dus). Waarom gaat dat opeens zo hard?

Daarbij was ik in het begin van mijn zwangerschap ruim 4 kilo afgevallen. Dat zit er inmiddels dus weer aan, plus die 2 kilo. Dus je zou ook kunnen zeggen dat ik 6 kilo ben aangekomen... Naja, ik moet er niet te veel bij stil staan want ik begin mezelf echt steeds lelijker te vinden.

Deel Deze Pagina