In mei een Novasure ondergaan ivm erg heftig bloedverlies tijdens menstruatie. nu m’n derde menstruatie gehad en het heeft gewoon niet gewerkt. Geen enkel effect. Of echt heel minimaal. moet einde van de maand terug naar de gyn. Maar wat nu? Na alle ingrepen, miskramen en bijkomende ellende had ik gehoopt we nu op een relatief simpele manier vanaf te komen. ( normale Novasure was niet mogelijk ivm afwijkende baarmoedervorm dus er is een klassieke ablatie gedaan onder narcose)
Bij mij is toen de baarmoeder eruit gehaald en dat is echt de beste beslissing ooit Wat voel ik me beter sinds die tijd
Geen ervaring met novasure, heb wel bekeken maar ik durf m niet aan. Genoeg ellende gehad in die hoek dat ik die drempel niet over ga met de kans dat, net als jij, het niet helpt. Ik scoor historisch gezien een beetje te hoog in de uitzonderingsgevallen... Als ik die drempel wil nemen dan is t gelijk voor de rigoreuse versie en complete verwijdering van de installatie. Al hoop ik op een fantastisch cadeau voor mn 40e in de vorm van permanent einde cyclus op biologische wijze. Als t voor bloedverlies hoofdzakelijk gaat kan je overwegen naproxen te gebruiken (Aleve maar huismerk werkt ook prima). Niet alleen een pijnstiller maar verminderd ook de flow. Lost het niet op, maakt het wel beter dragelijk. En ik slik die periode aanvullend ijzer, vit D en magnesium. Terwijl ik met straks 32 gr vrolijk weer in een periode van slagveld zit met een bekken wat ook niet meewerkt...grrrrrr
Voor t enstige bloeden kan je ook tranexaminezuur slikken. Kan een arts voorschrijven, verminderd sterk de bloeding. Ik heb 1 juli mn baarmoeder weg laten halen ivm enstige bloedingen, ik durfde de novasure niet aan. Ik heb helaas ook iets te vaak het verkeerde lot uit de loterij. Baarmoeder is er nu iets meer dan een maand uit en nu al de beste keus ooit, herstel valt me ook 1000% mee.
Ik heb novasure gedaan met als resultaat nog 1 dagje menstruatie nu elke maand nog maar. Tegen mij is gezegd dat als dit idd niet werkte er nog maar één oplossing was en dat was baarmoeder eruit
Hier net zo, dus gebeld met gyn en toen besloten mijn baarmoeder te verwijderen. Dat gebeurde binnen een maand.
Ik heb zelfs tranexaminezuur gebruikt. Ook dat hielp nauwelijks maar wel veel bijwerkingen. Ik moet vrijdag naar de gyn. Ik neig ook naar verwijdering maar zie op tegen het herstel en evt verandering in sexleven.. andere kant kan ik niet wachten tot deze jarenlange ellende voorbij is.
Tranexaminezuur helpt hier ook niet. Na 9 eerder operaties in m’n baarmoeder mag hij er van mij uit.. maar ik zie ook nadelen oa herstel en bijv orgasme na de ingreep
Sinds maandag ben ik goedgekeurd om weer sex te hebben. De 1e keer vond ik doodeng, stel je voor dat je vaginatop scheurt... Slaat nergens op maar goed, beetje net als de 1e keer na een bevalling voor de meesten denk ik. Maar ik heb eigenlijk geen verschil gemerkt, het voordeel is dat mijn man nu niet meer tegen mn baarmoedermond kan stoten maar verder merk ik echt geen verschil ook in orgasme niet.