Wij overwegen om in de meivakantie naar Toscane te gaan. Ruim 10 jaar terug zijn we al twee keer naar Norcenni geweest en dit is ons toen goed bevallen. Met Park Albatros heb ik geen ervaring, maar het ziet er op de foto’s ook goed uit en het is zo te zien vlak bij het strand. In beide gevallen zouden we via vacansoleil boeken (tenzij jullie andere goede tips hebben). Als we naar Norcenni gaan dan willen we wel op het bovenste gedeelte zitten. Wat is jullie ervaring met (een van) deze campings en waar zouden jullie heen gaan?
Pfff. Lastig. Ik ben al meerdere keren naar Norcenni Girasole geweest en 1x naar Park Albatros. Alle twee top campings. Norcenni ligt echt meer in het binnenland maar wel dichtbij de bekende dorpjes/stadjes van de Toscane. Camping ligt in een hele mooi streek. Zwembaden zijn top, vooral de wildwaterbaan waar je met banden vanaf kan. Die wildwaterbaan heb je bij park albatros niet. Daar heb je alleen een kleinere glijbaan. Park Albatros ligt dichterbij het strand maar iets verder weg van de bekende stadjes/dorpjes. Op beide campings aan animatie en faciliteiten geen gebrek. Toch zou ik vanuit mijn wensen en ervaringen kiezen voor Norcenni. Meer keus qua zwembaden, voor ieder wat wils. En ik vind persoonlijk de streek waarin de camping ligt mooier.
Bedankt voor je reactie! Hier kan ik wel wat mee, bevestigd een beetje mijn eigen gevoel. De enige reden waarom ik Park Albatros ook eigenlijk overweeg is dat het vlak bij het strand is.
Wij zijn vorig jaar bij Norcenni geweest, echt top vakantie gehad! Alleen las nu op hun fb dat er geen animatie meer is vanaf nu.. voor de kids zeg maar.. dus weet niet of dat een pré voor jullie is?
Nog een vraagje... ik zie dat vacansoleil nieuwe type caravans heeft, de glamping stacaravans (met vaatwasser ). Weet iemand waar deze op het Norcenni girasole park gesitueerd zijn?
Prachtige camping norcenni girasol club! En als echte tip: reserveer een tafeltje bij Perlamora. Fantastische, nog nooit zo goed gegeten. Zit in het dorp zelf
Graag gedaan. Alleen is het strand wat “bij de camping” hoort. (Dichtbijzijnde) geen echt echt strand. Beetje donker vies zand, en het zeewater daar was toen ook niet heel helder. Heel veel algen en zeewier. En wij, met 2 peuters, en heel het hebben en houden, vonden het best wel een eindje lopen naar dat strand vanuit de camping. Wij zijn toen naar andere stranden gereden. Ik weet alleen de namen niet meer.
Wij vonden park Albatros iig niet voor herhaling vatbaar! Totaal niet gezellig, megadruk en overal best ver vanaf. Strand is ook echt niks. Maar goed. Ik heb een collega en die zijn al 7 keer geweest en vinden het geweldig. Mijn kids waren iig heel erg blij toen we doorreden naar de volgende camping
Wij gaan ook altijd graag naar Italië en boeken vaak bij Roan.nl. Daar zitten net wat luxere stacaravans tussen
Grappig, toevallig heb ik naar dezelfde campings gekeken maar twijfel ook over het weer in de meivakantie.... heeft daar ieman ervaring mee? Zijn zwembaden verwarmd?
Wij gingen altijd in juni en hebben altijd temperaturen tussen de 30-45 graden gehad, maar wij hebben ook geen ervaring met de meivakantie. Wat ik wel zag is dat in het verleden het weer in Figline Valdarno beter was dan aan de kust.
Deze liggen op het bovenste terrein! Wij hebben ook geboekt. Ook getwijfeld tussen Norcenni en albatros, maar Norcenni leek ons toch leuker!
Weet je misschien ook wat het verschil is tussen de stacaravan glamping 1 en de stacaravan glamping 2? Gaan jullie ook in de meivakantie?
Ik wilde juist typen dat wij het op Norcenni zo koud hebben gehad in juni. Pech waarschijnlijk, zwemmen was ook echt bibberen (niet verwarmd). Vond het wel een leuke camping. Waren met eigen tent en zaten op het (rustiger) onderste gedeelte. Camping is een goede uitvalbasis voor de omgeving. Vanuit de camping loop je niet zo ergens heen (of dat heb ik gemist) en dat vond ik wel jammer.