beste dames, ik zie toch vaak onderwerpen over babyboeken en scrapbooks etc... Wij hebben helemaal niks van dat alles... Ik heb van die nijntje eerste jaar boeken gekregen die je moet bijhouden, maar vond die nooit leuk... Hebben jullie tips, hoe je zoiets zelf gaat maken, gewoon een mooi leeg boek halen oid? Tnx.. Gr
Je kunt bij bubbly een dagboek met eigen naam bestellen. Ik hou van beide kindjes een website bij maar denk dat ik alles ga overschrijven in zo een dagboek
Ik heb ook van die eerste jaarboekjes gekregen. Die ga ik wel invullen en mooi maken op mijn eigen manier. Voor de rest maak ik heel heel foto's. Ik plak ze in een nutrale fotoboek met allerlij leuk plaatjes en geboorte kaartjes erbij. Ook schrijf ik er verhaaltjes tussen wat ze rond die tijd deden of welke woorden ze begonnen te zeggen. Als ze jarig zijn geweest maak ik ook foto's van wat ze gekregen hebben en plak ik ook de verjaardagskaarten erbij. Zo maak je er toch een leuke baby, peuter, groei boek van. Maar dan in je eigen stijl. Groetjes, Wendy
Hier ook nog niks hoor en mijn zoontje is al 3 wij zijn niet zo van die fotomakers en fotoboekenplakkers.
Kruidvat.nl heeft erg leuke en makkelijke software. Je kunt als je je configuratiescherm opend (windowstoets+e) naar je foto's toe gaan. Boven selecteer je ze op datum. Klik met je muis en sleep de foto's naar het boek. Later kun je dan de tekst erbij schrijven. Ik ben super tevreden over het resultaat en stiekum ook trots!
Wij hebben ook geen babyboeken . Het eerste jaar echt geen tijd gehad daarvoor. De albums moeten we nog maken, gelukkig wel duizenden foto's.
Hier laatst alles bijgewerkt, wat een werk man man man...... Maar ja, wat de een heeft vind ik ook dat ik dat voor de ander moet doen. Ze hebben hier dus heel veel uiteindelijk Voor beide: - 2 mappen met alle kaartjes die we hebben ontvangen (in ziekenhuis en voor geboorte) - 1 map met allerlei gegevens, echofoto's, draadjes snoertjes van ziekenhuis, dagverslagen van couveuse afdeling. (die vul ik ng steeds aan met gegevens. -Een boekje met verhalen die ik schreef toen ik zwanger was en bevallen was, en nu schrijf ik er nog steeds stukjes in als er iets bijzonders is. - Foto boeken, Ze hebben allebij een kraam boek van de eerste weken omdat er toen zoveel foto's zijn gemaakt. en dan voor elk levensjaar 1 boek ( van die van de hema, op de computer gemaakt en laten afdrukken) - Alle foto's per jaar op een dvdtje + filmpjes die we zo af en toe maken. en dan houden we de boekjes van het consultatie bureau ook bij en hebben ze nog een creche boek. EIGENLIJK te zot voor woorden, weet niet eens of ze het later wel leuk zullen vinden of er iets mee doen. Mega veel werk, maar goed nu ik alles heb bijgewerkt. is het alleen nog maar een kwestie van goed bijhouden, dan valt het wel mee. Maar iniedergeval suc6, begin er maar zo snel mogelijk aan want hoe langer je er mee wacht, hoe groter het werk word
Als ik jou was, zou ik er snel aan beginnen, hoe langer je wacht, hoe meer werk je eraan hebt. Ik heb voor onze 2 kids bij disney 2 babyboeken besteld. Die vind ik persoonlijk heel leuk voor het eerste jaar. Je kunt daar dingen invullen en je hebt veel pagina's voor foto's van het eerste jaar in te plakken. Verder heb ik bij de hema 2 grote fotoalbums gekocht en daar heb ik de geboortekaartjes, echo's en verjaardagskaarten, eerste tekeningen enz enz ingeplakt. Tja en dan nog heel veel fotoboeken en voor ieder straks een dvd met alle gemaakte huis/tuin/keukenfilmpjes en overige foto's die ik niet in fotoboeken heb. Ik vind het leuk om het te doen, hebben ze later veel om terug te kijken. Ik heb het ook altijd goed bijgehouden (tot 6 maanden geleden , dus moet weer snel alles updaten, plakken en knippen).
Ik heb wel een speciaal boek voor het eerste jaar, van muis, die vond ik echt ontzettend leuk. Daarnaast heb ik per half jaar een album, zelf ingeplakt (ouderwets). Ze heeft dus al 6 albums nu. Wordt in de loop van de tijd minder natuurlijk, omdat je gewoon minder foto's maakt dan in de eerste jaren. Voor het eerste jaar heb ik ook een babysite bijgehouden en op dvd laten zetten.
Ik ben ook niet zo'n knipper en plakker wat dat betreft. Wat ik wel vanaf het begin heb gedaan (vanaf de dag voordat ik ontdekte dat ik zwanger was) is een online dagboek bijhouden. Ik schrijf ca. 2 á 3 keer per maand een kort stukje over wat ik allemaal meemaak met zoonlief, wat hij allemaal al kan, grappige dingen die hij zegt, etc. Ook schrijf ik in die verhaaltjes over andere dingen die mij bezighouden, dingen in het nieuws, familiezaken, etc. Zo krijg je een heel tijdsbeeld als je dat later terug leest. Als hij volwassen is wil ik het in boekvorm aan hem geven. Ik hoop/denk dat hij dat leuker vindt dan een plakboek met kaartjes etc. Ik hou het dagboek bij op onlinediary.nl. Verder heb ik natuurlijk wel duizenden foto's en filmpjes van hem, maar die staan vrijwel allemaal nog op de computer. Alleen de allermooiste laat ik eens in de zoveel tijd afdrukken voor de oma's en opa's en om thuis in te lijsten.
O ja, ik heb ook een 'mam en pap vertellen over jou' boek (te koop bij Bruna). Daarin vul je per levensjaar een aantal vragen in, en heb je ruimte om een foto etc. te plakken. Vind ik persoonlijk leuker dan een standaard babyboek, omdat de vragen net wat interessanter zijn.
Ik heb voor beide een groot fotoalbum van de hema. Eentje met allemaal dieren voor Jayro en eentje met een een grote beer voor Kenji. Hier zitten een aantal echo-foto's, geboortekaartjes enz. in.. En daarnaast heeel veel foto's van geboorte tot 2 jaar ongeveer. Mijn vriend is geadopteerd en die heeft echt pas foto's vanaf 6 jaar, dus wij vonden dit wel heel belangrijk.