Nog niet zwanger, maar wel al baby-spulletjes kopen...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door FB1984, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik ben benieuwd hoe iedereen hier over denkt of dat ik de enige bent?
    Sinds ik gestopt ben met de pil kan ik nergens anders meer aan denken...

Ook kan ik mezelf niet tegen houden om al wat spulletjes te kopen zoals: Rompertjes, slabbertjes, sokjes, speeltjes enzo. (dit deed ik al een paar weken voordat ik wist dat we gingen stoppen)
    Bij mij weet niemand nog dat wij er mee bezig zijn...

Hebben jullie dit ook? Je hoort mensen ook zeggen dat het ongeluk brengt?!:(
    Hebben meer mensen dit? Of ben ik gewoon gek...hihi

Liefs F

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nee hoor je bent niet gek!! :D Ik heb mijn kamertje al, en idd rompertjes, en een ajax speentje en sokjes en heb bij toeval ook al 2 setjes voor een jongetje (waren eigenlijk voor mn vriendin, maar hadden tijdje geen contact en toen we weer wel contact hadden had ze beide setjes al zelf gekocht dus kon deze houden).
    Het is voor iedereen anders, als jij dit fijn vind dan moet je dat ook lekker doen!

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O zelfs al een kamertje? ja waarom niet...
    Ik heb zoiets van, voor een huis spaar je toch ook al eerder voor je uitzet. En hoe meer je nu al koopt, kan je het meer uitspreiden en hoef je niet alles in 1 keer te kopen. Is al duur genoeg!
    Ik zie dus soms zulke léuke kleertjes.. Kan het gewoon niet laten hoor! haha. Heb ook al wat kleertjes juist voor jongen of meisje, maar ja, kan ik altijd nog weggeven...
    Ze hebben nu ook zwitsal in de aanbieding bij Kruidvat, ook maar meteen ingeslagen:D

Liefs F

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hier ook iemand die het niet kan laten om al dingen te kopen. We hebben al 3 jongens dus daar heb ik nog wel wat van, maar heb al verschillende MEIDEN-DINGEN gekocht. Hoop het nu eens een keer te kunnen gebruiken... :D

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee dat heb ik nooit gedaan. 9 maanden is voor mij lang genoeg om alles te kopen. En ik weet van mijn dochter dat ik andere kleertjes leukvond toen ze geboren was als doorvoor.
    En ach, zoveel kleertjes heb je niet nodig hoor.

Ik heb wel al 1 vestje gekocht, duidelijk voor een jongetje terwijl ik nog niet eens weet wat het wordt... ik vond dat al heel stoer van mezelf...

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    whahha ik had de gehele babyuitzit inclusief extra overbodige dingen al voordat we ''goed' zwanger waren
    en zelfs dan kom je nog tot de ontdekking wat je nog niet hebt en moet aanschaffen :p qua kleding alles neutraal pas toen we het geslacht wisten meisjesdingen gekocht.

ik had ook echt het standpunt ongeacht wat er komt ooit een kleine
    Ook hebben we alleen gekocht wat we echt echt supergaaf vonden en nog leuk vinden :D

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben dus echt niet de enige...
    Leuk om zo iedereens reacties te lezen hoor!

Ik zit ook wel als rond te neuzen op marktplaats of iemand een mooie betaalbare babykamer te koop heeft staan! Denk alleen dat mn vriend me voor gek verklaard als ik er écht 1 zou kopen...
    Dus daar wachten we dan nog maar mee.
    En misschien dat ik tegen die tijd toch een nieuw kamertje aanschaf.

Heb al 1 grote brede lade vol met spulletjes. Moet dus echt stoppen met kopen, of een andere lade leeg gaan maken:D

Liefs F

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Een dochter zou idd nu erg leuk zijn!
    Hoop voor je dat je het nu écht kan gaan gebruiken....

Vriendin van mij heeft ook 3 zonen, en is nu zwanger voor de 4e.
    Ook hopend op een dochtertje

Liefs

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik doe het dus bewust niet. Ik ben ook gestopt met de pil, maar wacht tot ik echt zwanger ben. Mijn schoonzusje daarin tegen, die heeft al jaren de hele uitzet. Een teleurstelling als het toch niet lukt. En de dingen van 10 jaar geleden zijn nu niet meer modern. Mijn tijd om te shoppen komt wel.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Daar ben ik dus ook bang voor, dat als t niet lukt dat t echt een nog grotere teleurstelling is...
    En idd, hoe langer t duurt voordat je zwanger word, des te minder leuk (uit de mode) zijn veel dingen ja...

11. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Als je de spullen al een tijdje hebt, en je bent dan nog niet zwanger, kun je ze altijd nog als kraamkado geven. Over een jaar is de mode echt nog niet zoveel veranderd.

12. luna25

luna25 Actief lid

12 jul 2010
    214
    0
    0
    verzorgende ig in een verzorginghuis
    woonzaam in gelderland
    hey :D

ik ben blijdat je dit onderwerp bent begonnen.
    ik dacht al dat ik gek was maar gelukkig doen meer vrouwen dingen kopen

na onze miskraam had ik heelveel verdriet en kon het maar niet van mij af zetten datik niet meer zwanger was.
    mn nichtje gaf het advies af entoe dingen te kopen zoals een rompertje en een ketting als aandenken

een ketting vond ikeen goed idee dus 3 hartjes in 1 ketting gekocht metdaarin als symbool mijn man , ik en het vruchtje.

maar het was niet genoeg. dus als vorm van therapie om het een plekje tegeven kocht ik af en toe iets .

en bij mij hielp het. nu proberen we weer zwanger te worden:D
    en als het lukt kunnen die spullen goed van pas komen.
    en als er een vriendin zwanger is en ik heb iets wat echt wat voor haar is watik gekocht heb. dan pak ik het mooi en geef het haar .:D

dus zo zie je maar zo gek ben je niet ;) maar metde kinderkamer zou ik wachten da tkan je niet in je kast zetten.
    en ook al is de verleiding groot ook aan deze kant.
    het is beter vanniet om terleurstelling te voorkomen

xx luna25

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Als dat helpt moet je het zeker doen ja...
    Lijkt me echt super erg om mee te maken, een miskraam:(
    Wil er niet aan denken, denk dat ik instort!!
    Maar idd positief blijven denken, en opnieuw proberen

Ik vind ook wel dat het dichterbij lijkt te komen als je af en toe iets koopt ja... Dan ben je er toch al mee bezig, en ben ik weer helemaal happy als ik iets gekocht heb:D
    Sommige dingen zijn wel lastig, want je hebt bijna geen neutrale kleuren meer (of heel saai dan) En wil ook niet te veel spullen kopen gericht op een jongen/meisje.
    Zag vandaag bij Blokker een super leuke spaarpot staan van een varkentje, en super gaaf voor in babykamer... Maar ze hadden m alleen in t roze of zilver. Dus twijfel of ik m ga halen.;)

Nee babykamer/box/wagen en dat soort grote spullen wil ik écht mee wachten totdat ik tijdje zwanger ben ja

Liefs F

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb ook al wat spulletjes (zie album)
    En als ik in een winkel sta, dan moet ik ook altijd ff bij de babyspulletjes kijken hihihi

En soms koop ik ook eens wat, maar dan wel neutraal
    Of een stoere kleur die voor beide kan ;)

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ja leuk he! Ik loop meestal ook 1 x in de zoveel tijd bij zeeman naar binnen, daar hebben ze ook altijd van die leuke kleertjes van Disney...:D

16. Chai

Chai Niet meer actief

Leuk om te zien dat meer vrouwen dit doen.
    In mijn omgeving reageren mensen hier toch altijd vrij negatief op. Ik heb zelf ook wel eens de drang iets te kopen als ik iets heel schattig vind, laast bijvoorbeeld een super schattige knuffel gezien. Denk dat ik die toch maar aan ga schaffen, zou mijn eerste aankoop zijn haha.

Mensen zijn snel geneigt om te zeggen: misschien kan je niet zwanger raken... etc etc

Maar ik denk dan altijd maar, mocht het zo wezen heb ik toch voor ik dat wist kunnen genieten van het feit iets te kunnen kopen en het hele idee. Iets wat niet zou kunnen als je niet zwanger blijkt te kunnen raken.
    Ik moedig dus ook iedereen aan dit lekker gewoon te doen!

:D Veel liefs!

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wij hadden t kamertje en al uiteindelijk al :) we hadden toch kamer vrij ervoor alles erin opgestapelt, we werden ook voor gek verklaart door iedereen
    vooral omdat het bij ons al niet vanzelf gaat.

en dan achteraf te horen krijgen ja was toch wel slim van jullie ;)

overigens scheelde het hier ook, manlief deed net zo hard mee :D:p

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ja als manlief mee doet, dat helpt zeker....:D
    Maar goed dat die van mij me af & toe beetje tegenhoud hahah

19. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Haha, wat grappig zeg, ik spaar ook al babykleertjes enzo, maar nog geen grotere artikelen.
    Mijn mannetje wil alvast een grote vooraad pampers verzamelen haha:D

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb er wel vaak spijt van gehad dat ik al dingetjes gekocht had. Ook niet veel hoor. Had 2 rompertjes, een tutknuffel en een boxkleed. Wij hebben er wel echt lang over gedaan en dan deed het me soms wel verdriet om die spulletjes te zien liggen.

Aan de andere kant putte ik er soms ook kracht uit, dat we die dingen echt wel een keer gingen gebruiken.

Gelukkig is het ook dubbel goed gekomen en hebben we die dingen wel gebruikt :D

Gewoon doen waar je je lekker bij voelt! Dat werkt nog het beste :)

Deel Deze Pagina