Nog een kapsel vraag, heel dik en zwaar haar.

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Misschien voor mij ook wel handig om hier tips te vragen. Ik heb heel erg dik en zwaar haar, met een beetje slag. Vorig jaar heb ik het tot een heel korte bob laten knippen omdat ik het zat was en mijn haar beschadigd was door het blonderen. Nu is het inmiddels weer op/over mijn schouders.

Probleem is dat ik het niet los kan dragen zonder te fohnen of stijlen. Het pluis en het is zo'n dikke bos dat het echt geen gezicht is en heel warm is. Gevolg dat ik het heel vaak in een staartje draag, want fohnen kost me een uur.. Maar van staartjes krijg ik weer koppijn.

Kapster adviseerde vorige keer toch om het weer in laagjes te doen. Maar dat heb ik ooit gehad en vond ik niet mooi... Maar kan ook aan de kapster hebben gelegen.

Wie heeft er tips voor heel dik haar? goede fohn? Ik kan niks met een ronde borstel haha, zit mijn er zo in vast. Wel of geen laagjes? En dan alleen lange laagjes? Dat zei de kapster namelijk wel. Kortste laag nog wel onder mijn gezicht zeg maar.

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Uitdunnen?
    Ik heb ook heel dik haar. Maar t is aan de zijkanten opgeschoren ;) en bovenop kort. Haha.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Met uitdunnen geen goede ervaringen haha. Nog pluiziger haar wat helemaal niet meer te temmen was.

Ja, kort haar is voor mij geen optie.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Was het toen toevallig uitgedund dmv snijden met een mesje?

Ik heb ook dik en zwaar haar met slag. Ik laat het wel uitdunnen, maar dan met een schaar. Nu geen pluis, droog haar. Met mesje wel.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Aah ja das dan ook niks... Ik zou dan een leuk kapsel met lagen uitzoeken indd. Lastig!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Dat was idd wel gedaan met een mesje. Zit dus ook nog verschil in?

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hier ook dik zwaar haar met een slag. Kom nu van een kort kapsel en het groeit gestaag door. Had vaak staarten en knotten tot ik naar een goede kapper ging en de goede verzorgingsproducten ging gebruiken. Ben heel erg fan van kerastase shampoo want daar pluist mijn haar niet van. Lange lagen maken het ook hanteerbaar.
    Op dit moment even niet de financiën voor kerastase en een kappersbezoek dus pluist mn haar ik heb nu een soort driehoek op mn hoofd qua haar :(
    tumblr_lk373voqzG1qdot9to1_500.jpg :roflmao:

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Ja, dat heb ik dus ook altijd haha. Zo'n pyramidekapsel dat in de loop van de dag heerlijk wijd uit gaat staan.

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Misschien een goeie keratine behandeling?

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Het minst last heb ik ervan als t met olaplex geverfd is en dat ik dan netjes 2x pw olaplex gebruik, maar om nou mn haar te laten verven ervoor vind ik ook weer zo wat :roflmao:

11. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Weet je zeker dat je dik haar hebt? Hier vooral heeel veeel haar wat dik oogt maar in werkelijkheid best dun is (volgens mijn huidige kapper, andere beschreven het altijd als een dikke bos).

Uitdunnen doen ze bij mij ook met een schaar (ze draaien het op en knippen dan in een streng, best eng de eerste keer maar wel mooi resultaat). Aan de voorkant heb ik het niet op 1 lengte maar loopt het af. Aan de achterkant ook niet recht maar half rond. Om inderdaad de driehoek te voorkomen.

Lengte scheelt bij mij ook, heb het nu ongeveer tot aan mijn bh bandje, als het meer richting schouderlengte is, gaat mijn haar verder uit elkaar staan.

Maar ik maak toch vaak nog 2 plukken vast aan de achterkant omdat het anders te veel uit elkaar gaat staan. Tegen het pluizen helpt bij mij alleen haarolie.

Maar ik heb nu een goede kapper en dat maakt echt het verschil. Zij zeggen het ook echt tegen me als ze denken dat iets niet werkt met mijn haar (flinke slag en veel haar)

12. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Dik en veel haar. Ik laat het ook weer groeien omdat lengte het idd makkelijker maakt. Wat voor haarolie gebruik je?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Ja, daar lees ik toch ook wel veel slecht recensies over. Dat het eerst heel goed beviel, maar later veel haaruitval, dus dat durf ik niet zo goed.

15. HvO

HvO Niet meer actief

Hier ook dik en zwaar haar met een slag. Ik laat wel altijd laagjes knippen. Key is om het onder goed te laten “inknippen”. Dus de punten niet te bot knippen. Dan vallen de laagjes mooi in elkaar en krijg je niet zo een rand (a la bloempotkapsel).

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Ok dank je. Dat wil ik dus inderdaad voorkomen! Zal aan de kapster vragen of ze daar extra rekeninh mee wil houden.

17. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Alterna Smooth Kendi Pure Treatment Oil - Kam het er meestal doorheen na het wassen (niet op de hoofdhuid) en af en toe gebruik ik extra in de punten.

suus1983 vindt dit leuk.
  18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien een afspraak maken bij de nw haarstylist van Juffie?
    Na gisteren heeft ze weer schitterend haar.

Wij hebben lang, (tot aan de billen) dik en ook nog eens veel haar.
    Met warm weer maken we een lage knot. Maar goed, wij weten niet beter.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Beetje ver weg voor mij ben ik bang. Woon in een dorpje in Groningen.

Ben ooit in Turkije heel goed geknipt. Daar zijn ze meer gewend aan dik haar met slag.

20. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb dus zelf als ik het op één lengte laat knippen dat het heel zwaar valt aan de onderkant en niet lekker luchtig.

Het heeft een aantal jaar geduurd bij mij haha maar het is heel fijn als je een kapper vind die weet om te gaan met “ons” haar. Scheelt zoveel gedoe. :oops:

suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina