Hoi meiden, zoals de titel al zegt; elke maand weer heb ik een dag na mijn eisprong tot mijn NOD krampen. Het gaat per uren op en af, soms zo erg dat ik er kippenvel van krijg. Voor mijn bevalling had ik dit ook, maar in mindere mate. Ook heb ik sinds de laatste bevalling een kortere LF, ipv eerder 14 dagen nu ongeveer 9/10. Als de buikkrampen weer aanwezig zijn ben ik alweer zo verdrietig, want dan denk ik dat het wéér niet gelukt is. Is er misschien herkenning hierin?
Ik heb ook vaak krampen in de tijd tussen ovulatie en NOD. Als ik het zo lees wel minder pijnlijk dan jij, ik kan gewoon functioneren en heb geen kippenvel bijvoorbeeld, maar wel vaak storend aanwezig. Ik ben nu 2.5 jaar bezig met mijn eerste kindje, en altijd heel verdrietig geweest als ik weer buikpijn gehad want: weer niet gelukt. Nu weten we dat mijn vriend mij nooit op een natuurlijke manier zwanger kon maken, en dus de eerste 2 jaar niet echt een kans gehad. Nu 3 embryo's terug laten plaatsen en bij de laatste die "gelukt" is, heb ik precies dezelfde buikpijn klachten gehad als de eerste 2 echte pogingen. Ik heb al die tijd ook heel erg gehoopt dat ik bij een zwangerschap precies hetzelfde zou voelen, zodat ik die verdriet uit mijn hoofd kon zetten als ik ooit weer zwanger wil worden. En dat gebeurde ook, precies dezelfde klachten! Net een miskraam gehad, maar ik ga voortaan niet meer bij de pakken neer zitten als ik weer buikpijn krijg na een ovulatie/tp