NOD lijst 16 t/m 30 juni 2024

Discussie in 'NOD forum' gestart door MiniPoepiebeertje, 29 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggi

    Ziggi Bekend lid

    8 feb 2017
    829
    234
    43
    Vrouw
    Aan mijn lijf denk ik toch te merken dat de eisprong is geweest. Nu maar weer op het wachtbankje.
    Blaasontsteking is er nog, ben nu inderdaad maar goed aan het drinken en neem cranberrysap. Hopelijk snel weer over en anders toch even langs de huisarts.
     
    MooseIsLoose vindt dit leuk.
  2. Otsie

    Otsie Actief lid

    10 nov 2020
    168
    208
    43
    Vrouw
    Ik dacht vanochtend ineens te voelen dat ik rond m’n eisprong zat en deed toch nog maar een test en dat lijkt dus te kloppen.

    Ik vind het wel gek met mijn cyclus van eigenlijk altijd 21-24 dagen, dan zou ik nu toevallig een lange cyclus moeten hebben of een LF van maar 6-9 dagen. Even afwachten dus maar..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Otsie

    Otsie Actief lid

    10 nov 2020
    168
    208
    43
    Vrouw
    En dat terwijl ik vorige week ook echt m’n eisprong dacht te hebben gevoeld. Testte eigenlijk alleen om me gerust te stellen dat het vorige week was geweest. Ben alleen maar meer in de war nu o_O
     
  4. MooseIsLoose

    MooseIsLoose Actief lid

    6 jan 2024
    270
    337
    63
    Ik dacht... we zorgen voor extra zekerheid deze ronde. Maar de man vindt dat ik er teveel druk op leg en daardoor knapt hij af. Maar wel zeggen dat hij ouder wordt dus dat het hopelijk ook niet te lang gaat duren... wat moet je daar nou mee. Maakt me wel onzeker.
     
  5. Beestenboel6stuks

    1 jun 2024
    25
    19
    3
    Vrouw
    Op wat voor moment praten jullie hierover? Misschien anders wellicht een idee om dit tijdens een soort date avond te doen, echt tijd voor elkaar en dan elkaars verwachtingen naast elkaar leggen en afspreken wat daar voor nodig is? Nu worden jullie er allebei niet blij van… heel vervelend zo’n situatie!
     
  6. MooseIsLoose

    MooseIsLoose Actief lid

    6 jan 2024
    270
    337
    63
    Dit was nadat we de kleine op bed hadden gelegd. We hadden het er een tijd geleden over gehad dat we het relaxt wilden houden en dat ik best ovulatietesten mag doen maar dan liever niet delen wanneer de tijd daar is want dat maakt het niet relaxt.
    Het blijft dubbel. Maar we gaan het zien. Misschien was op de dag van de positieve ovutest wel genoeg.

    Ik moet nog wel eens denken aan de verloskundige die zowel bij m'n eerste echo als bij de nacontrole zei: bij de 2e ben je zo zwanger. Ik vind dat echt een heftige uitspraak, want wat is "zo". De eerste duurde 2.5 jaar. Als het deze ronde lukt is het inderdaad "zo" maar zo voelt het dus niet.
     
  7. Beestenboel6stuks

    1 jun 2024
    25
    19
    3
    Vrouw
    En als je iets graag wil is het heel irritant als het niet meteen lukt… wij vrouwen worden psychisch gezien behoorlijk op de proef gesteld om zwanger te worden. Ik dacht zelf dat ik er wel redelijk relaxed in kon staan, wat dus echt niet zo is. 2,5 jaar lijkt mij ook echt pittig, uiteindelijk wel zonder ‘hulp’ gelukt?

    Mijn man gaat gelukkig wel aardig mee in mijn drang om het zekere voor het onzekere te nemen en op geplande tijden toch even aan de bak te moeten. Ik gok dat ik anders ook behoorlijk geïrriteerd zou worden aangezien ik echt niks aan het toeval wil overlaten
     
    MooseIsLoose vindt dit leuk.
  8. Aluy

    Aluy Actief lid

    7 dec 2023
    194
    120
    43
    Vrouw
    NOD lijst 16 t/m 30 juni
    We gaan voor roze!

    16 Juni (1)
    Otsie- 34 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Beestenboel6stuks - eerste kindje - ronde 2

    17 juni: (0)


    18 juni: (2)
    Ziggi - 36 jaar - 3e kindje - ronde 4
    YL1992 - 32 jaar - 2de kindje - ronde 6


    19 juni: (1)
    MooseIsLoose - 33 jaar - 2e kindje - ronde 5

    20 juni: (0)


    21 juni: (0)


    22 juni: (0)


    23 juni: (1)
    Minipoepiebeertje - 26 jaar - 2e kind - ronde 1 (na kuur voor cyclusstoornis)

    24 juni: (1)
    Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - ronde 20

    25 juni: (0)


    26 juni: (0)


    27 juni: (2)
    Whitney93 - 31 jaar - eerste kindje - ronde 9
    Cloudspotter - 31 jaar - eerste kindje - ronde 3
    Aluy- 35 jaar - 3e kind maar eerste met huidige partner - ronde 4 na mk

    28 juni: (1)
    Twinkle87 - 36 jaar - 2e kind - Ronde 20

    29 juni: (0)


    30 juni: (0)



    Totaal: (11)

    Wachten op eisprong: (6)
    Wachtbankje: (5)
    Zwanger: (0)
    Ongesteld: (0)
     
  9. Aluy

    Aluy Actief lid

    7 dec 2023
    194
    120
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik kom hier ook mee schrijven, m’n cyclus wisselt tussen de 23 en 29 dagen en verwacht m’n NOD ergens rond de 27e.

    februari’24 moesten we tot ons grote verdriet met 14 weken onze eerste zwangerschap samen afbreken.
    we wilden graag zo snel mogelijk weer verder. Elke ronde voelt als een te veel na dat verlies. Maar het lichaam bepaald.. Maar ook als ik dan lees hoe lang anderen soms al bezig zijn, maan ik mezelf weer wat geduldiger te zijn, en dankbaarder en te vertrouwen op mijn eerdere ervaringen.

    Ik heb nog twee al wat grotere kinderen van 9 en 10. Die zijn zo’n beetje in m’n schoot geworpen. Wat een geluk, besef ik nu. Na de ervaring in februari ben ik een stuk minder onbevangen en is pas echt aangekomen hoe bijzonder die twee gezonde mini me’s zijn. Dankbaar dus ook vooral, voor wat ik al heb.

    Neemt niet weg dat de wens nu weer enorm is, mijn partner heeft nog geen eigen kinderen. Ook hem is het zo gegund nog en mijn wens voor een (iets) groter gezin lijkt toch nog vorm te krijgen.
    Ben dus druk in de weer met ovulatie testen, eerst gewoon streepjes turen, zo is het de eerste keer meteen gelukt. Maar dat bleek toch niet elke keer zo duidelijk. Dus heb ik een pakket digitale gekocht, vind het zelf wel prettig die eisprong wat tastbaarder te maken met die testen. Geeft een gevoel van controle.

    hier trouwens ook erg herkenbaar dat de druk het niet bepaald makkelijker maakt. We willen zo graag, maar als het er op aan komt lijkt het een stuk minder makkelijk te gaan allemaal.
     
    Twinkle87, MooseIsLoose en Ziggi vinden dit leuk.
  10. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Bekend lid

    28 mei 2019
    645
    436
    63
    Vrouw
    Het lijkt er op dat mijn eisprong toch eerder is geweest deze maand. Ik ben wel bekend met iets kortere cyclussen dus het verbaast me niet.

    Ik baal alleen zo dat het iedere keer zo rot uitkomt met het werk van mijn man. Ik ben bang dat ik wéér mijn eisprong heb gehad de dag voordat hij thuis is gekomen. Zo balen.

    Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik al op het wachtbankje mag.
     
  11. Whitney93

    Whitney93 Actief lid

    19 mei 2023
    117
    82
    28
    Vrouw
    Ik ga vanmiddag ook beginnen met de ovutesten! Voel nog niet veel, maar meestal voel ik de eisprong wel heftig, dus denk nog niks aan de hand.. CD10 vandaag en meestal CD12-14 ovulatie. Vandaag en morgen nog heel druk, dus hopelijk laat het nog even op zich wachten..
     
    Aluy, Nola26 en MooseIsLoose vinden dit leuk.
  12. MooseIsLoose

    MooseIsLoose Actief lid

    6 jan 2024
    270
    337
    63
    Ja het is zo dubbel. Enerzijds denk ik... waar beginnen we weer aan. Anderzijds overheerst de intense wens. En dat telt, dat willen we beiden echt. Het is bij ons zoontje gelukt zonder medische interventies (nou ja, na een HSG onderzoek). Dus we hebben goede hoop. Al zou ik, als het na ronde 6 nog niet gelukt is, wel al naar de huisarts gaan.
     
  13. Nola26

    Nola26 Fanatiek lid

    15 jul 2020
    1.032
    902
    113
    Vrouw
    NOD lijst 16 t/m 30 juni
    We gaan voor roze!

    16 Juni (2)
    Otsie- 34 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Beestenboel6stuks - eerste kindje - ronde 2

    17 juni: (0)


    18 juni: (2)
    Ziggi - 36 jaar - 3e kindje - ronde 4
    YL1992 - 32 jaar - 2de kindje - ronde 6


    19 juni: (2)
    MooseIsLoose - 33 jaar - 2e kindje - ronde 5
    Nola26 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 41


    20 juni: (0)


    21 juni: (0)


    22 juni: (0)


    23 juni: (1)
    Minipoepiebeertje - 26 jaar - 2e kind - ronde 1 (na kuur voor cyclusstoornis)

    24 juni: (1)
    Lauren1993 - 30 jaar - eerste kindje - ronde 20

    25 juni: (0)


    26 juni: (0)


    27 juni: (3)
    Whitney93 - 31 jaar - eerste kindje - ronde 9
    Cloudspotter - 31 jaar - eerste kindje - ronde 3
    Aluy- 35 jaar - 3e kind maar eerste met huidige partner - ronde 4 na mk

    28 juni: (1)
    Twinkle87 - 36 jaar - 2e kind - Ronde 20

    29 juni: (0)


    30 juni: (0)



    Totaal: (12)

    Wachten op eisprong: (7)
    Wachtbankje: (5)
    Zwanger: (0)
    Ongesteld: (0)
     
  14. Nola26

    Nola26 Fanatiek lid

    15 jul 2020
    1.032
    902
    113
    Vrouw
    #54 Nola26, 8 jun 2024
    Laatst bewerkt: 8 jun 2024
    Hoi dames,
    k had even afstand genomen en wou in eerste instantie deze ronde de lijst overslaan, maar heb me toch bedacht:oops:
    Ik doe m'n best, maar zal niet elke dag actief zijn.

    Ik heb afgelopen donderdag een lisexcisie gehad ivm met pap3B met ernstige dysplasie, dit was wel even een happening, viel bijna weg door één van de 3 verdovingen, na de behandeling ook flinke buikkrampen gehad. Gister kwam er onder de douche nog een stukje verloren vlees uit mij vallen, die in het potje had gemoeten, oeps:roflmao: gelukkig na een belletje vertelde ze dat ze genoeg in het potje had met het beeld erop voor het onderzoek. Over 1-2 week de definitieve uitslag, hopelijk past dit bij het beeld van het uitstrijkje en wat zij kon zien, zodat ik niet weer terug hoef te komen.

    Als goed is heb ik een dag ervoor net mijn eisprong gehad en hebben we deze ronde goed kunnen benutten, goed getimed met de afspraak, want komende 3 week mogen we geen gemeenschap:oops:

    Ik verwacht er niks van ivm de ingreep, ik weet namelijk niet of dat invloed heeft, maar er blijft altijd een kans bestaan. Als het na deze ronde wéér niet gelukt is hoop ik dat we volgende ronde eindelijk mogen beginnen met iui!
     
  15. Nola26

    Nola26 Fanatiek lid

    15 jul 2020
    1.032
    902
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Wat heftig en verdrietig wat jullie hebben moeten meemaken zeg♡ herkenbaar dat na verlies elke ronde één teveel is en de kinderwens des te groter wordt! Daarbij het besef hoe een wonder het is wanneer je een goede zwangerschap mag hebben en een gezond kindje mag krijgen!

    Ik hoop en gun het jullie ontzettend dat je gauw zwanger mag raken van een lief klein en gezond wondertje van jullie samen♡
    Ik duim mee dat dit jullie ronde mag gaan zijn!
     
    Aluy vindt dit leuk.
  16. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Bekend lid

    28 mei 2019
    645
    436
    63
    Vrouw
    Heftig allemaal voor jullie! Ik hoop oprecht voor je dat het lukt deze ronde. En zo niet, dan hoop ik dat iui wat perspectief biedt voor jullie. Ik duim voor je!
     
    Nola26 vindt dit leuk.
  17. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Bekend lid

    28 mei 2019
    645
    436
    63
    Vrouw
    Nou, dit is puur toeval denk ik hoor. Maar het lijkt alsof mijn eisprong 2 a 3 dagen geleden al geweest is, daar kwam ik vanmorgen achter.

    Kom ik vandaag stomtoevallig 2 ooievaars tegen in een weiland. Toen ik net mijn man aan de telefoon had grapte hij gelijk dat het toch geen voorteken was dat het deze maand 2 keer raak is haha.

    Kleine kans dat het überhaupt raak is deze maand, maar je weet het nooit. :)
     
    Aluy, YL1992, MooseIsLoose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Nola26

    Nola26 Fanatiek lid

    15 jul 2020
    1.032
    902
    113
    Vrouw
    @MiniPoepiebeertje
    Lief van je!

    Haha wat grappig en toevallig, wie weet is het wel een voorteken van in elk geval een zwangerschap!

    Vorig jaar zagen wij per toeval een hele heldere complete regenboog, we reden verkeerd en moesten ergens draaien, drm zagen wij hem pal voor ons, anders hadden wij hem nooit gezien achter ons. Toen grapte ik nog "wie weet is dit het teken van onze rainbowbaby" en een anderhalve week later een positieve test in handen! helaas werd dat een vmk, maar toch bijzonder!
     
    MooseIsLoose vindt dit leuk.
  19. MooseIsLoose

    MooseIsLoose Actief lid

    6 jan 2024
    270
    337
    63
    Oh jeetje wat naar dat je zo'n onzekerheid hebt en dan ook nog die rottige behandeling. Ik duim heel hard voor je!
     
    Nola26 vindt dit leuk.
  20. MooseIsLoose

    MooseIsLoose Actief lid

    6 jan 2024
    270
    337
    63
    Zou wat zijn! :D
     
    Nola26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina