Hier nog een egoïst die matig gerookt heeft tijdens de zwangerschappen! Snap niet dat jij zo durft te oordelen en er zelfs kindermishandeling bijhaalde! Kan hier zo boos over worden! Jij weet niet hoe een situatie is bij iemand!
Lijkt me niet gezond! En er zit wel meer in dan dat er in een sigaretje zit! Hier nu 2 weken gestopt *schaam* maar daarvoor drastisch geminderd en nu helemaal gestopt vindt het nu zelfs vies!
Ik zou maar niet naar buiten gaan, uitlaatgassen.... Wat mensen vergeten is dat elk lichaam anders reageert op bepaalde dingen. De ene kan stoppen zonder problemen en de ander heeft meer klachten dan wat anders. Het is niet alleen een kwestie van geluk, het is ook een kwestie van reactie. Voorbeeld: de vriendin van mijn schoonbroer was gestopt met roken toen ze zwanger was, haar meisje was te klein (zij woog 2490gr en was 42cm) en zij had te weinig vruchtwater, na de geboorte kreeg ze van de vk een uitbrander dat ze te veel had gerookt want dat was te zien aan haar placenta. Ik daarentegen heb gewoon gerookt en tegen mij werd gezegd dat alles er prima uitzag en dat ik niet gerookt had aan de hand van de placenta. Mijn dochter werd geboren met een gewicht van 3440gram en een lengte van 52cm. Zo zie je maar dat geen een lichaam hetzelfde is! Tuurlijk is het beter om te stoppen, ten alle tijden, maar ga je zelf nou niet kwellen als het op die twee sigaretten na niet lukt. En ja TS, ik snap best dat je het risico wilt verlagen op een ma, dus overleg met vk en arts en hopelijk lukt het je (waar we gewoon vanuit gaan ) En gefeliciteerd trouwens.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij staat in de bijsluiter van de pleisters dat je die niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. En anders inderdaad even overleggen met je vk en/of ha.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik weet niet hoe het is om van een rookverslaving af te komen en hoe moeilijk dat is want ik rook niet. Goed dat je zelf inziet dat je moet stoppen voor de gezondheid van je kindje. Wat ik niet snap is dat je vriend niet buiten kan gaan roken of onder de afzuigkap een peuk op kan steken. Dat noem ik ronduit egoïstisch!! hij wil toch ook graag een gezond kindje of niet dat is toch niet teveel gevraagd. Gelukkig wilde mijn man dat wel doen tijdens mijn zwangerschappen en ook hij vond het overdreven. Maar er is echt bewezen dat mee roken nog veel schadelijker is!! De gynaecoloog heeft ons een filmpje laten zien(speciaal voor mijn man) hoe zon ongeboren foetus ineen krimpt bij elke hijs die je neemt van de pijn. En alle bijbehorende complicaties die er kunnen optreden bij (mee)roken. echt de tranen lopen over je wangen en de schrik zit er dan echt wel in . Mijn man heeft nu de e-smoker dan heb je toch een sigaret met sigarettensmaak(je hebt ze in veel verschillende smaken) maar dan zonder de nicotine. Heb je toch het gevoel dat je een sigaret aan het roken bent. Misschien ook iets voor je vriend? ucces met je zwangerschap.
Ja dat denk ik ook. Zeker als je al een ma hebt gehad dan zou ik daar zo super voorzichtig mee zijn. Toen ik wist dat ik zwanger was ging ik zooo bewust boodschappen doen, veel groente en fruit weinig suikers en ongezonde dingen. Ik deed dit omdat ik zelf zoveel mogelijke goede dingen wilde doen om gezond te blijven en zorgen dat mijn kindje de juiste stoffen binnen krijgt. Als er op een verjaardag wordt gerookt dan ga ik daar echt niet naar toe. Ik snap dat het moeilijk is en super dat je probeert te stoppen, ik denk dat je vriend je wel meer mag steunen en er ook voor moet zorgen dat jij in een gezonde omgeving kunt zitten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed van je dat je probeert te stoppen! Wat ik idd ook egoïstisch vind is je man/vriend.. Jij doet hartstikke veel moeite om te stoppen, wat echt moeilijk is.. En hij blijft naast je zitten roken.. Dan wordt het je niet echt gemakkelijk gemaakt he..? Het is toch een kleine moeite om even ergens anders te gaan staan/zitten? Zodat jij en de baby niet te hoeven meeroken.. Maakt niet uit wat de situatie bij iemand thuis is.. Een beetje rekening met elkaar houden is voor twee mensen die van elkaar houden toch niet zo moeilijk.. Wij, zwangere vrouwen, hebben het al zo moeilijk
Wat zijn mensen toch hypocriet! Als je tijdens je zwangerschap rookt dan wordt dit vergeleken met kindermishandeling???? Jongens jongens. Wat mankeert dit soort mensen om zoiets te zeggen en al zo snel zulke beladen woorden te gebruiken, zonder maar iemand dan ook te kennen. Ik heb een hele poos in het AMC gezeten met ons zoontje en daar heb ik de ergste syndromen voorbij zien komen en die moeders hebben geleefd op slablaadjes (lees zeer gezond) en hebben nooit gerookt. In plaats van je zo te verdiepen in het roken moeten mensen zich eens verdiepen in genen. Want als roken kindermishandeling is wat is het dan om kinderen te krijgen terwijl je bijv. een chonische aandoening hebt die wellicht erfelijk is? Hou toch op allemaal, ga je eigen kind opvoeden en stop met zeiken op een ander! En dit overigens van een niet roker!
O...geen kindermishandeling? Het is misschien een heftige vergelijking. Maar dit is mijn mening. En die kan niemand mij afnemen. Dus als je doorgaat met roken tijdens de zwangerschap, vind ik ook dat je het lef moet hebben om de babykamer vol te blazen met rook. Dat doe je toch ook niet? Je kunt mijn mening hypocriet vinden.....maar ik heb alles over voor de gezondheid van mijn kind en praat een verslaving niet goed met voorbeelden uit het verleden. Zo....fijn weekend en rookze!
Hahahahaha, bedankt Beertje! Wat maak jij me aan het lachen! Babykamer vol rook blazen... kindermishandeling... Volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rij! Meis, ik ben 5 weken zwanger, die babykamer is er nog lang niet hoor! Wat loop jij al op de feiten vooruit! Tuurlijk mag jij een mening hebben, maar zorg dat deze wel dan gegrond is. Nu geef je mij toch meer de indruk dat je een dramaqueen bent! Ik wil ook een goede gezondheid voor m'n kindje, daarom wil ik ook stoppen met roken, en tot nu toch lukt het me aardig met die patches. Bij mijn MA in juni was ik trouwens volledig gestopt met roken. Maar heb toch ons kindje verloren. Roken was dus zeker de oorzaak niet... Spreek je dan nog over kindermishandeling? Ik heb vast en zeker wel iets misdaan waardoor ik verantwoordelijk ben voor het verlies... Niet???? Heb het er trouwens nogmaals met vriendlief over gehad dit weekend, hij rookt nu in de keuken onder de dampkap!
Hahaha dramaqueen Ik snap je vraag in dit topic nog steeds niet. Je vraagt of de patches schadelijk zijn in de zwangerschap. Maar wat is schadelijker dan roken? Haha...
Zeg beertje, jij ging dit topic toch verlaten? Je mening is nu bekend. Daaaag. Over de pleisters, die heb ik ( in overleg met verloskundige en huisarts) 3 weken gebruikt. De pleisters bevatten alleen nicotine en niet de andere stoffen die wel in een sigaret zitten. Tuurlijk is het beter om niets te gebruiken maar om de slagingskans te vergroten kunnen sommige mensen er bast bij hebben. Zoals ik dus. Nu bijna 2 maanden gestopt. De eerste weken ook 2 sigaretten per dag gerookt.
ja het is duidelijk dat je mijn vraag niet snapt! Eventjes uitleggen... Een sigaret is schadelijk omdat je nicotine en teer inamdemt. Een patch bevat nicotine (geen teer). Een patch moet je op je lichaam kleven gedurende 24u. Dit betekent dus dat je CONTINU een lichte hoeveelheid nicotine in je lijf hebt (wel minder als bij het roken van sigaretten). Vandaar dus mijn vraag of het schadelijk is voor de zwangerschap (schadelijker dan sigaretten omdat het continu is? of is de dosis 'verantwoord' als je hiermee kan stoppen met roken?) SNAPPIE???????
Maak je niet druk! Lekker laten gaan Hoop voor je dat het je gaat lukken en dat je een mooie voorspoedige zwangerschap hebt
Ik durf al bijna niet meer te reageren in dit topic, vanwege de soms felle reacties. Zelf ben ik 14 weken zwanger en heb ik nog steeds moeite met stoppen met roken. Soms stop ik een week en als er dan weer stress gaande is, trek ik het niet meer en grijp ik naar een sigaret. Als ik rook, rook ik wel Philip Morris, daar zit 0,1 mg nicotine in, ipv. 0,6 mg (light sigaret). Pfffff, wat is het moeilijk. Ik ga donderdag ook om tips vragen bij de verloskundige.
Indiechick; goed van je dat je hulp gaan vragen aan de vk Misschien is dit een goeie; Sigaret aansteken, 1 hijsje, uitmaken. Heb je weer de drang dan diezelfde sigaret weer aansteken, 1 hijsje en weer uitmaken. Misschien helpt dat? In ieder geval word de sigaret dan heel vies als je die meerdere malen aan hebt gestoken. Neem 2 sigaretjes mee en geen pakje. Suikervrije kauwgom kauwen. Maar hulp vragen is al een pluspunt!
En toch kan ik het niet laten Overmatig drinken Drugs Bepaalde medicatie Geweld Giftige gassen cq rook van fabrieken Insecticides op groente en fruit AB en andere rommel in vlees Als roken het enigste is.... Maar goed, het is een mening