niquitin en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daphnev85, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hallo dames,

kan er iemand mij zeggen of niquitin patches (de lichtste dosis) schadelijk is tijdens een zwangerschap? Een vriendin van me heeft dit gebruikt tijdens de eerste maand van haar zwangerschap en zei dat dit geen kwaad kon. Maar ik heb hier toch mijn twijfels bij.

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    geen flauw idee..
    maare gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Ik duim voor je dat t goed blijft gaan!

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik weet t niet meid, lukt het niet om te stoppen?
    Of is de vraag in het algemeen :)

Ik ben direct gestopt met de test. Heb er geen moeite mee en vind t zelfs stinken nu. Maar dat komt denk ik door de misselijkheid.

Misschien is acupunctuur wat?
    Weet niet of ze dat hebben in Frankrijk hihi

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Blijft nicotine.dus schadelijk.net zoals het is maar in sigaretje.

5. daphnev85

Het is moeilijk om te stoppen, vooral omdat ik het idee heb dat het weer fout zal gaan. Na alles wat er gebeurd is in ons groepje van MA juni, het is moeilijk om te geloven dat het wel goed zal gaan. Anyway, ik ben al hééél vééél geminderd maar die stap om die laatste sigaret op te geven is o zo moeilijk. Vandaar mijn vraag.... Een beetje hulp zou welkom zijn...

Hier op het werk roken al mijn collega's en die weten nog niet van de zwangerschap. Thuis ook, vriend blijft gezellig doorpaffen naast mij... Ik kom telkens in de verleiding...

Acupunctuur ja dat bestaat hier, kost denk ik 200 euro.

6. daphnev85

dank je!

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dit

8. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Vraag je vriend of hij naar buiten wilt of met jou samen stopt.
    Sorry, maar ik kan er niet tegen als er door wordt gerookt in de zwangerschap. Al helemaal niet als het eerder mis is gegaan.
    Roken en meeroken vergroot de kans op een miskraam.
    Overleg met je huisarts of je een lichte pleister mag hebben voor in het begin.
    En hopelijk stop je snel.....

9. gusto

gusto Niet meer actief

Zo eens! Juist als het al eens mis is gegaan wil je toch niet het risico lopen... En dat je vriend naast jou rookt vind ik werkelijk belachelijk.

(Ik ben zelf ook gestopt met roken, weet hoe moeilijk het is, maar kom op zeg. Het gaat om de gezondheid van je kind)

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik snap je meid. Ik kon bij pietertje ook niet helemaal stoppen...
    Mijn vriend rookt nu ook nog naast me, ga ook niet van hem verlangen dat die stopt. Maar wel dat die minder rookt en dat doet die ook.

wanneer je nog niet kunt stoppen omdat je niet lekker in je vel zit is het het beste om dit met je vk te bespreken en zo een plan gaan maken wat fijn voor je is.
    Zoals je zegt ben je al aant verminderen en daar doe je goed aan.

Acupunctuur word hier soms vergoed..bij jullie niet?

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    En voordat we hier een hele hoop dames over ons heen keijgen omdat onze vriend niet wil/kan stoppen....
    Nou sorry hoor maar er zijn genoeg vrouwen die stevig roken, drinken en andere dingen doen die "niet mogen" en toch een gezond kindje krijgen.

Daphne vraagt hier om hulp om te stoppen en niet om beoordeeld te worden!

Zie zo vaak dat deze topics op een bitch rel uit lopen en ik ken daphne nu wel langer als alleen met dit topic en snap helemaal waarom het voor haar moeilijk is!

12. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Ehhh....hoe kunnen partners naast hun zwangere vriendin/vrouw blijven roken? Ik snap het niet :'(

13. Antra

Antra Niet meer actief

14. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Dan verlaat ik nu dit topic, als dit zo moet.
    Wat een gezondheidsinzicht hebben jullie.
    Er roken zoveel vrouwen en die krijgen gezonde kinderen? Wat een uitspraak.
    Wordt toch wakker, egoïsten....
    Rook maar lekker door, succes ermee

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Daar is ook niks aan te snappen...iedereen is anders

Als de vrouw de reden maar snapt waarom de man/vriend nog rookt naast de zwangere vrouw

16. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Er is maar een reden; de man vindt kindermishandeling heel normaal.
    Wel erg dat je hier al aan begint als het kind nog niet eens geboren wordt.
    Kan mij niet voorstellen dat je ook nog een miskraam wilt krijgen...

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Whahaha zo mooi hoe alles anders word opgevat!

Ik zeg er zijn vele ergere dingen die een vrouw hun ongeboren kindje aandoen en als je dan 1 sigaretje rookt omdat je anders stress krijgt, wat ook niet goed is voor t kind, zijn wij egoïstisch. Dit is absoluut geen instelling van je kan doen en laten wat je wilt. Ondanks dat degene dje erop los roken en zuipen een gezond kindje krijgen. Dat noem ik geluk hebben.

En daarbij, ik ben gestopt maar ik snap het gevoel dat vele vrouwen hebben als ze nog niet volledig kunnen stoppen.

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Soww nu ga je wel een beetje ver he beertje

Dit slaat gewoon echt helemaal nergens op!
    Dus jij gaat nooit meer naar een verjaardag of bij iemand op bezoek die rookt?

Nee laat maar trouwens, vind jou te laag voor woorden om in discussie mee te gaan

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou het eerst even overleggen met je vk en huisarts, mij werd de niquitin pleister afgeraden, ik moest de kauwgom proberen.

En om nou weer te gaan rellen over wel of niet roken.
    Die discussie is net zo zinvol als een ajax vrrsus feyenoord discussie en eigenlijk is het ergens energie in steken die je verspilt.

20. daphnev85

Wow, ben ik even 2 uurtjes niet op de site geweest! Euuuuuh waar beginnen???

Eerst en vooral: ja ik walg van mezelf dat ik niet volledig kan stoppen en ja ik wil stoppen. Alleen gaat het niet vanzelf. Ik ben al veel verminderd en rook er nog 1 a 2 per dag. Ik dacht dat dit al duidelijk was. Mijn topic was dan ook om informatie in te winnen om te stoppen met roken. Terwijl er hier met bakken kritiek wordt gegoten was ik bij de apotheker en heb ik de lichtste dosis patches gekocht. Met de bedoeling om volledig te stoppen. Wat betreft vriendlief, neen die zal niet stoppen met roken, en naar buiten gaan om te roken zit er ook niet in. Daar werd al over gesproken. Gewoon omdat hij er geen oren naar heeft en hij niet geloofd dat het schadelijk kan zijn. Maar om nu al te spreken over kindermishandeling... Beertje toch... Misschien is het beter dat je even een woordenboek koopt en de betekenis van het woord opzoekt! Mijn topic was een simpele vraag, geen vraag om veroordeeld te worden. Als dat je doel is open je maar zelf een topic voor je klaagzang!

Deel Deze Pagina