Haha, nog een wasvraagje (zie mijn andere topic over gele vlekken in kleding ). Als je nieuwe kleding wil testen op of de kleuren doorlopen, dan moet je toch iets doen met azijn? Ik meen me vaag te herinneren dat dat de kleuren zou fixeren ofzo. Hoe moet dat dan? In een emmer met water met azijn zetten? Hoeveel azijn? Wat voor temperatuur moet het water hebben? En hoe lang moet het inwerken? Daarna gewoon meewassen, of de behandeling herhalen tot het water niet meer kleurt ofzo? Bedankt voor wie me tips kan geven!
hey ik doe dit altijd bij mij spijkerbroeken,, ik doe half water half azijn even in een emmer even handwas,, dit is tegen de stank van de blauwe verf en dat de kleur mooi vast blijft. dit hoeft bij een spijkerbroek maar eenmalig. dure t-shirtje die blauw donker paars of zwart zijn kan je dit ook doen ( kan je elke keer doen als je het wast ). je hoeft het niet na te wassen, geur is zo weg. gewoon natuur azijn is goed . weet zelf niet of je het ook bij de was machine was kan doen.
Ik doe het altijd in een emmer met lauw water en een flinke scheut natuur azijn, dat laat ik zo een paar uurtjes staan en dan gaat het de wasmachine in.
Ik doe volle emmer handwarm water. Goede scheut schoonmaakazijn (geen natuurazijn die werkt niet goed zegt oma) en dat een nacht laten staan. Dan wassen in het wasmachine. Overigens heb ik een vestje die heb ik al 10x in het azijn gezet maar geeft nog steeds af..............
ik zet nooit iets in de azijn. ik was het bewuste stuk met de hand en spoel net zolang tot de kleur weg is. mijn mening is dat de kleurverf toch ergens heen moet. en weg is weg, kan het nadien zonder problemen in de machine.
ik zet nieuwe kleurige kleren altijd in een emmer koud water en laat het een nacht staan. Verder gebruik ik altijd een scheut schoonmaakazijn bij elke wasbeurt in mijn wasmachine, dit ontkalkt gelijk mijn leidingen en je ruikt er niets van
kleding die af kan geven was ik altijd in de wasmachine met azijn. Ik kieper er vaak dan bijna een hele fles bij. Heb altijd geleerd dat je het nooit in een emmer moet doen met azijn, want dan heb je stil staand water en kunnen je kleren alsnog doorlopen. i