Hoi dames, Er zijn meerdere Clomid onderwerpen maar allemaal met meiden die al lange tijd kletsen. Wie gebruikt ook nog maar net Clomid of gaat starten en vindt het leuk om te kletsen?
Oh wat fijn! Ik vind het ook altijd rot om ergens mee te gaan kletsen, terwijl er soms topics zijn waar meiden mekaar al zo lang kennen! Dus ik doe mee! Ben vorige week gestart met eerste ronde clomid! van maandag tm vrijdag (dag 3 t/m 7) en afgelopen woensdag voor eerste FM meting geweest! De 25mg clomid doet zijn werk, want er rijpte een prachtig eitje van 14 mm aan de linkerkant!! Ik heb PCOS trouwens. Mol81 wat is jou verhaal? ben benieuwd! xx
Hoi Poemelke! Ik heb, zoals je misschien al gezien had, al een dochter en we willen graag een brusje. Ik loop in het ziekenhuis vanwege een zeer onregelmatige cyclus en een verminderde ei-kwaliteit. Donderdag heen om te zien wat de Clomid doet!
Oh das wel heel spannend dan! hopelijk mag het voor jou weer snel raak zijn!! Ik moet as maandag ook weer terug om te checken of er een eisprong is geweest, en voor de samenlevingstest!heel spannend! Heb je al bijwerkingen van de clomid? hoeveel mg slik je? Ik had maar 25mg, ivm mijn ietwat ondergewicht (BMI van 19) Maar zo te zien op de echo heeft het direct zn werk gedaan! xxx
Ik slik 50mg Clomid. Voordat ik zwanger werd van onze dochter heb ik ook medicatie geslikt en toen was ik in één keer zwanger (na bijna 2 1/2 jaar proberen). Ik hoop voor ons beide dat het snel lukt. Moet je de samenlevingstest na de eisprong doen? Ik moet ook een samenlevingstest doen (nou ja, mijn man en ik natuurlijk) en ik weet nog niet precies wanneer dat gaat gebeuren. Hebben we ook al eerder gehad voordat ik zwanger was van onze dochter. Ik heb nog geen last van bijwerkingen. Wel een beetje hoofdpijn, maar dat kan ook van het weer komen. Het is nog steeds erg warm in huis. Schreef je eerder mee op andere topics? Of is het ook nieuw voor jou?
Zijn er nog meer dames die net gestart zijn met Clomid of binnenkort beginnen? We vinden het gezellig als jullie meekletsen.
ik zit in mijn 2de cyclus met clomid, eerste keer 50 mg en sloeg niet aan, nu heb ik 100 mg gebruikt en ik moet 2 aug op controle om te kijken of het aanslaat is wel leuk dat je met meiden die pas bezig zijn kan ervaringen delen ipv ergens tss in te mengen
Belgischemama welkom! leuk dat er toch wat dames komen meeschrijven! Spannend je tweede ronde al! heb je veel bijwerkingen?? @Mol81 ja ik schreef al een tijdje overal mee op het forum maar niet direct een topic waar ik altijd te vinden was! is zo moeilijk om binnen zon topic te kunnen meekletsen! Ja de samenlevingstest doen ze na de eisprong, idd beetje vaag omdat ze het kennelijk altijd ervoor doen, laat het nu zo zijn dat die volgens mij nog steeds niet geweest is (volgens FA gister..) Is wel heel spannend, want mannetje had best slecht zaad, ze hadden een proefbewerking gedaan en daaruit bleek hij 4 miljoen supergoede te hebben, dus das voor ons wel nog heel goed, maar of het dan met clomid alleen gaat lukken is maar nog de vraag... hoop natuurlijk dat het zoals bij jou 1ste kindje ook, de eerste keer raak is! hoop in elk geval dat ze morgen op de echo wel ziet dat mn eitje geweest is, ben nu z bang dat het niet meer gegroeid is, maar goed nu ben ik nogal een stresskip, dus ik ga al gauw piekeren over zo'n dingen.... terwijl die arts dat wel al vaker mee heeft gemaakt, ze zal niet voor niks hebben gezegd dat het verder groeit! Was bij je mannetje wel alles goed mol? xxx
@ Belgische mama, welkom en leuk dat je mee wilt schrijven! @ Poemelke: Bij mijn man was wel alles goed. Het ligt dus aan mij. Maar dat wisten we al van de eerste keer. Als je nu wel een ei-sprong krijgt met Clomid, kun je dan ook in aanmerking komen voor IUI of ICSI? Of hopen jullie dat het lukt zonder verdere behandelingen? De vorige keer had ik de spuithormonen voor de IUI in huis en toen wachtte ik op mijn ongi maar toen bleek ik zwanger. Ik zou zeggen, flink aan de klus en laten de zaadjes het eitje snel vinden !
Waarom moet je aan de Clomid? Balen dat de 50mg niet aan sloeg. Hopelijk nu wel! Hoe lang zijn jullie bezig voor een wondertje?
Hoi allemaal, Ik wil me ook graag hier aansluiten! Ik ben in juni begonnen met de 1e ronde 50 mg clomid. Maar helaas zonder enig succes, dus nu ben ik duspathon aan het slikken, om mijn ongi op te wekken en ga dan beginnen met 100 mg clomid. Hopelijk werkt dat wel... Ik heb al een zoontje, waarvan ik ook zwanger raakte mbv clomid. Dat was toen bij de 3e ronde 50 mg raak. Ik heb trouwens PCOS. Hopelijk is iedereen hier snel zwanger!!!
@mus12, welkom! Gezellig! Wat een goed gevoel geeft het mij dat er al 2 dames zijn die ondanks de mmm al een kindje hebben! @mus jij ook pco lees ik? fijn dat de clomid zo snel werkte! Ik hoop dat ik je mag opvolgen! @Mol Wel fijn dat er met je man alles goed was! Ik hoop maar dat onze zaadjes heeeeel goed kunnen zwemmen! ben dan ook erg benieuwd naar morgenvroeg! we krijgen direct te zien/horen hoe de zaadjes overleven in mij(samenlevingstest)! Duimen dus! we komen trouwens wel in aanmerking voor iui, ivf en icsi ook, maar ik hoop dat ik t allemaal niet ga meemaken!!! de zaadcellen waren bewerkt, 4 miljoen, dus dat is ruim voldoende voor een iui!! Mol, dus je bent net voor je 1ste iui zwanger geraakt! wat goed! en fijn dat je dat gespaard is gebleven! xxx
Hoi dames, Wat leuk(of eigenlijk niet want dat betekent meer meiden in de MMM) dat er meerdere meiden meeschrijven, welkom mus12! Mus12, jij hebt dus ook al een kindje dat "ontstaan' is na medicatie! Dit is inderdaad fijn voor anderen om te horen. Poemelke, spannend morgenvroeg! Hopelijk ziet alles er goed uit en wie weet is het direct de eerste ronde met Clomid raak! Wij moeten donderdag weer heen voor FM. Ben benieuwd of ik een mooi eitje heb. Hopelijk is hij nig niet gesprongen. Ik ben benieuwd wanneer wij de samenlevingstest krijgen. Komt nu wel goed uit, heb nu vakantie en dan rijd je toch iets ontspannener naar het zh als tijdens je werk.
@ Poemelke ik heb geen enkele bijwerking @ mol wij zijn bijna 1,5j bezig voor een wondertje en ik heb onregelmatige cyclus en mijn slijmvlies word te dik en drm clomid voorgeschreven gekregen. ik hoop niet lang meer te moeten wachten want het is echt emotineel zwaar
Belgische mama; heel herkenbaar dat je zo emotioneel wordt! Dat had ik de eerste keer ook. Iedereen is of wordt zwanger behalve jij. Kun je er goed over praten en weet de omgeving van jullie wens? Poemelke: hoe was het in het ziekenhuis?
Hoi Dames! even een update vanuit hier! vanmorgen idd i het ziekenhuis geweest! ik vond het heel spannend, manlief ook! heb een inwendige echo gekregen, en er bleek nog steeds een prachtig eitje te zitten van 23,1mm!! t was dus nog niet gesprongen! maar wel bijna zei de FA! daarna een uitstrijkje gekregen en tevens de samenlevingstest! ze keek dat meteen na in de microscoop! we mochten ook kijken, was erg grappig om de zwemmertjes te zien! betekent dus dat het superpositief was!!!!! Ook mn baarmoederslijmvlies was 7,5mm dik dus hartstikke prima! We mogen niet vergeten dat het alsnog zwak zaad is bij mannetje, maar toch hoop doet leven! we liepen met een smile naar buiten! Nu maar nog een paar daagjes flink oefenen, en mn buikje mooi warm houden! @belgischemama, ik wist niet dat dit ook kon slijmvlies te dik worden?! ik bedoel hoe dik wordt het dan als het niet meer goed is? En wat dat emotionele aan betreft, idd heeeeel herkenbaar! er zijn dagen dat je opeens een vreselijke huilbui krijgt, en je je afvraagt waarom anderen wel en ik niet! nog niet te spreken over mensen waarbij het 1 2 3 lukt... en dat ik dan persoonlijk enorm jaloers wordt... begrijpelijk misschien... @Mol dus je moet donderdag weer! spannend joh! denk je dan dat ie eerder gaat springen? met clomid zijn ze toch meestal wat later niet? Ik zal voor je duimen dat je een prachtig eitje gaat zien!! enne...oefenen kan nooit kwaad he! Liefs Poemel
Woh Poemel, wat een fijn nieuws! Wie weet lukt het direct deze maand al om zwanger te worden! Dat zou te gek zijn. Maar even een technische vraag: moesten jullie het doen in het ziekenhuis voor de samenlevingstest??? Of lees ik dat verkeerd? Dat lijkt me toch ook wat zeg. Nou ja, alles voor het goede doel. Ik weet ook niet hoe dat bij ons gaat. Donderdag zullen we het wel horen. Spannend!
@mol Hihi nee meid, je hebt gewoon sex de avond van te voren! ik bedoelde met 'ze keek het meteen na onder de microscoop' dat ze een stukje slijm bij de baarmoedermond bij mij had weggehaald en dat legt ze direct onder microscoop! dat zou wat zijn als je het daar moest doen, stel je voor hihi! Maar kan begrijpen dat je dat daaruit opmaakte (nog twee daagjes he!) xxx
Hey MMM meiden, Ik wou jullie veel suc6 wensen met de clomid, en mogen jullie snel zwanger raken Ik heb ook clomid gebruikt, 1e ronde 50 mg geen eitjes 2e ronde 100mg geen eitjes, 3 ronde 150 mg 1 mega ei van 3 cm, alleen heeft zich niet goed ingenesteld helaas. Hier geen clomid meer vanwege de bijwerkingen, ik had last van lichtflikkeringen en dit mocht niet met clomid, vandaar hier nu Menopur spuiten. Veel suc6 meiden
Oh vandaar... Domme ik! Ik dacht al: 'we moeten voor donderdag maar oppas regelen voor dochterlief want papa en mama moeten seksen in het ziekenhuis, haha!