Enkele maanden geleden besloot ik een nieuwe bril uit te zoeken. Sterkte was niet heel erg veranderd maar ik had na een jaar of 5 zin in een nieuw montuur. Sinds ik de bril heb, is het gedoe. In het begin is het montuur een aantal keer bijgesteld, omdat 'ie steeds niet lekker zat. Kan gebeuren natuurlijk. Toch was ik dat na een keer of 6 wel zat en inmiddels had ik na een werkdag steeds ontzettend last van m'n hoofd. Op verzoek van mij heeft de opticien er zelf weer naar gekeken. Hij dacht dat de sterkte wellicht niet goed was (m'n ogen werkten niet goed samen) en dus werden er nieuwe glazen besteld. Dit duurde vanwege de feestdagen een aantal weken (tussendoor kwamen er wel glazen, maar niet de juiste) en inmiddels probeer ik alweer even te wennen aan de glazen die dan wel de juiste sterkte zouden moeten hebben. En ik heb nog steeds hoofdpijn. Waar ik de vorige keer steeds m'n oude bril opzette, wil ik deze bril dit keer echt de kans geven, dus ik val niet terug op m'n oude bril maar oh, wat zou ik graag willen. Het is niet echt hoofdpijn, m'n hoofd is continu gespannen, alsof er iets omheen zit. Het montuur lijkt te klemmen maar klemt nergens, dat is zo bizar. Slapen en jukbeenderen zijn heel gevoelig. Ik ben al heel lang klant bij deze zaak en wil (en moet) ze ook de kans geven om te zorgen voor een goede bril maar ik weet gewoon niet meer wat nu wijsheid is. Iemand verstand van brillen?
Voor mij was het montuur te zwaar waardoor ik spieren in m’n hoofd en gezicht gin gebruiken en dus hoofdpijn kreeg. Nu heb ik een klein en licht montuur kunnen vinden. Het maakt echt verschil. Voel nu pas hoe zwaar doe eerdere was.
Ik weet van m’n moeder toen die dit met een bril had zelfs tot een kapotte neusbrug aan toe dat ze een nieuw montuur uit mocht zoeken. Ze is al jaren vaste klant daar en dat was gewoon service om het zo te zeggen. En dat is in een behoorlijke dure brillenwinkel, want een bril hoort gewoon prettig en goed te zitten.
Bedankt voor jullie reacties. In grammen is deze bril lichter dan m'n vorige, dus ik denk niet dat dit het is. Het is wel een keten waar ik heen ga, altijd goede ervaringen gehad maar nu dus niet echt. Ik moet het nu een paar weken proberen maar een paar weken met hoofdpijn lopen is gewoon echt niet fijn. Iemand anders nog ideeën wat het kan zijn?
Ik moet wel altijd wennen aan nieuwe brillen, en kan dan ook wel even zo'n wanhoopsfase hebben. Maar ik moet wel zeggen dat ik een bril niet altijd draag, ik wissel af met lenzen. Met deze bril had ik er ook last van, maar nu gaat het goed. Misschien toch nog even volhouden? Ik had trouwens ook uiteindelijk nieuwe glazen besteld, maar dat maakte dus geen zak uit.
ik herken je klachten, heb meerdere brillen en een waarbij ik altijd een gespannen hoofd ervaar. Alsof er iets klem zit inderdaad. Realiseerde mij vorige week dat dit de enige bril met neuspads is, ik heb ze nu iets wijder gebogen. Heb die bril sindsdien niet meer dagenlang gedragen maar het lijkt wat verbeterd. Mss dat dit het voor jou ook is?
Ik heb dit ook bij een van mijn brillen. Opticien heeft alles nagekeken, maar de bril zou goed moeten zijn. Nu denk ik zelf dat de pootjes van de bril misschien te breed zijn t.o.v. mijn andere brillen, deze zijn namelijk veel smaller, en dat door de breedte de druk op mijn hoofd verkeerd valt ofzo. Ik kan de bril ook maar max 1 dag op, gelukkig heb ik een stuk of 5 verschillende, maar zonde is het wel.