Dames ik heb even een vraagje.......in mijn handtekening staat een link naar mijn blog's op babyplaats. Zouden jullie mijn laatste blog willen lezen en een reactie achter willen laten. Ik zou zo graag ons traject van mmm tot aan bijna ons meisje verliezen tijdens de bevalling en kort daarna nog een keer op papier zetten. Ik heb het ook een beetje nodig om naar deze bevalling toe te kunnen leven. Ik ben niet bang, nog niet, maar ik wil de emoties toch het liefste nu een plekje geven. Het programma babyboom van de NCRV helpt hier echt bij. Ik heb jrn mijn hoofd in het zand gestopt omdat ik dacht dat ik de eninge was die door een hel heen moest om hier te komen. Maar nu kom ik er achter dat het voor iedereen met een kinderwens een wonder is om een kind te mogen krijgen, en nog wonderbaarlijker dat het gezond op de wereld komt. Ik hoop dat jullie mijn blog lezen.
Fantastisch programma, zeker als je zelf ook in die fase van je leven zit ( kinderwens/ zwanger zijn/net bevallen). Wat betreft Genevieve en Ricky: ik vind het echt allebei schatten. Maar ik vind ze voor hun leeftijd ook nog wel heel erg jong hoor, ondanks wat ze al heeft meegemaakt! En ik zeg niet dat ze geen goede opvoeder zullen zijn, wie ben ik om daarover te oordelen. Maar als ik haar antwoorden en reacties hoor denk ik wel: meisje, overzie je wel echt alle consequenties en gevolgen van alles?! Vooral omdat ze aangaf dat het kwam door het verlies van haar moeder dat ze door iemand nodig wilde zijn. Ik weet niet of dat nou echt de goede reden is om aan kinderen te beginnen. Maar nogmaals: ik denk echt dat ze het goede voorhebben met de kleine, en ik hoop dat het goed uitpakt en ze het opvoeden ( en alles eromheen, zoals financiele gevolgen enz) goed kunnen blijven overzien. Kwetsbaar komen ze wel over op mij. Wat betreft het testen in de glazen: heb ik mij ook over verwonderd! Vindt dat echt heeeeeel ranzig! Heb altijd keurig plastic bakjes gebruikt, jakkes!
Ik had ook wel even mijn bedenkingen toen ik haar hoorde zeggen dat ze een kindje wilde, om iemand te hebben die van haar is en om voor te zorgen...Als ik haar was had ik eerst mijn HAVO afgemaakt en daarna voor een kindje gegaan. Maar dat maakt niet dat zij geen goede ouders zouden zijn. Toevallig had ik het er laatst over met iemand die met 39 een kindje gekregen heeft (haar enige kindje ook, 2e lukte niet meer), maar zij zei me dat zij net zo onzeker was, als ik met mijn 23 jaar, toen mijn zoontje net bevallen was. Ze zei: "Meid, leeftijd maakt echt niet uit hoor als je net een kindje krijgt of hebt gekregen! Ik was net zo onzeker, ik wist net zo weinig van baby's als jij, het was voor mij ook de eerste." En dat vond ik zo leuk om te horen, hoe oud je ook bent, het is allemaal leren met vallen en op staan. En ja de één heeft meer bagage dan de ander, maar ook ik heb heel wat mee gemaakt, maar zo zijn er meer mensen. Dat zegt niks over het opvoeden van je kind of je leeftijd.
Ik vind Genevieve en Ricky een leuk stel, leuk zo'n jonge papa en mama.. Ik weet zeker dat zij goed voor de kleine zullen zorgen, daar kunnen sommige "oudere" ouders nog een voorbeeld aan nemen. Al die gekke verhalen van tegenwoordig, nee dan zie ik liever deze 2 die dolgraag op jonge leeftijd een kindje willen, dan iemand van 40 die de baby vermoordt o.i.d. Het is een mooi programma en iedereen weet voor zichzelf het beste wanneer ze aan kinderen toe zijn. Zelf ben ik op mijn 31e mama geworden (door de MMM) maar als het aan ons had gelegen, was ik om mijn 25e al mama geweest, ook best jong dus En in een glas plassen dat zal wel moeten van de programmamakers ofzo, waarom weet ik niet, maar dat vermoeden heb ik.. Guido en vrouw (ben ff haar naam kwijt) ook zo'n leuk stel, echt tof dat zij zwanger zijn geworden in de eerste poging. Al die verhalen, echt super interressant. En dat jonge stel uit Volendam, ook leuk, lekker jong en ze willen het ook zo graag. Ook herkenbaar dat ze zo snel het aan haar ouders ging vertellen. Dat wilden wij ook, alleen konden wij het nog 1 avondje voor onszelf houden, de dag na de test, zijn wij het aan onze ouders gaan vertellen.
Was ook wel geschrokken van dat verhaal van dat 1e Babyboomkoppel Denise en PEter; Hebben eerder ook vanwege een vroeggeboorte hun kindje verloren. En nu is hun dochtertje Romy een paar dagen terug ook veeeeeeel te vroeg (24 weken) ter wereld gekomen. Blijkt wel een vechtertje te zijn. update denise en peter | Babyboom ROMY IS GEBOREN | Babyboom weet iemand toevallig hoe het nu met d'r gaat?
Nou ik doe het ook altijd in een glas hoor. Hoezo is dat vies? We hebben toch niet voor niets een vaatwasser? Enne, als iemand hier een glas waar urine in heeft gezeten niet schoon zou krijgen,. Dan denk ik dat ik daar uberhaubt niets zou willen nuttigen,.. :-D
Hahaha tja en dat plastic bakje wordt neem ik aan ook niet weggegooid maar in de vaatwasser en dan gebruikt om iets in te vriezen of te bewaren?
Ik denk ook dat t allemaal prima schoon te maken is hoor.. snap de hele ophef over dat t vies is ook niet zo maar ik dacht ik houd mn mond
Natuurlijk is het makkelijk schoon te maken, maar het ziet er zo onsmakelijk uit! Elke keer als ik zo'n glas zie denk ik bij mezelf: "hoe lang duurt het voordat iemand er per ongeluk een slok uit neemt"...
Jeetje Kellox, wat een rotnieuws! Ik hoop dat het goed komt met de kleine Romy... (Leuk trouwens om jou ook weer tegen te komen hier!)
Whahaaaaa daar had ik nog niet aan gedacht! als ze dat maar opnemen en dan uitzenden in de babyboom bloopers..
Ik dacht ook steeds: je kan het toch in de vaatwasser zetten? Maar ik heb uberhaupt niet met glazen/bakjes gewerkt, maar de test gewoon even in de urinestraal gehouden. Vond het opvangen lastiger...
Hier ook weer erg genoten van de uitzending gister. Guido & Annemieke echt een leuk stel e die vader inderdaad ook, zo'n leuke reactie. Ben heel blij voor ze! Ricky & Genevieve: Heel jong, maar wie zijn wij om te oordelen of ze TE jong zijn. De een is er eerder aan toe dan de ander, dat is gevoelsmatig. En ik snap best dat je een kindje wil om voor te zorgen omdat je moeder vroeg overleden is en je geen broers of zussen hebt. Je leven maakt en bepaald veel van je keuzes. Ze houden zielsveel van dat kleine mannetje, en dat is het belangrijkst. Ik zou er niet voor gekozen hebben tijdens mijn HAVO maar ik was toen wel iets jonger en als zij het aankan, waarom niet? En kleine Lucas....wat verschrikkelijk, dat is je ergste nachtmerrie als ouder, mijn man zat ook mee te kijken en was er ook helemaal va slag van. Wat lijkt me dat moeilijk...zo'n klein manneke, je eigen kindje......geen woorden voor. Over in het glas testen: Zal wel moeten van de programamakers denk ik, ik deed het altijd in een plastic (kinder) beker en die staat gewoon in de badkamer te wachten op de vlgende keer.
Over Romy.. Mijn hemel zit hier gewoon met tranen in mn ogen.. zon sterk meisje maar zo kwetsbaar.. die foto, dat moet hartverscheurend zijn om je kindje zo te zien als moeder!
Ik geloof meteen dat het glas weer helemaal schoon is. Maar het idee vind ik toch echt vies! Ik heb wel eens ontlasting op kweek moeten laten zetten, dat vang je toch ook niet op op een boterhambordje........( mag ik hopen)??? En het plastic bakje ( of jampotje oid) gaat inderdaad daarna in de prullenbak. Maar goed, zal wel een afwijking van mij zijn Wat betreft dat meisje die te vroeg geboren is: wat vreselijk om je babytje zo te moeten zien! Hopelijk is het een vechtertje en komt ze er ongeschonden door, maar ik wil me geen voorstelling maken van de "achtbaan" waar ouders nu in zitten, en dan ook nog net bevallen, al die hormomen, poeh...
Welk meisje is te vroeg geboren?? Iehhhl ik doe het ook echt niet in een glas hoor. Altijd in een plastic bekertje..
help me even, peter en denise (ouders van romy) is dat niet dat stel wat eerder ook al met 22 weken beviel en dochter philene op moest geven?? ik plaste altijd in zon plasopvang bakje van de huisarts...