Wel of niet doen. Waarom wel of waarom niet. We hebben best een oud (huur)huis. De muren brokkelen er al af als je er een klap op geeft, bij wijze van. Nu is het dus zo dat we bang zijn dat wanneer we het oude behang er af zullen halen de muren mee naar beneden zullen komen, en dan zijn we nog verder van huis en zal dat weer teveel kosten met zich meebrengen wat we ons op dit moment niet kunnen permitteren. Vroeg me dus of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het overbehangen (is dit een woord?) van muren. Lees graag jullie reacties en tips tegemoet. xxx
Ligt er aan als de woningbouw de muren komt repareren zou ik het er af trekken en hun laten komen anders gewoon er over heen, soms wordt het wat minder mooi, ligt er natuurlijk aan hoe strak de eerste laag er op zit, maar qua plakken kan het prima,
Het kan wel maar je moet wel zorgen dat je oude behang nog goed vast zit.. en als het al tig keer overgeverfd is zou ik het ook neit doen want ik denk dat dan je behangplaksel niet goed pakt..
Wat voor behag zit er onder? Is het glad of met een bobbeltje. Ziet er een laagje of verfje over het behang? Als het glad behang is kun je er wel overheen behangen maar dan zou ik dik behang nemen zodat je de vorige naden niet ziet.
Wij hebben 2 jaar geleden ook over het oude behang heen behangen. Ging goed. Ik kreeg wel de tip om de nieuwe banen behang niet precies over de oude heen te plakken. (Dus niet de rand van het nieuwe behang op de rand van het oude behang). Het kan dan te zwaar worden en dan kunnen beide lagen naar beneden komen. Je nieuwe laag behang plak je halverwege op een oude baan behang. Succes!
Ik zou er ook rekening mee houden dat als je je huis uitgaat je vaak de muren kaal moet opleveren dus dat je er dan 2 lagen moet afhalen. Ik zou de woningbouw benaderen
Hoi meiden bedankt voor alle reacties. De woningbouw gaan we benaderen. Email is al verstuurd ;- ) Korenbloem. Wat een goede tip, die gaan we onthouden. toppie! Sowieso willen we hier binnen 2jr (hopelijk!) weg zijn. Dus stel dat de woningbouw weigerd, dan vind ik het persoonlijk ook niet zo heel erg. Voor nu wil ik de slaapkamer(s) gewoon graag opfrissen met een ander kleur (patroon)behang. We hebben nu gewoon gladde behang erop.
Ik zou dan wel kiezen voor wat dikker behang, zodat je niet de naden van het oude behang er doorheen ziet.