Wel of niet vieren.....

Discussie in 'De lounge' gestart door torrach le, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet vieren verjaardag

1. Niet vieren

2. Kop koffie en verder niks

3. Toch in het weekend

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    Ik ben a.s. woensdag jarig... en heb er een gruwelijke hekel aan om mn verjaardag te vieren...

Mn s-moeder is eind juli overleden en we zijn druk bezig om haar woning leeg te ruimen.. aankomend weekend is het laatste weekend dat we er iets kunnen doen want volgende week maandag is de oplevering...

Ik heb bij mijn man aangegeven dat ik mijn verjaardag dit jaar dus wil overslaan omdat ALS we het zouden vieren het dan aankomen weekend zou kunnen (dan is mijn oudste zoontje ook thuis ipv dat ie het weekend bij zijn "vader" is)..... Manlief vond het niet echt leuk dat ik het wil overslaan....

Afgelopen weekend was mn s-vader (gescheiden van s-moeder maar dat terzijde) bij ons en ik gaf dus aan dat we mijn verjaardag niet vieren... nou dat viel al niet in goede aarde.... want bij hun wordt het ALTIJD gevierd..
    Hij vroeg of ie op de dag zelf welkom was voor een kop koffie... prima maar we maken er geen gekkigheid van.....

Manlief gaf toen aan dat wij het er over hadden gehad met het zoeken naar een kadootje en dat wij het leuker vinden als ze voor onze zoontjes (6 jaar en 4 maanden) een kleinigheidje meenemen...
    Weer een rare blik maar dat was prima (na 6 keer vragen of we het wel goed zeiden)....

Zit ik later met s-vader en mn s-zus (onze mannen zijn broers) bij haar in de tuin en toen begon hij dus weer over mijn verjaardag :(
    Heb ik dus heel duidelijk aangegeven dat ik het dit jaar niet vier (op de kop koffie na) ivm de omstandigheden en ik er echt totaaaaal geen zin in heb....
    Maar wat doet meneer: hij praat er gewoon overheen!!
    Tja hij zat eigenlijk te denken aan ook een hapje eten :$:(
    Grrr ben ik nou niet duidelijk genoeg????

S-zus had gelukkig in de gaten hoe ik erover dacht en die gaf al aan dat ze wel een hapje bij haar konden eten zodat ze dan met zn allen (lees: 8 volwassenen en 2 kids) bij ons konden komen rond half 8....
    Ik heb toen gezegd: ik doe alleen een kop koffie en verder niks!!!!

Maar.... ik heb er echt gewoon GEEN zin in.....
    om mn man tegemoet te komen heb ik aangegeven om toch met zn allen een kop koffie te doen... (dus geen avondeten!!!)

wat zouden jullie doen.... toch een kop koffie (wijntje/biertje en je kent het wel) of niets......
    of toch in het weekend????

(sorry voor het hele verhaal maar ik kreeg het anders niet echt duidelijk opgeschreven)

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Als jij er echt geen behoefte aan hebt doe het dan niet. Waarom zou je een ander moeten plezieren terwijl jouw hoofd er niet naar staat.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het is JOUW verjaardag. Dus doen wat JIJ wil!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Heel makkelijk:

Niet doen

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou vooral mijn verjaardag niet tegen mijn zin vieren ;)

Hier de afgelopen 2 jaar mijn verjaardag op vakantie geweest in het buitenland. En eigenlijk vond ik dat wel lekker. Gewoon even een relaxed dagje met wat aandacht wat man en kinderen. Maar verder geen gedoe (boodschappen, opruimen, etc).

In jou geval kun je ook op je verjaardag zelf 's avond even een kop koffie doen. En dan in het weekend misschien nog iets leuks doen met het gezin.
    Of inderdaad het spul in het weekend uitnodigen, en dan juist woensdag een man&mij avond regelen..

Maar hier doe ik ook niet moeilijk over verschoven verjaardagen. Ik ben vrijdag jarig, en mijn ouders zijn gisteren al geweest. Ze wonen op 200km, en hadden dit weekend vrij. En mijn schoonouders zien we toevallig zaterdag bij mijn schoonzusje thuis. Dus dan vier ik het daar een beetje (lees: ik neem taart mee). Maar verder geen gedoe hoor. Manlief is vrijdag wel vrij, dus dan maken we van mijn echte verjaardag een leuk gezinsdagje..

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Je zegt het zelf al Mutsie, je wilt het niet.
    Nou dan is het toch makkelijk.. Dan doe je het niet.
    Je gaat toch niet je verjaardag vieren omdat een ander dat graag heeft.

Ik heb mijn verjaardag dit jaar ook niet gevierd omdat Mira pas 3weken was, ze de hele dag huilde door haar reflux en omdat ik er gewoon echt geen zin in had.

7. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ken het volledig. Vier mijn verjaardag ook niet graag en dat is al jaren zo. Heb toen ik 25 werd het eens over geslagen en dat mag ik nu nog steeds aanhoren dat ik toen niets gedaan heb.
    Dus nu maak ik zelf cake en taart (omdat ik dat graag doe) en laat ze komen voor een stuk taart en koffie.
    En iedereen op de zelfde dag het uur moeten ze onder hune maar uitmaken (ouders zijn gescheiden en willen niet samen aan 1 tafel zitten).
    Verjaar na een feestdag dus doe het meestal die dag of wel in het weekend als het dan valt.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou doen wat JIJ wilt!! Het is jouw verjaardag!!! Niet die van je schoonvader.

Maar een kop koffie, dat kan altijd nog wel gezellig worden, ik zou er dan nog wel slagroomsoesjes of zo bij geven. Maar geen avondeten doen.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Als jij t niet wilt vieren, vier je t niet. Simpel :)

Als ze nu toch met 8man komen om koffie te drinken, blijven ze vast toch plakken, doe je er toch wat lekkers bij en heb je rustig de hele avond visite. Terwijl je daar juist geen zin in hebt. Dus ik zou t dan gewoon helemaal ni doen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik sla mijn verjaardag regelmatig over en mijn man ook, we hebben er niets mee, ja, de kinderverjaardagen doen we wel hoor, omdat die dat zelf ook leuk vinden.
    Ik ga niet mijn verjaardig vieren om anderen te plezieren, meestal komen mijn zus, ouders of een vriendin even op de koffie een gebakje eten, dat vind ik gezellig, maar heb moet geen verplichting worden. Mijn schoonfamilie snapt er niets van, hoeft ook niet, het is mijn dag, ik doe wat ik wil.

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou het niet vieren, je bent totaal niet in stemming ervoor, je wil het zelf niet. ik vind dat ze dat moeten respecteren.

ik zou lekker met je man uit eten gaan, even weg bij alles en iedereen.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou het dan echt niet vieren. jij bepaald dat toch zelf! ga er anders lekker tussenuit op je verjaardag en dan kunnen ze langskomen maar dan ben je er niet....

13. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    dat kan ik dus niet maken.... mensen die bijna een uur moeten rijden verwachten dat wij thuis zijn en dan zijn we er niet......

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0

dat dagje weg heb ik ook al aan zitten denken maar.... als we het aankomend weekend niet doen dan gebeurd het helemaal niet meer.. en aankomend weekend kan niet ivm de oplevering van het huis van s-moeder (er moet gewoon TE veel nog gedaan worden)..
    mn oudste is het weekend erop weer bij zn "vader" en het weekend daarop zijn we het toch alweer "vergeten"......

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dan zou ik ze toch gewoon afbellen, en dan alsnog woensdag lekker weg gaan

16. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vier mijn verjaardag ook liever niet, maar op de dag zelf komen er dan toch altijd wel een aantal mensen op de koffie. Meestal word het dan toch nog wel gezellig.

17. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0

idd wijffie je zegt het helemaal goed!!!
    dan zit ik nog de hele avond met de visite waar ik geen zin in heb.....

ik ga manlief vanavond vertellen dat we het helemaal niet vieren....
    en dat het me geen r**t uit maakt wat ze ervan vinden!!!!

18. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    het is altijd ook wel gezellig maar ik heb er gewoon echt totaaaal geen zin in.....
    normaal zeg ik "dan maak je maar zin" maar zelfs de gedachte daaraan maakt me nog chaggerijniger dan ik al ben.....

19. Je zegt het zelf al.. Je hebt geeen zin! Simpel toch?

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik spreek helaas uit ervaring :)

Ik heb t dus ook 's gehad, had er totaal geen zin in. Maar ouders wilden toch ff langskomen, gewoon ff bakie doen. Oh oke dan.. Schoonmoeder kwam ook gewoon ff langs..oh oke. Vriendin zei ook..ik kom eventjes..
    Uiteindelijk ga je dan toch boodschappen doen en haal je wat lekkers in huis en zit je toch de hele avond visite te entertainen wat je eigenlijk niet wou. Nu ben ik dus duidelijk..ik vier t wel of niet..niet iets er tussenin :)

Deel Deze Pagina