Nieuw bed kopen. Iemand tips of aanraders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara11, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo

morgen gaan we op zoek naar een nieuw bed! We hebben nu een boxspring die eigenlijk te zacht is.
    Smaak is persoonlijk, dat weet ik, maar mochten jullie een heel fijn bed hebben, ik hoor graag welke. Misschien helpt 't ook wat in de zoektocht, want ik heb geen idee waar te beginnen.
    Bedankt!

Amber

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

haha, ´niemand?'
    best sneu dat ik maar 1 reactie heb, en dan van mezelf...:D

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wij hebben ook een boxspring met de meest stevige matrassen. Ubica Festen. Echt een super lekker bed, beste aankoop ooit! :D

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik twijfel al een jaar tussen een boxspring of normaal ledikant met matras, dus ik had ook gehoopt op meerdere reactie's ;).

Ik vind dat ze bij beter meubel en/of goossens mooie slaapkamers hebben.

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

We geven niet op, Worstenbrood! Dank voor je reactie Cybi, we willen ook stevige matrassen. We dachten ook aan een Auping, maar ik vrees dat ik dan een paar ribben armer zal zijn :)

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben al jaren een boxpring van de wehkamp en die ligt nu echt niet lekker meer. Allebei last van rugpijn etc.

Als wij opzoek gaan naar een ander bed gaan we zeker voor 1 van de grotere merken! Auping/M-line, met ene beetje geluk ben je rond de 3000 euro kwijt volgens mij, maar nachtrust is heel belangrijk. Voor je gezondheid, humeur etc!
    Daar gaan wij echt niet op bezuinigen. Denk dat je daarna heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk slaapt! ;)

Succes met je bedden tocht!

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dank je Tamale, en je hebt helemaal gelijk. Ik heb er genoeg voor over om goed te slapen en niet met rugpijn wakker te worden! (ik wil een Auping!)

8. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Wij hebben een heel mooi, en fijn bed! Hele mooie ijzeren ombouw, en dan spiraalbodems van Auping erin, ligt heerlijk!! Niet te zacht, en niet te hard. Ook hebben wij niet bespaard op de matrassen, want dat is zo belangrijk! Succes met het vinden van een nieuw bed.

9. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Als je een boxspring wilt zou ik niet voor het goedkoopste gaan, is vaak (niet altijd voordat ik een heel forum over me heen krijg ;) ) duurkoop. Met name de matrassen zijn dan vaak van mindere kwaliteit. Auping is inderdaad een goed merk, Ubica is wat goedkoper maar wel een goed Nederlands merk. Ik kende het zelf niet maar liep er in de beddenzaak tegenaan. Verschil tussen die 2 is zo 1000 euro op een boxspring en dat was voor ons doorslaggevend

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij hebben van de week een nieuw bed gekregen, bij Goossens gekocht een future boxspring met speciale matrassen voor 100+ kilo's

180*220 cm groot want mijn man is 196 cm lang en ik 183 cm dus beetje ruimte is wel fijn.

Wij hadden een jubileumkorting en hebben 2250 euro ervoor betaald (niet elektrisch! want dat gebruiken wij toch niet) er zit 10 jaar garantie op de matrassen! (inclusief doorliggarantie) echter ze raden wel om om na 5 jaar een nieuwe topmatras te kopen!

Het is veel geld maar vond het nog wel meevallen, we sliepen altijd slecht en veel pijn en echt heerlijk geslapen nu!!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wil nooit meer anders dan mijn Auping.... geweldig matras en het kost een hoop maar gaat dan ook lange tijd mee en ik slaap er geweldig op. Ik heb ook een harder matras dan mijn vriend heeft (dus 2 losse matrassen) en we hebben vorig jaar een nieuw bed, ombouw dus, gekocht bij ikea: http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/64/c/AAAAAvPEv14AAAAAAGTHXg.jpg?v=1187145906000 maar dan met nachtkastjes (op wieltjes... ideaal!)

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hier een bed van Ikea niet slecht maar als ik last van me rug heb of last van een snurrkende man ;) ga ik op mijn 20 jaar oude auping bed liggen en dan word je toch lekkerder wakker. Ik zou het dus wel weten.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij ook niet!
    Wij waren aan het twijfelen tussen hard en medium matras van auping en op aanraden van de verkoper hebben we toen de harde variant genomen. Het matras wordt toch altijd iets minder hard in de loop der jaren.

In het begin werden we wakker met spierpijn overal, aangezien we daarvoor in een hangmat sliepen maar na een week was dat ook over en slapen we inmiddels al bijna vier jaar beiden als een roosje!

14. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

wij hebben net een week ook een auping boxspring. Heerlijk. Ik heb 2 hernia's en hier slaap ik echt goed op en wordt zonder extra pijn in mijn rug wakker. Qua prijs viel het me mee, maar wij hebben geen verstelbare bodems gekozen en dat scheelde bijna 2000 euro.

Als geld geen bezwaar is, moet je eens een boxspring van Jenssen proberen. Dat is alsof je op wolkjes ligt. Maar wij vonden die wat duur. En Hastens niet aan beginnen, binnen een jaar heb je kuilen in je dekmatras en dat valt niet binnen de garantie.

Als je niet veel draait 's nachts is een m-line of een tempur ook lekker. Deze zijn erg warm (traagschuim ventileert niet), maar daar hebben ze dan weer speciale hoeslakens en topmatrassen voor. Wij hebben heel lang getwijfeld tussen de m-line V en de auping, maar omdat ik het erg warm heb 's nachts toch voor de auping gekozen.

succes met het uitzoeken.

15. Alita

Alita Niet meer actief

wij willen dus ook graag een boxspring maar dan ook met stevige matrassen....deze is dus stevig...? want vriend en ik zijn buikslapers en vinden zo`n boxspring geweldig maar wij dachten al dat het te zacht zou zijn voor ons..

waar heb jij je bed gekocht?

16. Alita

Alita Niet meer actief

ik vindt dat dus goed te doen voor een compleet nieuw bed!
    Ik heb chronische rugpijn dus ook ik ga niet bezuinigen...hmm toch eens bij Goosens kijken dus

17. Alita

Alita Niet meer actief

traagschuim schijnt idd niet goed te zijn als je veel zweet s`nachts, werd mij ook verteld in de winkel;)

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Wauw, bedankt voor al jullie reacties en tips! Vandaag vooral Auping bekeken en op VEEL verschillende matrassen gelegen. Waarschijnlijk zullen mijn man en ik ook verschillende matrassen nodig hebben, ik ben lichter dan hij en zak ook minder diep het matras in. Vind het best een opgave, maar ik probeer de opties niet teveel uit te breiden. We zijn het er in ieder geval allebei over eens dat onze rug ons lief is en dat we daarom vooral voor goede kwaliteit gaan. Oh, ik kan niet wachten, ons eigen bed is prachtig maar echt te zacht! :(
    nogmaals bedankt dames.

19. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wij hebben m gekocht bij een beddenzaak in Haarlem, Bedtime. Daar kregen we er ook nog een dekbed en dekbedovertrek gratis bij, tenminste die hebben we er bij gekletst ;)
    Maar bij grote beddenzaken verkopen ze Ubica wel en de prijzen zijn vast dus dat maakt niet uit. Wij waren 2000 euro kwijt.

20. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja zo moet je dat regelen natuurlijk:D

Nou ik ga zeker voor dit merk kijken dan!!
    Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina