Niet willen trouwen

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door gina18, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    hoi meiden

    Ik wil heel graag trouwen omdat het voor mij heel veel betekenis heeft en ook omdat we een kindje hebben maar mijn vriend 27 die wilt niet trouwen, ik voel mij er best verdrietig onder want ik bedoel als je toch veel van mekaar houd en met elkaar het leven door wil brengen lijkt mij dat toch geen probleem heeft iemand anders dit ook? vind best wel erg.

    liefst gina :oops:
     
  2. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik denk echt nog niet aan trouwen,
    ik weet niet hoe lang je al samen bent met jou vriend,
    maar ik vind mezelf ook iets te jong om al te trouwen

    als je al heel lang bij hem bent kan ik het goed begrijpen
    niets is zo romantisch ;)
     
  3. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ben 2 en half jaar samen nog niet lang maar ben meer gaan nadenken erover sinds ik me kleine hebt en vind het toch fijner klinken dat is je man dan dat is me vriend.
     
  4. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    hihi ik zeg altijd gewoon mijn "man" voor de lol, t begon toen mijn bazin het over mijn "man" had
    klinkt inderdaad veel leuker!

    maar 2 en een half jaar vind k nog best wel lang, hoewel je nog wel jong bent
    ik zou nog even afwachten of er echt goed over praten met je vriend
     
  5. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja ik heb er al keer met hem over gehad. En ook we gaan zo nu en dan schaatsen en dan zijn er van die jochies van 9 die vragen dan gina waar is je man ik weet niet meer hoe jou man heet ik zei toen ik ben nog niet getrouwd hoor ok, en toen zei dat kind ineens tegen me vriend van michel wil je niet gaan trouwen met gina toen trok en zoon kop van nee en zei die ook nee dat wil ik niet kwam echt heel klote over op mij:S:$mischien dat hij over een tijd nog erover na gaat denken
     
  6. vlademira

    vlademira Niet meer actief

    mijn man en ik kennen elkaar nu 9 maanden en zijn nu bijna 2 maanden getrouwd dus hoelang je bij elkaar bent maakt niet uit we zijn echt ziels gelukkig met elkaar en nu koste het ons ook veel minder geld anders had hij het kindje moeten erkennen en hadden we een samenlevingscontrackt moeten afsluiten en een testament moeten laten opmaken .
    doordat we getrouwd zijn is dit alles in 1 keer geregeld en het was ook veel goedkoper.
    en het heeft onze relatie tot een hoger niveau gebracht we zijn nog gekker op elkaar dan voor die tijd.
     
  7. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

    hoi meid wat is dan allemaal precies metene geregeld als je getrouwd ben?

    liefst gina
     
  8. vlademira

    vlademira Niet meer actief

    dat de man de voogd is het kindje is meteen erkend je krijgt eeen belasting voordeel krijgt meer terug van de belasting .
    eigenlijk alles wat je anders nog moet regelen is dan in 1 keer geregeld + enige extra's b.v met verzekeringen hoef je ook minder te betalen
     
  9. Crazy angel

    Crazy angel Bekend lid

    13 jan 2008
    794
    0
    0
    echt? ooh shit misschien moet ik dan ook maar snel gaan trouwen :p
     
  10. vlademira

    vlademira Niet meer actief

    en als je getrouwd bent is de vader meteen de echte vader als je het kindje erkend dan pas na 2 weken als er binnen die 2 weken iets met de moeder gebeurd waardoor ze komt te overlijden dan gaat het kindje naar een pleeggezin en heeft de vader niks te zeggen
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien moet je het er eens serieus met hem over hebben. Waarom hij niet wil trouwen en waarom jij wel wil trouwen, misschien dat jullie dan wat meer duidelijkheid krijgen wat betreft elkaars mening/gevoel over trouwen.

    Wij hebben samen besloten niet te trouwen, omdat we er beide geen voordelen oid in zien. Met of zonder papiertje, ja-woord en ring zijn we ook gelukkig samen. Een ring hebben we overigens wel, maar dus geen trouw ring ;) en we zijn al 8 jaar samen dus ook dat gaat prima zonder getrouwd te zijn.
     
  12. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik weet niet of ter apel in nederland ligt (ben niet zo goed met aardrijkskunde) maar dat voordeel hebben wij dus echt niet! Afgelopen augustus getrouwd. Belastingvoordeel heb je alleen maar als je niet al belastingpartners van elkaar bent. Verzekeringen ook niet.

    @topicstarter... Helaas kun je je vriend niet dwingen, voor mannen is het vaak een nog grotere stap. Mijn man wilde ook nooit trouwen, weet eigenlijk niet waarom ineens wel. Ik 'zeurde' er altijd een beetje om, toen een tijdje niet over gehad, later weer erover begonnen en toen zijn we getrouwd ;)
     
  13. hoi
    mijn man zij ok altijd dat hij niet wou trouwen
    toen we besloten hadden on met kinderen te beginen
    had ik wel zo iets van ik wil trouwen ik wou het altijd wel
    toen ik met de pil gestomp was heb ik hem gevraagt en hij zij ja
     
  14. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Mijn ventje en ik zijn getrouwd toen ik 28+4 wk zwanger was van mijn tweede (en zijn eerste) kindje. Hij wilde alles goed geregeld hebben voor de kleine en ik opperde trouwen, eerst vond hij het maar niks (was meer omdat hij niet graag het middelpunt is en hij zag de meerwaarde er niet van) maar na een poosje denken is hij voor mij op de knieën gegaan en we zijn volledig uit liefde getrouwd, dus niet als 'moetje'..!

    Weet je, je kan het ook zo zien: een huwelijk is terug te draaien, een kindje niet..! :p

    Zonder gekheid, het is heus niet zo dat we ineens een diepgaander relatie hebben ofzo, maar toch is het heel bijzonder! Mijn oudste is ook met papa en mama getrouwd, en ondanks dat mijn man haar nog niet officiëel kan adopteren (kan vanaf juni 2009) is ze op die manier toch al een beetje 'echt' zijn dochter geworden..

    En daarbij was het toch wel heel mooi om ten overstaan van iedereen om wie we geven te laten zien dat we voor eeuwig voor elkaar gekozen hebben........ Er is eenheid in het gezin met onze achternaam (alleen mijn oudste mag pas na de adoptie officiëel onze achternaam gebruiken, tot die tijd enkel officieus)

    Geen moment spijt, de bruiloft is een mooie herrinnering en het huwelijk is schijnbaar voor ons weggelegd..! ;)

    Liefs
     
  15. chrystel

    chrystel Lid

    29 mrt 2008
    6
    0
    0
    student
    zoetermeer
    mijn vriend is bijna 21 en ik 19 en onze dochter is bijna 4 maanden. we hebben het vaak over trouwen maar het is nu gewoon niet verstandig

    ik hoef geen dure bruiloft maar vind het belangrijker om te sparen en het dan te doen dan haastig..

    ik denk dat je vooral vertrouwen moet hebben in jullie relatie.. trouwen komt dan vanzelf wel.
     
  16. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wij zijn ook niet getrouwd.

    Soms hebben we het er wel eens over, maar dan zou het puur voor de zakelijke kant zijn.
    Een groot, duur feest kunnen we nu toch niet geven. De verbouwingen van ons huisje zijn nu net achter de rug, en met 32w zwangerschap komt er al het volgende aan wat toch wel wat geld gaat kosten ;)

    Ach, wij zijn gelukkig, zelfs zonder dat papiertje. En ik noem hem gewoon mijn "vent", getrouwd of niet, maakt mij niet veel uit :)
     
  17. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Wij zitten er wel aan te denken om te gaan trouwen, maar dan meer voor de zakelijke kant dan dat we het echt graag willen.
    Geld hebben we er op het moment toch niet voor (over), moeten straks een nieuwe auto, we zijn bezig met een huis te kopen, en de gehele baby uitzet moet aangeschaft worden..
     
  18. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

    k vind niet zomaar een papiertje ik vind het wel heel wat wat het betekent voor mij heel veel dan alleen maar zo'n papiertje ;)
     
  19. vlademira

    vlademira Niet meer actief

    mijn vriend (nu man ) en ik zijn getrouwd omdat het voor ons veel voordelen had.
    wij woonden niet samen dus waren ook geen belasting partners van elkaar.
    en trouwen hoeft niet duur te zijn in elke gemeente kun op maandag voor 10 uur gratis trouwen dit hebben wij niet gedaan omdat mijn ouders ons een etentje met de gasten cadeaux deden was erg gezellig.
    hebben ook maar weinig gasten gehad alleen ouders broers en zussen maar echt het was een onvergetelijke dag.
     
  20. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Als wij niet zwanger geraakt waren had ik, na 7 jaar, ook niet willen trouwen. Ik voel er gewoon niks bij, wie weet is dat bij jouw hubbie ook wel zo. Niet willen trouwen betekend niet dat je niet van iemand houdt ;)
     

Deel Deze Pagina