Haii dames, Ik lees best vaak dat je in het begin van de zwangerschap vaak moet plassen omdat de baarmoeder natuurlijk flink groeit. Ik lees hier en daar dat dames soms wel om de 10 min naar de wc rennen. Nu heb ik hier gewoon niet zo'n last van Tenminste niet zo extreem. Ik haal de nacht meestal wel met 1 toiletbezoek. Ik moet wel wat regelmatiger overdag, krijg de flessen van MvM goed vol! Maar extreem vaak, nee... Nu spreek ik mezelf streng toe als ik merk dat ik begin te piekeren maar toch maakt het me stiekem onzeker. Verder voel ik me flink zwanger, pijnlijke borsten, moe en goed misselijk. Meer meiden die dit herkennen?
Nee hoor hoeft niet. Ik hoefde pas veel te plassen vanaf week 36. Dus geen zorgen maken hoor, lekker genieten van je zwangerschap. En gefeliciteerd
Dat hoeft echt niet hoor. Vaker plassen wordt opgenomen als "symptoom" omdat veel vrouwen hier wel last van hebben, maar niet iedere symptoom hoort bij iedere vrouw en iedere zwangerschap. je bent niet minder zwanger omdat je niet zo veel plast als de andere op dit forum
Ik heb 's nachts nooit hoeven plassen, ook niet de laatste weken. Die laatste weken moest ik overdag wel vaker, maar ook echt niet iedere 10 minuten hoor.
Dat vele plassen is volgens mij toch wel ietsje later in de zwangerschap. Je baarmoeder is nu nog niet zo enorm groot dat hij op je blaas drukt. Geloof me dat vele plassen gaat nog wel komen en dan verlang je terug naar deze tijd
ja hoor ik herken het. Ik plas ook erg weinig. Soms gewoon 9u lang niet. Kom ik thuis uit m'n werk en dan bedenk ik dat ik niet eens naar het toilet ben gegaan op het werk. Zelfs toen ik 30 weken was, hoefde ik niet vaak naar het toilet. Helemaal op het eind toen de baby ingedaald was, wel. Maar dat is logisch. Maar dan was het om de 2u ofzo.
Dat gaat zeker nog komen in het begin is je baarmoeder nog niet grootgenoeg om er op te drukken. Aan het eind moest ik in de nacht elke 2 uur.
Je bent 6 weken je baarmoeder is nog zo klein.. Vruchtje heeft nog niet veel ruimte nodig dus drukt nog niet op je blaas hoor.
Ik moest enorm vaak.. Vanaf paar dagen na NOD al. Schijnt hormonaal te zijn, niet omdat je baarmoeder al tegen je blaas drukt. Lijkt me net als alle kwalen en zwangerschappen te verschillen.. Moest er wel 4-5x uit snachts..en sliep al zo beroerd'! Dus wees blij denk ik.. Niks 'moet' je hebben. Ik had t wel en werd n MA.. dus zegt allenaal niks. Geniet van je zwangerschap!
Sorry voor de late reactie meiden, was even afk Hartstikke bedankt voor alle reacties!! Ik wil me ook echt niet druk maken maar las het veel en zo'n beetje overal. Had even bevestiging nodig denk ij. Voor nu tel ik mijn zegeningen dat ik nog niet veel hoef te plassen haha. Dr misselijkheid is zal erg genoeg
Hele zwangerschap nog niet gehad. Alleen 's nachts 1x naar het toilet. Dus het hoeft niet te zijn dat je nu vaker moet plassen nu je zwanger bent.
De reden waarom veel vrouwen veel en vaak moeten plassen als ze net zwanger zijn is niet vanwege de baarmoeder maar omdat je nieren sneller werken. Bij mn zoontje moest ik ook vanaf het begin vaak naar de toilet. Nu niet. Zal wel per zwangerschap verschillen. no worries!
Huh? Ik hoefde bij beide zwangerschappen pas in het derde trimester vaak naar de wc en dat kwam doordat de baby op mijn blaas stond te dansen (Aiden, lag in stuit) of te headbangen (Finley).
Ik heb mijn hele zwangerschap geen last gehad van dit symptoom, ik ging net zo vaak naar de wc als normaal. Dus wie weet heb je geluk. ^^