Niet tevreden over eigen verloskundige

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door JufGebakje, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JufGebakje

JufGebakje Nieuw lid

29 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een beetje rare vraag.
    Ik ben nu bijna 34 weken zwanger en loop bij de enige verloskundepraktijk in mijn gemeente. Ze zijn met 2 personen in de praktijk.
    Bij de ene heb ik altijd een goed gevoel maar bij de ander erg mijn twijfels.
    Mijn begeleiding is niet naar wens. Ik wordt er heel erg onzeker door.
    Nu kan ik geen andere verloskundigen vinden in mijn gemeente en lees ook nergens of je ook naar anderen kunt gaan. het lijkt een beetje monopolie-positie per gemeente.

Mijn verhaal.
    Mijn vriend en ik proberen al sinds half 2010 zwanger te worden. Maar op de een of andere manier lukte het niet en voelde het niet goed aan mijn lijf. Zo ben ik bij de huisarts beland, zoals je waarschijnlijk wel bekend met de medische mallemolen. Ging bij ons het balletje ook rollen.

Na 3/4 jaar behandelingen en teleurstellingen in het dichtsbijzijnde ziekenhuis, waar ook heel veel fout is gegaan, Door de gynaecologen en echoscopisten, was ik bijna overspannen en zijn we voor een second opinion naar een particuliere kliniek in Zuid-Oost Brabant gegaan, op aanraden van kennissen. uurtje rijden voor ons.

Daar werden we ineens weer als mensen behandeld en zijn we snel overgestapt.
    Met een veel prettiger gevoel weer verder in de mallemolen.
    Toen na de 5e IUI zwanger geworden.
    Helaas een missed abortion gekregen en weer terecht gekomen in ziekenhuis waar we eerst zaten.
    In de tijd van de miskraam en het vervolg ben ik door de ene verloskundige ontzettend goed begeleid. Ze leefde erg mee en dat was fijn.

Maar weer het ziekenhuis. Daar ging weer van alles fout. ik ben gedwongen door de gynaecoloog om het vruchtje natuurlijk af te laten stoten. terwijl ik gecuretteerd wilde worden.

Door de hulp van de ene verloskundige gelukkig alsnog op zijn minst tabletten gekregen, om de miskraam op gang te krijgen. maar nog steeds geen wens van mij.
    Met veel verdriet een miskraam/ vruchtje thuis verloren, zonder enige voorinfo van de gyn van ziekenhuis. Gelukkig terwijl het gebeurde wel van ene verloskundige.
    Maar al met al weer een traumatische ervaring met ziekenhuis.

Vervolgens nacontroles en uiteindelijk nog een curettage. weer fouten gemaakt en tegenstrijdige info gekregen, waardoor het verdriet en wantrouwen in ziekenhuis alleen maar groter werd.

Daarna weer de mallemolen in bij de particuliere kliniek en gelukkig meteen weer raak bij 1e behandeling IUI. OOk de laatste die we zouden hebben voor start IVF.

Wel hebben mijn vriend en ik gezworen dat we niet meer met het dichtsbijzijnde ziekenhuis te maken wilde hebben en dat we alle controles en bevalling die nodig zouden blijken bij het ziekenhuis waar ik vroeg kwam en maar 5 minuten verder rijden is, zouden doen.

ZO ook aangegeven bij Verloskundigen.
    Vanaf het begin heb ik al gevoel dat ze me niet serieus nemen en die wens negeren. Tot op de dag van vandaag.

Ondertussen hebben we ook nog wat vervelende gebeurtenissen/communicatiefouten met de andere verloskundige gehad.
    Zoals uitslag combitest. Die was niet goed. En ze lieten stagiaire bellen en die vertelde een beetje de verkeerde informatie, waardoor de hele wereld weer op zijn kop stond.

We moesten naar dokter van AZM voor meer controles.
    Meer werd er niet gezegd.
    Dus helemaal overstuur. wij naar AZM.

Bleek het allemaal heel erg mee te vallen. maar ja beetje foutje te zijn van de andere verloskundige en stagiaire hoe ze het aan hadden gepakt.

Daarna geen verontschuldigingen gehad van die andere. Wel van de ene verloskundige.

Maar vertrouwen in professionaliteit wel behoorlijk weg. Zoals je snapt.

Zo zijn er nog wat kleine dingetjes geweest, waardoor ik het gevoel heb dat de andere verloskundige denkt, tis wel goed met mevrouw en wij bepalen het hier.

Bij de ene verloskundige heb ik gelukkig niet dat gevoel en ze helpt ons waar kan, geeft alle informatie (als we er naar vragen) en leeft enorm mee.

Maar helaas is zij niet de enige in de praktijk en hebben we ook veel met de ander te maken.

Vandaag weer afspraak gehad met blijkbaar de andere en weer een rotgevoel. waarvoor ik nu dus dit bericht stuur.

Ik heb nogmaals aangegeven dat ik echt in ander ziekenhuis wil bevallen en absoluut niet in dichtsbijzijnde waar zij altijd heen gaan. En of ik daar nog iets voor moest regelen of dat het kon.
    Ze ontweek mijn vraag en vroeg naar de reden (die ik al tig keer verteld heb) en nu dus weer.
    en ze vroeg: ben je al ooit bevallen in deze dan? Die info weet ze goed zat. Dus beetje rare vraag.

Tis mijn eerste kindje. heb een miskraam en curettage in dit ziekenhuis gehad + de hele medische mallemolen.

Dus ik nogmaals gevraagd of dat problemen opleverde en krijg nu iedere keer het antwoord, we zien wel hoe het loopt.
    We kijken wel.

Maar dat wil ik niet. ik heb het idee dat ze straks mijn wens gewoon gaat negeren en zegt dat het 5 minuten verdere vol zit of zo, want dat is de enige reden dat het niet zou kunnen. Qua afstand en reistijd scheelt het wel wat km, maar wel maar 5 minuten.

Ik vroeg dus nogmaals, of dat het ziekenhuis vol was de enige reden kon zijn dat het niet mogelijk was. en weer negeerde ze mijn vraag met het antwoord. Ja, maar we zien wel. we kijken straks wel.

Ik ben zo bang dat ik weer naar het dichtsbijzijnde moet en wil dat echt niet.
    OOk voor de toekomst voor een volgend kind, denk ik nu na, Ik wil niet meer hier terug bij hun als verloskundigeen stap het liefst nu nog over.

als ik nu maar In dat andere ziekenhuis kan bevallen, tenzij het natuurlijk niet meer haalbaar is of thuis moet.
    Of dat het vol is daar. Maar ik wil er alles aan doen om maar niet in het dichtsbijzijnde ziekenhuis te bevallen.

Nu is mijn vraag dus eigenlijk een second opinion.

Wat moet ik doen?
    Wat kan ik doen?

In het andere ziekenhuis hebben ze gezegd dat het alleen niet vol moet zijn en als mijn verloskundige niet wil, dan zal ik moeten overstappen. Maar verder is er niets waarom het niet zou kunnen volgens hen.

Ik hoop dat je me kunt en wil helpen.

Ben nu zo rusteloos en onzeker. En heb zoveel angst dat ze op sneaky wijze er toch voor zorgen dat het dit ziekenhuis wordt. En ze gewoon zeggen dat die ander vol zit.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Wat ontzettend rot dat je je niet gehoord voelt. Moeilijk ook inderdaad als die praktijk de enige in de omgeving is. Dit maakt het extra lastig natuurlijk. Als het ziekenhuis waar je wil bevallen niet meer dat 20min uit het gebied van de praktijk is, kan je daar prima bevallen. Ik zou een extra controle aanvragen met die verloskundige die je wel vertrouwd. Hierin zou ik precies zeggen wat je mij nu ook verteld. Zij kan niet anders dan gehoor geven aan jouw gevoel bij het ziekenhuis waar je niet wil bevallen en die lastige verloskundige. Je zou ook kunnen vragen, als je echt weg wil bij de praktijk, of je bij het ziekenhuis onder controle mag wegens dit conflict. Ik weet niet of het kan, maar je kan het proberen. Het gebeurd vaker dat mensen op eigen verzoek onder controle in het ziekenhuis zijn. Ik snap het probleem niet waarom je niet ergens anders mag bevallen, ik maak er nooit een probleem van. Daarnaast is het belangrijk om je gevoelens te bespreken want tijdens je bevalling moet je je volledig aan die verloskudnigen over kunnen geven. Je moet je goed voelen bij die persoon, anders gaat het niet werken
    Heb je hier wat aan?

Groeten Evelien

3. JufGebakje

JufGebakje Nieuw lid

29 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    DAnk je wel Evelien. Ik heb hier zeker wat aan.

Ik heb het probleem nog een keer bij mijn eigen verloskundige neergelegd en de fijne verloskundige verzekerd me dat we gewoon naar dat ziekenhuis gaan. Nu hoop ik dus wel dat ze de andere ook goed inlicht, als heb ik die wel het probleem ook uitgelegd.

En ik hoop dat ik als ik de bevalling begint te maken heb met de fijne verloskundige.

Mijn volgende zwangerschap ga ik wel overwegen om dan maar verder van huis naar een andere praktijk te gaan.

Deel Deze Pagina