Ben al 2 weken flink aan het hoesten Vorige week di naar huisarts gegaan en codainetabletten gekregen Afgelopen vrijdag een puffer erbij Helaas geen vooruitgang dus vanmorgen naar de huisarts Beginnende longontsteking , nu voor 5 dagen prednison gekregen. Als het vrijdag niet minder is terug komen Vanmorgen tablet prednison genomen maar nu sinds 17 uur erg moe, geen honger en erge hoofdpijn. Zijn dit bijwerkingen van de prednison? Wie heeft ook longontsteking gehad en hoelang prednison en er mee bezig
Prednison deed helemaal niks bij mij. Werd alleen maar zieker ervan. Ik kreeg daarna antibiotica Amoxiline ( als ik het goed schrijf). En dat hielp wel. ik zou er ook Canadese Geelwortel bij nemen, dat is zo enorm goed voor je longen
Waarom heb je geen ab gekregen? Prednison is inderdaad ontstekings remmend Ken het alleen als extra bij een longontsteking.
Ik moet soms een kuur Prednison. Maar ik krijg er juist veel honger van. En hartkloppingen. En slapeloosheid. De hoofdpijn herken ik dan weer wel...drukkende pijn precies op je voorhoofd?
Ben je bekend met een andere longziekte? Normaal wordt er eerst voor antibiotica gekozen namelijk. Prednson staat bekend om zn vele bijwerkingen. Maar de vermoeidheid en verminderde eetlust kunnen ook komen doordat de infectie zich aan het uitbreiden is. Codeine wordt sowieso niet aangeraden met een longontsteking, dit dempt namelijk de hoestprikkel terwijl je juist het slijm goed met ophoesten om te voorkomen dat de infectie verergerd. Daarnaast is dit middel slaapverwekkend en kan het je dus dit maken. In uitzonderlijke gevallen wordt dit dan wel weer voor het slapen gaan gegeven aan mensen met een longontsteking zodat ze iets kunnen rusten.
Prednisolon is zeker niet de eerste keus bij een pneumonie. Dit gebruik je eerder in combinatie met amoxiciline bij een copd exacerbatie ofzo. Zou toch eens terug bellen of dit wel de bedoeling is. Prednisolon heeft als bijwerking vaak honger en vocht vasthouden. Veel mensen komen enorm aan tijdens gebruik.
Nee niet bekend met longziekte Wel vaker in dec flinke hoest aanvallen en daarvoor codaine tabletten. Daarom ook voorgeschreven. Maar nu werd het niet minder en moest ik weer langs komen Moet de prednison smorgens nemen Wat als het vrijdag niet minder is? Alle plannen vallen nu in het niets echt geen puf naar winkel te gaan Moest vanmiddag meiden ophalen met auto gegaan maar was kapot pff
Klopt met de codaine tabletten werd hoest onderdrukt en sliep ik redelijk Maar als ik naar zolder moet echt buiten adem en eerst bijkomen Komt ook weinig uit me
ik heb eerst een antibiotica kuur gehad, die hielp niet. paar dagen later een antibiotica en prednison samen, dat werkte wel en erna nog wel alleen kuur prednison en puffer met soort prednison medicijn. maar was longontsteking geen beginnende.
ook kon ik lichamelijk niks en nu paar weken later nog snel moe... schijnt vrij lang te kunnen duren.
Hoe gaat het nu? Ik zou zsm om antibiotica vragen. Prednison is niet om een longontsteking te behandeling maar om de ontstekingsreactie t.g.v. astma of copd wat dan ook vaak opspeelt te onderdrukken. Koorts, verminderde eetlust, hoofdpijn, hoesten (met gekleurd slijm), benauwd, verhoogde hartslag, verminderde bloeddruk, eventueel spierpijn, zijn symptomen van longontsteking. Bel zsm je dokter opnieuw als het niet beter gaat.
De kuur slaat aan, hoest veel minder, minder benauwd en piepen Nog wel erg moe , weinig eetlust en geen conditie